Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tom Rawsthorn z żoną Charlotte jest na wakacjach, zanim otrzyma wiadomość od easyJet, że jego lot do domu został odwołany.

Kiedy TOM Rawstorne wyjechał na wakacje z rodziną, nie spodziewał się 2000 funtów w obie strony do Wielkiej Brytanii

Wybudzając się z głębokiego snu w poniedziałek rano, sięgnąłem po iPhone’a, żeby sprawdzić godzinę. Spędziłem połowę semestru na Malcie z żoną i dwiema córkami i wiedziałem, że przyjeżdża taksówka, która zabierze nas na lotnisko do domu.

Była 5 rano, ale wszelkie myśli o dodatkowym śnie wyszły przez okno w chwili, gdy zobaczyłem e-mail od easyJet.

List został wysłany o godzinie 3.12 – około ośmiu godzin przed planowaną podróżą do Gatwick.

Komunikat zaczynał się: „Naprawdę żałujemy, że lot 8824 easyJet z MLA do LGW został odwołany w dniu 06-06-2022”. „Chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować”.

niewygodny? Powrót do domu powinien zająć trzy i pół godziny. Zamiast tego musieliśmy wykonać trzy loty w dwóch różnych krajach i musieliśmy przelecieć ponad 30 godzin za dodatkową opłatą w wysokości około 2000 funtów.

W końcu wróciliśmy do domu o 19:00 we wtorek – w towarzystwie tylko jednego z dwóch bagaży rejestrowanych.

Gdzie jest druga, tylko Bóg wie. Zgubił się gdzieś w drodze między Barceloną, Dublinem i Londynem. W rezultacie obecnie noszę coś, co można opisać tylko jako parę szortów „trzeciej klasy”.

Tom Rawsthorn z żoną Charlotte jest na wakacjach, zanim otrzyma wiadomość od easyJet, że jego lot do domu został odwołany.

Ludzie w strefie odpraw na lotnisku w Bristolu w środę wśród chaosu na lotniskach w Wielkiej Brytanii

Ludzie w strefie odpraw na lotnisku w Bristolu w środę wśród chaosu na lotniskach w Wielkiej Brytanii

W końcu zarezerwowałem lot do Barcelony, zakładając, że jako międzynarodowy hub będzie wiele opcji powrotu do Wielkiej Brytanii.  Znowu nic nie było

W końcu zarezerwowałem lot do Barcelony, zakładając, że jako międzynarodowy hub będzie wiele opcji powrotu do Wielkiej Brytanii. Znowu nic nie było

Kolejna para, która miała lecieć tym samym lotem, którym lecieliśmy przez Frankfurt. Kolejny przez Paryż. Oba z noclegami wliczonymi w cenę.

Podobne historie pojawiły się w miejscach wakacyjnych w całej Europie, gdzie ludzie nawet wynajmowali samochody, aby dostać się do domu lub na inne lotniska.

READ  Viktor Orban kontroluje węgierskie uniwersytety

Jednak coraz więcej osób utknęło na wakacjach, bez wątpienia wierzyło, że EasyJet się nimi zaopiekuje.

Zgodnie z ich pierwszym e-mailem, mieliśmy możliwość przejścia na inny z ich lotów „za darmo”.

Jednak pierwszy, który przyjechał z wystarczającą dyspozycyjnością dla naszej rodziny, wyjechał dopiero w następną sobotę.

Zapomnij o tym, że nieobecność w pracy i szkole wymagałaby całego tygodnia, kto przy zdrowych zmysłach zaufałby easyJet po raz drugi?

I właśnie to załamanie zaufania jest tym, czego brytyjscy turyści muszą przezwyciężyć swoje myśli przed wakacjami.

Ponieważ zamiast wykonywać swoją podstawową pracę – przetransportować Cię z punktu A do punktu B iz powrotem – linie lotnicze takie jak easyJet po prostu porzucają swoich klientów.

W pośpiechu po Covid, aby podróżować za granicę, linie lotnicze działają z pełną lub prawie pełną przepustowością. Nie będą się dla ciebie kłaść podczas kolejnego lotu. A ich konkurenci albo będą pełni, albo jeśli są miejsca, rozpieszczają cię każdym funtem, jaki mogą dostać.

Jeśli chodzi o obsługę klienta, zapomnij o tym. Nowoczesne tanie linie lotnicze to niewiele więcej niż strony internetowe z samolotami, zaprogramowane tak, aby wydobywać jak najwięcej gotówki na loty, bagaż i przekąski na pokładzie.

