Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

OBEJRZYJ: Van Gisbergen przybywa do USA na wyścig NASCAR „bez złudzeń”.

OBEJRZYJ: Van Gisbergen przybywa do USA na wyścig NASCAR „bez złudzeń”.

Van Gisbergen w Trackhouse Racing NASCAR. Zdjęcie: Shane Van Gisbergen na Twitterze

Trzykrotny mistrz supersamochodów, Shane van Gisbergen, przybył do Stanów Zjednoczonych, przygotowując się do swojego debiutu w NASCAR w Trackhouse Racing w następny weekend.

Powiedział Speedcafe wcześniej w tym tygodniu, że okazja stanowi „ogromne wyzwanie”, ale omówił bardziej szczegółowo tor i samą maszynerię przed swoim debiutem w NASCAR, gdzie 33-letni Kiwi przestawi się ze swoich zwykłych wyścigów Red Bull Ampol Supersamochód Chevroleta Camaro do Trackhouse Project 91. NASCAR Camaro.

Dodanie kolejnego poziomu trudności – a może na korzyść Van Gisbergena – to wyzwanie ulicznego toru w Chicago, który jest nowością w całej serii pucharowej.

„Zwykle lubię tor uliczny, podobnie jak sposób, w jaki trzeba jechać – bardzo spostrzegawczość, zasadniczo używam luster jako czujników na ścianie i tak, barierek itp. Cóż, zawsze jeździmy dobrze, ale jako kierowca kocham nich” – powiedział Van Gisbergen.

„Największą różnicą między naszym supersamochodem a NASCAR, do której zamierzam się przyzwyczaić, jest to, że oczywiście siedzisz po drugiej stronie samochodu. To duża różnica, kiedy jedziemy na tor uliczny, kiedy przyzwyczaisz się do ściany i takie tam, cały samochód jest po drugiej stronie, więc będzie trochę inaczej.

„To wciąż sekwencyjna skrzynia biegów, myślę, że to pięciobiegowa zamiast sześciobiegowa, więc oczywiście drugą ręką zmieniasz biegi, co byłoby inne, a wtedy też nie ma drzwi”.

Van Gisbergen będzie miał obserwatora, asystę podczas czterech 24-godzinnych startów Daytona, których nie widać w supersamochodach.

Pomimo oczywistych różnic, Van Gisbergen znalazł również pewne obszary, w których jego obecny zestaw umiejętności wymagałby niewielkiej lub żadnej korekty.

READ  Zwycięstwo Japonii daje wszystko albo nic w wielkim finale z Argentyną

Kiwi to hamulec na prawą nogę, który uzupełnia projekt kokpitu Supersamochodów Gen3 2023, w którym w nowej maszynie kwestionuje się hamulec na lewą nogę.

„Myślę, że większość ludzi z NASCAR odeszła [-foot brake] — Głównie z owalami — powiedział. „Powiedziano mi, że po torze ulicznym można chodzić prawą nogą, więc to mi odpowiada, ponieważ czuję się, jakbym przebijał przednią szybę, kiedy puszczam hamulec lewą nogą”.

„Patrząc na NASCAR w zeszłym roku lub rok wcześniej, bardzo trudno było jeździć w układzie H i sposób, w jaki był ustawiony z tyłu”.

„Teraz, gdy przeszli do niezależnego tylnego końca, sekwencyjnej skrzyni biegów — zdecydowanie ułatwia to komuś takiemu jak ja czy Kimi [Raikkonen] Przyjść i pobiec w wyścigu… Nie mam złudzeń, że będzie łatwo, ale na pewno jest o wiele bliżej, niż jestem do tego przyzwyczajony”.