Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ludzie mają już narzędzia do walki ze zmianami klimatycznymi, ale brakuje nam przywództwa Nowa Zelandia

Jeśli chodzi o wolę polityczną i przywództwo potrzebne do poprowadzenia świata w kierunku zrównoważonej przyszłości, jestem pesymistą. Wielokrotnie słyszałem przemówienia polityków skupiających się na krótkoterminowych celach kosztem planowania na przyszłość. W 2021 r. Główne media promują odpowiedzialne dziennikarstwo i twardo opowiadają się za negującymi klimat. Wielu dziennikarzy pociąga rządy do odpowiedzialności za cele związane ze zmianami klimatycznymi. Jednak trudne dane naukowe są często manipulowane i wybierane przez polityków. Rozmawiałem z wieloma i porównałem to doświadczenie do przechodzenia przez lwy.

Czy beztroskie podejmowanie decyzji wiąże się z samą strukturą demokracji, jej krótkimi okresami wyborczymi i brakiem bodźców dla obecnych polityków do podejmowania trudnych i wiążących decyzji przez dziesięciolecia?

Kiedy rozglądam się i widzę autostrady Nowej Zelandii, zatłoczone ogromnymi ciężarówkami z silnikiem diesla oraz stale rosnącą liczbą SUV-ów i samochodów benzynowych, przeraża mnie. Nie musi tak być. Co takiego jest w życiu na ograniczonej planecie, czego ludzie albo nie rozumieją, albo nie rozumieją Badania i ostrzeżenia Czy stwierdzono, że dalsze postępowanie w ten sposób prowadzi do nieuchronnego załamania się ekosystemów planety?

Kiedy patrzysz na Prawdziwy koszt szkód w atmosferzeTwierdzenia polityków, że praca nad redukcją emisji dwutlenku węgla jest zbyt kosztowna, stały się dziwaczne. Kiedy spalamy paliwa kopalne, nie wzięliśmy pod uwagę ostatecznych kosztów szkód w atmosferze spowodowanych nadmiarem dwutlenku węgla. W wielu krajach, jeśli zanieczyszczasz strumień, musisz go oczyścić lub zapłacić dużą opłatę za szkody – ten koszt musi zostać uwzględniony w kosztach prowadzenia firmy. Jeśli dwutlenek węgla zostanie wyemitowany do atmosfery, możesz to zrobić niewielkim lub żadnym kosztem początkowym. Czy czujemy się urażeni zanieczyszczeniem naszych dróg wodnych, ponieważ dwutlenek węgla jest przezroczystym gazem dosłownie na twarz?

Przez większość ostatnich kilku dekad byłem rozczarowany Brak działań na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla przez polityków. Ale z drugiej strony jestem bardzo optymistyczny, jeśli chodzi o niezwykłą kreatywność ludzi. Mamy już narzędzia do walki ze zmianami klimatycznymi. W ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci nastąpił ogromny postęp w wytwarzaniu energii ze źródeł odnawialnych na potrzeby elektryczności, aż do osiągnięcia tych źródeł Są teraz tańsze niż równoważne elektrownie węgloweJeszcze zanim zostanie uwzględniony koszt szkód w atmosferze. Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) informuje, że w 2019 r. Prawie 30% energii elektrycznej OECD pochodziło ze źródeł odnawialnych, w tym wody, słońca, wiatru, biomasy i energii geotermalnej.

Umiejętności i doświadczenie inżynierów będą miały kluczowe znaczenie w pilnym przejściu na przyszłość niskoemisyjną. Przez lata rozmawiałem z kilkoma grupami inżynierów, w tym z inżynierami naftowymi i gazowymi, na temat zmian klimatycznych. Można by pomyśleć, że klimatolog rozmawiający z inżynierem gazowym doprowadziłby do kłótni, ale to nie było moje doświadczenie.

Ci sami gazowcy i inni inżynierowie, którzy zostali mocno dotknięci przez ruch ekologiczny, mają kluczowe umiejętności potrzebne w nowej zrównoważonej gospodarce.

Na przykład ich umiejętności można przenieść do gospodarki, która szeroko wykorzystuje „zielony wodór”. Zielony wodór, Który jest wytwarzany przez elektrolizę wody przy użyciu nadmiaru energii elektrycznej pochodzącej z wiatru i innych odnawialnych źródeł energii, jest już wykorzystywany w produkcji stali, magazynowaniu energii i Transport na terenie Niemiec I w wielu innych krajach.

Kiedy rozmawiam z ludźmi o tej technologii i jej potencjale, są zdumieni. Zastanawiają się, dlaczego wcześniej o tym nie słyszeli. Technologia wodorowych ogniw paliwowych istnieje od dawna – pamiętam, że widziałem ją po raz pierwszy od dziesięcioleci. Dlaczego nie był używany? Przychodzi mi na myśl kilka powodów, w tym teorie spiskowe na temat koncernów naftowych, ale dla mnie jest prosta odpowiedź. Dzieje się tak dlatego, że produkty wytwarzane z paliw kopalnych wydają się być znacznie tańsze niż zrównoważone alternatywy; Prawdziwy koszt zagrożenia klimatycznego nigdy nie jest obliczany, gdy produkty są sprzedawane klientom.