Dziesiątki pasażerów tłoczą się w hali odbioru bagażu na lotnisku Gatwick pośród znacznych opóźnień i odwołanych lotów

Dziesiątki pasażerów tłoczą się w hali odbioru bagażu na lotnisku Gatwick pośród znacznych opóźnień i odwołanych lotów

Kolejki do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Gatwick we wtorek, gdy pasażerowie w Wielkiej Brytanii stają w obliczu chaosu podróżniczego

Kolejki do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Gatwick we wtorek, gdy pasażerowie w Wielkiej Brytanii stają w obliczu chaosu podróżniczego

Ale kiedy coś pójdzie nie tak, to do Ciebie należy uporządkowanie bałaganu.

O świcie w poniedziałek nie mogłem nawet znaleźć numeru telefonu, pod który mógłbym zadzwonić do człowieka.

Kiedy próbowałem później, połączenia nie działały. Zamiast tego o 6.46 skontaktowałem się z zespołem wsparcia za pośrednictwem Twittera.

Odpowiedź nadeszła 12 minut później: „Cześć Tom. Chciałbym rzucić okiem na to dla ciebie. Co dziwne, po tym zdaniu pojawił się emoji ze szkłem powiększającym.

READ  Światowy lider w dziedzinie narzędzi do współpracy i etykietowania dla miejsc pracy wybiera Virtustream Enterprise Cloud Services do zarządzania obciążeniami SAP®

Został podpisany przez faceta o imieniu Ryan, jego imię i kolejne emoji, tym razem w samolocie. W najlepszym razie nienawidzę emotikonów. To nie były najlepsze czasy.

Detektyw Ryan nigdy do mnie nie wrócił. Zamiast tego, po wysłaniu kilku wiadomości bez odpowiedzi, nie otrzymałem kolejnej odpowiedzi aż do 17:11: „Cześć Tom. Jesteśmy rozczarowani obecną sytuacją…”

Kolejny emoji, tym razem złamane serce. Czwarty nosorożec dokończył list.

Wobec braku jakichkolwiek wskazówek, moim pierwszym krokiem była próba rezerwacji biletów w innych liniach lotniczych odlatujących tego dnia.

Oczywiście wszyscy robili to samo. Algorytmy zrobiły to samo, co algorytmy — ceny wzrosły jak automat do owoców, z 200 do 600 funtów za miejsce. Zanim kliknąłem przycisk „Zapłać”, loty zniknęły.

W końcu zarezerwowałem lot do Barcelony, zakładając, że jako międzynarodowy hub będzie wiele opcji powrotu do Wielkiej Brytanii. Znowu nie było nic. Więc zarezerwowaliśmy nocleg w hotelu.

Jedyne loty, jakie udało nam się znaleźć następnego dnia, to linia Aer Lingus, która podróżuje najpierw do Dublina, a następnie do Gatwick. Całkowity koszt, jaki poniosłbym, gdybym założył kartę kredytową, wyniósłby co najmniej 2000 funtów.

W pełni rozumiem, że nie każdy będzie w stanie wyłożyć taką sumę pieniędzy. Zwłaszcza, gdy nie ma gwarancji, ile – jeśli w ogóle – dodatkowych wydatków poniesie linia lotnicza.

Pierwsza wiadomość e-mail zawierała łącza do sposobu ubiegania się o odszkodowanie za odwołany lot i zwrotu kosztów. Istnieje jednak wiele zastrzeżeń dotyczących rezerwacji hoteli tylko wtedy, gdy easyJet nie jest w stanie tego zrobić.

W przypadku roszczenia o zwrot kosztów – które może zapłacić pasażerowi do 350 funtów – odpowiedź stwierdza, że ​​„wyspecjalizowany zespół ds. oceny i prawa” przeprowadzi dochodzenie i skontaktuje się ze mną w ciągu 28 dni.

READ  Grupy klimatyczne twierdzą, że zmiana kodowania może zmniejszyć zużycie energii w bitcoinach o 99% | Bitcoin

Zeszłej nocy rzecznik linii lotniczych przeprosił za odwołanie lotu i powiedział, że wypłaci odszkodowanie i pokryje wszelkie dodatkowe koszty.

„Chociaż zapewniamy klientom zakwaterowanie i posiłki, a także opcje zmiany rezerwacji, w tym podróż z alternatywnymi liniami lotniczymi, wiemy, że obecnie opcje są w pewnym sensie ograniczone” – powiedział rzecznik.

„W pełni rozumiemy trudności, jakie może to spowodować dla rodziny i bardzo nam przykro”.

Jeśli chodzi o zagubioną torbę, kiedy zgłosiłem ją członkowi zespołu Aer Lingus, zasugerował, abym wrócił do Gatwick i zobaczył, czy można ją znaleźć.

Nie, dziękuję. Skończyłem z lotniskami. Przynajmniej do rodzinnego wyjazdu do Grecji latem. Czy dojadę tam i wrócę – w całej mojej bieliźnie – nie wiadomo.