Craig Nolan spędził 5 dni na lotnisku w Melbourne po tym, jak został odwołany z lotu Qatar Airways. Zdjęcie/pierwszy plan, Craig Nolan
Australijski emigrant powiedział, że został wyrzucony z samolotu za „samotne latanie” i pozostawiony na lotnisku w Melbourne ze swoim wózkiem inwalidzkim.
Pięć dni później pasażer nadal przebywa na lotnisku w oczekiwaniu na lot i odszkodowanie.
Mieszkaniec Helsinek, Craig Nolan, powiedział, że incydent był jego pierwszym i sprawił, że poczuł się „sfrustrowany”, gdy próbował wrócić do Finlandii na Boże Narodzenie.
Nolan, który urodził się z rozszczepem kręgosłupa, porusza się na wózku inwalidzkim. Mieszkając od lat za granicą, był przyzwyczajony do samotnego podróżowania po całym świecie bez incydentów aż do tego momentu.
W poniedziałek poproszono go, aby wysiadł z samolotu linii Qatar Airways z Melbourne do Doha z powodu, który wydał mu się dziwny.
Po tym, jak pozwolono mu wejść na pokład samolotu i pomogono mu usiąść na krześle przy przejściu, 10 minut przed wejściem na pokład, personel pokładowy powiedział mu, że będzie musiał wysiąść. Już siedział, gdy zapadła decyzja o jego opróżnieniu.
Kiedy zapytał dlaczego, Nolan powiedział, że powiedziano mu, że podróżuje sam.
W rozmowie z SBS podróżnik powiedział, że nie ma innego wyjścia, jak tylko wysiąść z samolotu i czekać na zwrot wózka inwalidzkiego.
Linie lotnicze zapłaciły za nocleg, ale dopiero po tym, jak upierał się, że nie ma transportu publicznego i nie ma dokąd pójść.
„Wszystko poszło po północy, więc trzeba było dużo błagać o nocleg na pierwszą noc” – powiedział Heraldowi. Do najbliższej rodziny w Geelong dzieliła go ponad godzina jazdy taksówką, a ostatnie pociągi przestały kursować.
Jednak nie usłyszał jeszcze pełnego wyjaśnienia, dlaczego został wyrzucony z samolotu, ani przeprosin ze strony linii lotniczej dla niego i jego partnera, który wciąż czeka na jego powrót do Helsinek.
Przyjaciółka Bridget Mallay z Melbourne powiedziała, że była zszokowana, gdy dowiedziała się, co się stało, kiedy Nolan zadzwonił, by powiedzieć, że utknął na lotnisku Tullamarine.
Powiedziała, że decyzja linii lotniczej o usunięciu Nolana z samolotu była wyraźną dyskryminacją jego niepełnosprawności.
„Siedział, miał swoją kartę pokładową i wyraźnie komunikował swoje proste potrzeby, które wcześniej zaspokajało wiele linii lotniczych (bez pytań i problemów). Ale Katar postanowił go dyskryminować i usunął go z samolotu i utknął w Melbourne !”
Co gorsza, kiedy w końcu skontaktował się z działem obsługi klienta rezerwacji, aby spróbować przeorganizować swoją podróż, powiedziano Nolanowi, że zostanie obciążony opłatą w wysokości 400 USD za niestawienie się.
Mojemu przyjacielowi Craigowi już wcześniej odmówiono lotu @Katarskie linie lotnicze zeszłej nocy przez niego #niemożność Wymaga wózka inwalidzkiego. Utknąłeś teraz na lotnisku Tullamarine. strunowy
– Bridget_Mullahy 6 grudnia 2022 r
Nolan, któremu od tamtej pory powiedziano, że samolot nie jest przygotowany do zaspokojenia potrzeb pasażera na wózku inwalidzkim, mówi, że podczas rezerwacji zaznaczył, że potrzebuje dodatkowej pomocy. Nie pytano go o dalsze informacje.
„Próbowali mi powiedzieć, że nie podałem wystarczających informacji, że wprowadzone przeze mnie kody były błędne” – powiedział SBS. „Znam powód tych symboli [of] Moje doświadczenie jako agenta biura podróży”.
Obecnie nadal przebywa w Australii, czekając na zmianę rezerwacji na podróż do domu i słysząc od linii lotniczej, że nie wyślą go z powrotem do innej usługi.
The Herald skontaktował się z Qatar Airways w celu uzyskania komentarza.
Strona internetowa linii lotniczej informuje, że pasażerowie wymagający pomocy na wózku inwalidzkim muszą poinformować ich „najlepiej w momencie rezerwacji i co najmniej 48 godzin przed odlotem”.
Nolan, który spędził ostatnie dwie noce w hotelu na lotnisku w Tullamarine w Melbourne, mówi, że wciąż czeka na zwrot pieniędzy i znalezienie odpowiedniego lotu do domu.
„Nie mam funduszy na zakup nowego samolotu pasażerskiego, ponieważ zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, więc koszty są bardzo wysokie” – powiedział Nolan w rozmowie z Herald.
Obecnie czeka, aż linia lotnicza zgodzi się na odszkodowanie, co, jak mówi, jest kwestią zasad.
„Jeśli lecisz do domu, a linia lotnicza nie zwraca ci kosztów, unika dyskryminacji i może zrobić to ponownie”.
Nolan mówi, że kierownictwo lotniska w Melbourne było „bardzo pomocne”. Pokryły część jego pobytu na stacji, ale doskonale
„Mój partner od 15 lat wrócił do domu, pracuje i czeka na mój przyjazd, mam nadzieję, że na Boże Narodzenie”.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Czy walka z inflacją zawsze prowadzi do recesji? Co mówią dane z Nowej Zelandii
„Energy Lifting” – w kwietniu 22 wyjazdy rządowe za granicę
W kwietniu 22 wyjazdy rządowe za granicę