Jaki jest więc prawdziwy koszt szkód w atmosferze, gdy emituje ona dwie tony dwutlenku węgla, być może podczas długiej jazdy między Auckland a Londynem lub podczas rocznej eksploatacji SUV-a z silnikiem Diesla? Istnieje wiele różnych odpowiedzi na to pytanie, w zależności od tego, czy zapytasz ekonomistę, polityka, inżyniera czy klimatologa.

Gdybyś zapytał chemika, jak i ile kosztowałoby usunięcie tony dwutlenku węgla z atmosfery, prawdopodobnie podnieśliby ręce z przerażenia, wymyślając kwotę 1000 NZ za tonę i bardzo złożone urządzenie. Klimatolog odpowiedziałby na to pytanie innym pytaniem, takim jak: „Ile Twoim zdaniem kosztują pożary w Australii, Kalifornii, Kolorado, Syberii i Arktyce?” I A. Nowa Zelandia Ekonomista poda aktualną cenę emisji dwutlenku węgla Nowa Zelandia Strona internetowa systemu handlu uprawnieniami do emisji, która na początku 2021 r. Wynosiła 37 NZ $ za tonę. Dla mnie brzmi to bardzo tanio, ponieważ w surowych kategoriach ekonomicznych mierzy koszt szkód spowodowanych emisją dwutlenku węgla do naszej pojedynczej atmosfery.

Nasze oczy są skierowane na myślenie, że nie ma alternatywy dla paliw kopalnych w zarządzaniu gospodarką i społeczeństwem. Jednak inżynierowie i ekonomiści mogą wskazać kilka alternatyw, a my musimy przyjąć alternatywy, które zapewnią zrównoważoną przyszłość w tej dekadzie. Pojawiła się nowa dziedzina, która stała się znana jako „inżynieria przejściowa”, w której inżynieria i zasady naukowe są wykorzystywane do dostarczania systemów, które nie szkodzą systemom środowiskowym, społecznym i gospodarczym, od których będą zależeć przyszłe pokolenia.

Al Mundhir: Pięćdziesiąt lat mierzenia zmian klimatu, autor: Dave Lowe Zdjęcie: w dostawie

Rozwiązania inżynieryjne będą szczególnie cenne w rozwiązywaniu problemów szybko rosnących emisji z transportu. Na całym świecie paliwa płynne, takie jak benzyna, olej napędowy do samochodów osobowych i ciężarowych, paliwa do silników odrzutowych i paliwa do transportu morskiego, odpowiadały za ponad 20% całkowitej emisji CO2 w 2016 r. Przy wzroście w tempie szybszym niż jakikolwiek inny sektor, transport stwarza główne wyzwanie w zakresie redukcji emisji, zgodnie z porozumieniem paryskim. Aby utrzymać globalne ocieplenie w zakresie, który pozwala uniknąć najgorszych skutków klimatycznych, IPCC i inne modelowanie klimatu pokazują Należy zredukować emisje związane z transportem. Przejście na transport o zerowej emisji ma kluczowe znaczenie. Rozwiązania obejmują czyste paliwa, poprawę wydajności pojazdów, zmiany w sposobie przemieszczania się ludzi i towarów oraz budowanie zrównoważonych miast.

Elektryfikacja eliminuje emisje dwutlenku węgla z rury wydechowej i cząsteczek uszkadzających płuca. Wykorzystuje moc do dekarbonizacji sieci energetycznej.

Nie ma wątpliwości, że redukcja emisji dwutlenku węgla w celu uniknięcia katastrofalnych skutków zmiany klimatu będzie gigantycznym zadaniem. Nie ma jednego rozwiązania tego problemu. Będzie to wymagało wspólnych wysiłków wszystkich grup społecznych, przede wszystkim rządów, ale także inżynierów, naukowców, ekonomistów, nauczycieli i rolników. Możemy z optymizmem patrzeć na szybko pojawiające się technologie, które pomagają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, w tym wytwarzanie i magazynowanie wodoru z nadmiaru energii elektrycznej, syntezę cukrów z dwutlenku węgla i wody, informacje i nanotechnologię, bioinżynierię i nauki edukacyjne, by wymienić tylko kilka. Stojące przed nami wyzwania są ogromne, ale naprawdę wierzę, że dzięki woli i skoordynowanym działaniom ludzie są w stanie zbudować zrównoważoną przyszłość.

  • Dave Lowe jest chemikiem zajmującym się atmosferą i głównym autorem czwartego raportu oceniającego zmiany klimatu, nagrodzonego Noblem w 2007 r. Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu. Ten artykuł jest zredagowanym fragmentem jego książki The Alarmist: Fifty Years Measuring Climate Change (VUP, 40 NZ $).

READ  Obejrzyj: Ogromny pająk myśliwski spada na pilota podczas lądowania w Australii