Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowe badania pokazują, że grupy społeczne mogą wpływać na wybory żywieniowe

W nowym badaniu przetestowano pogląd, że ludzie chętniej wybierają zdrowsze wybory żywieniowe, jeśli czują, że należą do tej samej grupy lub społeczności, co osoby promujące zdrowe nawyki żywieniowe.

Nowe badania pokazują, że grupy społeczne mogą wpływać na wybory żywieniowe jednostekNowe badania pokazują, że grupy społeczne mogą wpływać na wybory żywieniowe jednostek

Nowe badania przeprowadzone na Uniwersytecie Flindersa wykazały, że poczucie przynależności do grupy społecznej może mieć znaczący wpływ na nasze wybory żywieniowe, co może popchnąć nas w kierunku zdrowszych wyborów.

„Grupy społeczne, takie jak narodowość czy uniwersytet, zapewniają członkom grupy wspólną tożsamość społeczną lub poczucie przynależności i mogą wpływać na ich zachowanie” – stwierdził. Profesor Ewa KempesZ Wyższej Szkoły Pedagogiki, Psychologii i Pracy Socjalnej. „W rezultacie, gdy ktoś postrzega siebie jako członka grupy i czuje, że przynależność do tej grupy jest ważną częścią jego tożsamości, jest bardziej prawdopodobne, że dostosuje swoje zachowanie do tego, co jest postrzegane jako „norma” tej grupy. ”

„Wykazano, że wpływa to na to, co jemy i wybory żywieniowe, których dokonujemy, i może mieć konsekwencje dla rozwoju kampanii zdrowotnych i interwencji mających na celu promowanie zdrowych wyborów żywieniowych” – stwierdziła.

Naukowcy twierdzą, że dokonywanie zdrowych wyborów żywieniowych jest niezbędne, a… 65 procent Australijczyków w wieku 15 lat i więcej ma nadwagę lub otyłość. Oprócz tego, 92 procent Dorosłych nie spożywa zalecanej dziennej porcji warzyw, która wynosi od pięciu do sześciu, a 49 proc. nie spożywa zalecanych dwóch porcji owoców.

Dieta bogata w niezdrową żywność i uboga w składniki odżywcze jest główną przyczyną rozprzestrzeniania się chorób, takich jak cukrzyca, choroby serca i nowotwory, które są głównymi przyczynami zgonów na całym świecie.

Nowa Zostań Naukowcy przetestowali tezę, że ludzie chętniej wybierają zdrowsze nawyki żywieniowe, jeśli czują, że należą do tej samej grupy lub społeczności, co osoby promujące zdrowe nawyki żywieniowe.

READ  Kluczowa strategia łagodzenia wpływu COVID-19 na szkoły i zdrowie

Uczestnikami badania byli studenci uniwersytetu, a ich przynależność do uczelni wykorzystano jako przykład przynależności do grupy wartości, co oznacza, że ​​albo należeli do tej samej grupy uniwersyteckiej (w grupie), albo nie (grupa obca).

Dokonywano tego za pomocą grup na Facebooku – popularnej platformy dla stron społeczności uniwersyteckiej – gdzie studenci czuli sympatię lub obojętność w stosunku do grupy, a następnie prezentowano im zdrowsze i mniej zdrowe opcje żywieniowe i oceniano ich wybory.

„Kiedy ludzie zapoznają się z normami społecznymi na Facebooku, takimi jak to, co jedzą inni, jest bardziej prawdopodobne, że wpłynie na nich ktoś, kto należy do nich w tej samej grupie, niż ktoś, kto nie należy do tej grupy. Opiera się to na starym powiedzeniu „stado”. mentalność” – stwierdził profesor Kemps. „Dzieje się tak, ponieważ ludzie chętniej rozpoznają lub internalizują zachowania kogoś, kto ma z nimi wspólne interesy grupowe, co może prowadzić do zmian w ich zachowaniu.

„Odkryliśmy, że kiedy ludzie czują poczucie więzi lub przynależności, jest bardziej prawdopodobne, że będzie to miało na nich taki czy inny wpływ.

„Badanie to opiera się na rosnącej literaturze wskazującej, że wspólne przynależność do grupy może wpływać na czyjeś zachowanie, zwłaszcza w odniesieniu do wyborów żywieniowych.

Dodaje: „Chociaż wyniki są obiecujące, potrzebne są dalsze badania, aby lepiej zrozumieć wpływ społeczny i jego rolę w kształtowaniu zachowań ludzi, zwłaszcza w kontekście żywności oraz tego, jak możemy wpływać na ludzi, aby dokonywali zdrowszych wyborów”.

„Nasze badanie pokazuje, że osoby należące do „grupy własnej” częściej postrzegają zachowanie innych członków grupy jako właściwy lub istotny dowód. Obserwowanie, jak członkowie grupy dokonują zdrowych wyborów lub otrzymują od nich zalecenia dotyczące zdrowej żywności, jest skuteczniejsze. ” stwierdziła Julianna Gleaves, główna autorka badania. „Może promować zdrowe nawyki żywieniowe”.

READ  Ryż trawiasty zyskuje przewagę konkurencyjną dzięki swoim dzikim sąsiadom

Dodała: „Mamy nadzieję, że wyniki naszych odkryć doprowadzą do dalszych badań w tej dziedzinie, które ostatecznie doprowadzą do ulepszonej komunikacji i materiałów pomocniczych dla kampanii i interwencji zdrowotnych promujących zdrowe wybory żywieniowe w mediach społecznościowych i poza nimi”.

Artykuł „Będę miał to, co ty (ale nie to, co masz): Moderującą rolę przynależności do grupy we wpływie norm społecznych na wybór żywności w środowisku internetowym. Napisane przez Julianę Marie Gleaves, Evę Kemps, Ivankę Pritchard i Marikę Tijgemann. apetytDOI: 10.1016/j.appet.2024.107374