Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Daty strajku pociągów w tym tygodniu: pracownicy kolei w Wielkiej Brytanii strajkują dzisiaj – wszystko, co musisz wiedzieć, i najważniejsze daty na maj i czerwiec 2023 r.

Daty strajku pociągów w tym tygodniu: pracownicy kolei w Wielkiej Brytanii strajkują dzisiaj – wszystko, co musisz wiedzieć, i najważniejsze daty na maj i czerwiec 2023 r.

Na podróże rodzinne w połowie semestru w większości szkół w Anglii wpłynie kolejna seria strajków National Rail.

Oba główne związki kolejowe apelują o zwolnienie w czasie przerwy, która trwa od 27 maja do 4 czerwca.

W środę 31 maja i sobotę 3 czerwca maszyniści pociągów Aslef przestaną pracować dla kilkunastu operatorów, w tym wszystkich przewoźników dalekobieżnych i pasażerskich.

RMT zwołał strajk członków pracujących dla 14 operatorów pociągów w piątek 2 czerwca.

Termin oznacza, że ​​usługi mogą być zakłócone od późnego wtorku 30 maja do rana w niedzielę 4 czerwca.

Wyjazd kierowców 3 czerwca zbiega się z finałem Pucharu Anglii pomiędzy Manchesterem United a Manchesterem City, który zostanie rozegrany na Wembley w północno-zachodnim Londynie.

Dziesiątki tysięcy fanów zwykle podróżuje koleją, aby wziąć udział w meczu. Wpłynie to również na kierowców wyścigowych, którzy podróżują na Epsom Derby.

Od czerwca 2022 r. krajowe strajki kolejowe, splątane spory o płace, bezpieczeństwo pracy i organizację pracy spowodowały problemy dla dziesiątek milionów osób dojeżdżających do pracy pociągami. Często zwoływano przerwy w podróży, powodując znaczne zakłócenia i utrudniając planowanie podróży z wyprzedzeniem.

Główny związek kolejowy, RMT, zorganizował 24-dniowe strajki w obecnej fali strajków, przy czym Aslef wstrzymywał pracę osiem razy wcześniej.

Oto główne pytania i odpowiedzi.

Kto uderza i kiedy?

Aslef polecił wszystkim maszynistom zatrudnionym przez 16 operatorów pociągów, aby strajkowali w środę 31 maja i sobotę 3 czerwca.

Firmy kolejowe to te, które są zakontraktowane przez Ministerstwo Transportu. Należą do nich wiodący operatorzy międzymiastowi:

  • Zachodnie Wybrzeże Avanti
  • cross country
  • Kolej East Midlands
  • Wielka Kolej Zachodnia
  • LNER
  • Ekspres transpeninowy

Zdecydowana większość operatorów Transport for London również zostanie dotknięta:

  • Wielka Anglia
  • GTR (Gatwick Express, Great Northern, Southern, Tameslink)
  • południowy wschód
  • Kolej Południowo-Zachodnia

Dotyczy to operatorów skupiających się na Midlands i północnej Anglii:

  • Kolei Chiltern
  • Pociągi północne
  • Pociągi West Midlands

W czwartek 1 czerwca obowiązywać będzie również zakaz „bezumownych nadgodzin”.

Związek RMT wezwał swoich członków do strajku w piątek 2 czerwca. Zaangażowani będą ci sami operatorzy pociągów – z dodatkiem C2C, który kursuje z City of London do South Essex.

READ  Cena BTC odbija się o 5%, gdy inwestor twierdzi, że Bitcoin ETF „obrócił się w 99,9%”

Jaki będzie efekt?

W kilku poprzednich strajkach RMT pracownicy sygnalizacji pracujący dla Network Rail wyszli i zamknęli co najmniej połowę systemu kolejowego. Są teraz stabilne, więc infrastruktura sieciowa powinna być otwarta jak zwykle.

Jednak każdego dnia strajku tysiące pociągów byłyby odwoływane, rujnując plany podróży milionów osób dojeżdżających do pracy.

Efekt odejścia kierowców i RMT będzie inny.

Podczas poprzednich strajków maszynistów niektórzy operatorzy — na przykład Avanti West Coast i Southeast — odwołali wszystkie pociągi.

