Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego nie powinieneś spać przez pierwsze 2 godziny w samolocie i nigdy nie przegapić posiłku

Dlaczego nie powinieneś spać przez pierwsze 2 godziny w samolocie i nigdy nie przegapić posiłku

Nie przeszkadzać: Czy załoga powinna budzić śpiących pasażerów w porze posiłków? Zdjęcie/Joyce Romero, Unsplash

Masz przed sobą długą podróż i jesteś zmęczony. Czy powinieneś wybierać między czuwaniem i dodatkowym snem? To pytanie, które zawsze spędzało sen z powiek wielu pasażerom.

Załoga pokładowa odpowiedziała na pytanie radą: nie zasypiaj albo głoduj, bo nie obudzą cię do serwowania obiadu. Jeśli zaśniesz, przegrasz.

Chociaż posiłek może być nieatrakcyjny, skutki pominięcia kolacji mogą mieć skutki uboczne gorsze niż głód.

Na popularnym forum dla stewardów Reddit pasażer opowiedział historię o tym, jak jego matka została głodna podczas międzynarodowego lotu do Stanów Zjednoczonych.

„To była kolacja i spaliśmy w tym czasie, więc zostaliśmy pominięci i musieliśmy wezwać dla nas stewardesy.

– Nie powinniście nam przeszkadzać?

Załoga pokładowa szybko odpowiedziała, że ​​jeśli nie wstajesz i nie jesteś gotowy, z opuszczonym stołem, założą, że wolisz drzemać.

Jeden z uczestników odpowiedział: „Jeśli jesteś w pierwszej klasie, być może w pracy, pytamy cię przy wejściu na pokład:„ Jeśli śpisz, czy powinienem cię obudzić?” ”.

– W przeciwnym razie, przypuszczam, że śpisz, bo chcesz.

Inne linie lotnicze opracowały nowe rozwiązania dla śpiących pasażerów w celu komunikacji z personelem pokładowym.

Przez pewien czas linie Emirates umieszczały kolorowe naklejki „Nie przeszkadzać” w swoich pakietach udogodnień, dzięki którym pasażerowie mogą wskazać, czy chcą wstać, aby zjeść posiłek, być bezcłowym, czy pozwolić im się zdrzemnąć. Niestety zostały one przerwane podczas pandemii Covid 19.

Pewien nostalgiczny uczestnik napisał: „Kiedyś uwielbiałem etykiety na opakowaniach udogodnień, które w zasadzie były etykietą DND. Kładłbyś je z tyłu siedzenia i zostawał sam do obsługi”.

„Stewardesy nie powinny cię budzić”, napisał inny, mówiąc, że rada jest taka, że ​​pasażerowie mogą być bardziej nieszczęśliwi niż budząc ich na posiłek, którego nie chcą.

READ  Odwiedzający kościół w Sydney ukarali grzywną 36 000 dolarów za kazanie o zamknięciu | 1 news

„Mając to na uwadze, jeśli steward pominął cię, ponieważ spałeś i nadal chciałeś, aby go obsłużono, po prostu oczekujemy, że nas o tym poinformujesz, a my z przyjemnością podamy ci posiłek lub napój/przekąskę!”

Kiedy najlepiej zjeść i spać w samolocie?

Zwykle przy wieczornych lotach trwających dłużej niż 5 godzin posiłek podawany jest tuż po starcie, a następnie poza światłami. Znasz ćwiczenia.

W przypadku późnych lotów kuszące może być pominięcie posiłku i złapanie 40 mrugnięć. Ale ta rutyna istnieje z jakiegoś powodu.

Sen, posiłki i ekspozycja na światło w kabinie są dokładnie kontrolowane, aby zmniejszyć zmęczenie podróżą.

Wraz z nadejściem bardzo długich lotów podróże lotnicze stały się jeszcze bardziej zakłócające nasze wzorce snu. W 2019 roku pasażerowie lotów testowych Qantas z Sydney do Londynu widzieli takie ataki na ich rytm dobowy, ze wschodem słońca i kolacją serwowaną o 10 rano czasu lokalnego, aby pomóc dostosować się do różnicy czasu.

Dreamliner: Qantas próbował podawać wino na śniadanie, aby pomóc pasażerom spać podczas bardzo długich lotów.  Zdjęcie/Josh Withers, Unsplash
Dreamliner: Qantas próbował podawać wino na śniadanie, aby pomóc pasażerom spać podczas bardzo długich lotów. Zdjęcie/Josh Withers, Unsplash

Większość „wina na śniadanie” została przygotowana dla pasażerów, ale była to część badań linii lotniczych nad wpływem snu i posiłków na jet lag.

Pasażerowie otrzymują również plan stref czasowych oznaczony kolorami oraz optymalny czas odpoczynku i posiłków, aby promować czujność, a nawet ćwiczenia.

W przyszłości możesz być wybudzony między posiłkami i podczas okresów rozciągających.

„Z naukowego punktu widzenia było to coś zupełnie nowego” – powiedział profesor Corin Cayode, konsultant ds. nauk o śnie w Qantas.

Menu zostało zaprojektowane przy pomocy Centrum Charlesa Perkinsa, aby promować czuwanie i sen.

„Mamy nadzieję, że interwencje i strategie, które wypróbowaliśmy podczas pierwszego lotu badawczego, pomogą pasażerom lepiej radzić sobie z wyzwaniami związanymi z przekraczaniem wielu stref czasowych”.