Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

GR Yaris zmierzy się z A80 Suprą i Celicą GT-Four podczas wyścigu samochodów rodzinnych Toyoty

Na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieco dziwne drag Race. Mamy nowoczesnego trzycylindrowego hatchbacka w porównaniu z klasycznym czterocylindrowym samochodem rajdowym i obaj biorą udział w legendarnym sześciocylindrowym samochodzie sportowym. Ale niestety jest tu więcej podobieństw niż tylko logo Toyoty, które wszystkie noszą.

Najpierw przejrzyjmy ten ekskluzywny skład Toyoty, zaczynając od najnowszego dzieciaka w bloku. GR Yaris Wprowadza do walki tylko trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, ale jest turbodoładowany do rękojeści i wysyła 261 koni mechanicznych (195 kilowatów) na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Jest współczesnym wyścigowcem, który konsekwentnie przewyższa swoją pensję, a to ma znaczenie, ponieważ istnieje Supra Mk4 oferująca na imprezę rzędową szóstkę 2JZ. W seryjnym turbo silnik wytwarza 320 KM (239 kW) na tylne koła i, co zaskakujące, ten konkretny A80 jest Naprawdę Inwentarz. Jest jednak również obciążony czterobiegową automatyką.

Ostatecznym pretendentem jest samochód, który naszym zdaniem nie cieszy się szacunkiem, na jaki zasługuje. Celica GT-Four ST205 pojawiła się na ulicach w 1994 roku i wkrótce została przyćmiona Supra, ale z 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 252 KM (188 kW), to nie było garść. Jest to szczególnie widoczne w przypadku pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła, więc pod koniec dnia wszyscy trzej konkurenci mają turbodoładowanie i mają uzasadnione rodowody w historii osiągów Toyoty. Celica i Yaris również mają podobny poziom mocy i chociaż Supra ma wyraźną przewagę wytrzymałości, w porównaniu jest całkiem sycąca.

Podobnie jak w przypadku modelu Karawu Wyścigi, akcja zaczyna się stabilnie i bez zaskoczenia dwukołowiec z napędem na 4 koła wyprzedza Suprę. Ta luka została szybko usunięta z Celicą, ale tęgi GR Yaris jest najlżejszy, a potężny 2JZ nie jest najlepszy, gdy jest podłączony do czterobiegowego automatu. Czy A80 może jeździć samochodem z mniejszą mocą i półcylindrem?

READ  Garena Free Fire Redeem Codes na 8 czerwca 2023 r.: Już dziś możesz wygrać rzadkie pakiety

To pytanie możemy również zadać w obowiązkowym wyścigu dojazdowym, po raz kolejny obaj zawodnicy w ręku wyskakują na wczesne prowadzenie podczas startu automatycznej skrzyni biegów Supry. Tym razem nawet Celica to walka o Mk4, nie mówiąc już o Yarisie. Drugi wyścig na okrążeniu odbywa się przy innej prędkości, po którym następuje test wymuszonego hamowania. Fani Celiki będą chcieli omijać to z daleka.

Czy jest dziś wyraźny zwycięzca? Z czterech konkursów dwa samochody ostatecznie wygrały co najmniej jedno. Dla samochodu, który dominuje, powiedzmy, że moc jest ważna, ale waga też ma znaczenie.