Inni prowadzili szkieletową usługę na głównych drogach. Na przykład na GWR pasażerowie mogą spodziewać się podstawowych usług z londyńskiego Paddington do iz Bristol Temple Meads i Cardiff Central.

Oczekuje się, że wyjście RMT będzie miało mniejszy wpływ. GWR prawdopodobnie będzie obsługiwał bardziej rozbudowany harmonogram, w tym do iz Exeter i Plymouth.

Avanti West Coast będzie obsługiwać podstawowe usługi, z godzinnym pociągiem z Birmingham, Liverpoolu, Manchesteru i Glasgow do London Euston.

LNER prawdopodobnie będzie dążyć do uruchomienia do 40 procent normalnych usług na głównej linii East Coast, z naciskiem na King’s London Cross, York, Newcastle i Edinburgh.

We wszystkich dniach strajku zdecydowana większość usług w Szkocji i Walii będzie działać normalnie, ponieważ ScotRail i Transport for Wales nie są zaangażowane w spory z Aslef i RMT.

Niektóre pociągi mogą być bardziej ruchliwe niż zwykle na trasach współdzielonych z operatorami anglojęzycznymi, takimi jak Aberdeen-Dundee-Edinburgh i Swansea-Cardiff-Newport.

Podróżni mogą również spodziewać się normalnej obsługi na:

  • Kaledoński śpiący
  • Grand Central
  • Heathrow Express
  • Pociągi kadłubowe
  • Londyn naziemny
  • lomo
  • Merceryl

Zakaz pracy w godzinach nadliczbowych dla maszynistów prawdopodobnie dotknie szczególnie operatorów pociągów dalekobieżnych, takich jak Avanti West Coast i TransPennine Express.

Ponadto odwołane zostaną niektóre pociągi wieczorne przed strajkami oraz pociągi wczesnoporanne po strajkach.

Czy wpłynie to na Eurostar?

Nie. Ale komunikacja do iz głównego węzła operatora kolejowego w londyńskim St Pancras International będzie utrudniona, ponieważ członkowie związku, którzy pracują dla wszystkich trzech lokalnych operatorów kolejowych (East Midlands, South Eastern i Thameslink) obsługujących stację, odejdą.

READ  Glapiński mówi, że popyt może napędzać spadek CPI -FT

Dlaczego moi poprzednicy mieliby strajkować przemysłowo?

Nie chcemy strajkować, nie chcemy przeszkadzać osobom dojeżdżającym do pracy, mamy rodziny i znajomych, którzy również korzystają z kolei i wierzymy w inwestowanie w kolej dla przyszłości tego kraju.

„Ale wina za ten biznes leży, słusznie i uczciwie, po stronie tych pracodawców, którzy przez swoją nieustępliwość położyli na to ręce.

„Propozycja – wynosząca zaledwie 4 procent – ​​najwyraźniej nie została zaprojektowana do przyjęcia, ponieważ inflacja wciąż przekracza 10 procent, a nasi członkowie tych firm nie widzieli wzrostu od czterech lat”.

Whelan powiedział, że zaangażowane firmy „zawiodły pasażerów i podatników”, a „propozycje modernizacji brytyjskich kolei i pomocy im w wydajniejszym działaniu” zostały odrzucone.

Rzecznik Rail Delivery Group, która reprezentuje operatorów pociągów, powiedział: „To rozczarowująca wiadomość dla naszych klientów i personelu, a dalsze strajki są całkowicie niepotrzebne i tylko zwiększyłyby presję na branżę, która już boryka się z poważnym kryzysem finansowym.

„Skupianie się na finale Eurowizji i finale Pucharu Anglii jest rozczarowujące dla wszystkich, którzy planują wziąć udział.

„Po kilku tygodniach negocjacji z kierownictwem Aslef złożyliśmy poprawioną i uczciwą ofertę obejmującą 8-procentowy wzrost płac w ciągu dwóch lat. Doprowadziłoby to do opóźnionych i logicznych ulepszeń już wprowadzonych w częściach sieci, które widziałyby więcej pociągów kursujących punktualnie dla pasażerów. Niestety spotkało się to z odmową”.

Dlaczego RMT tak przyciąga wzrok?

Rail Delivery Group (RDG), która reprezentuje operatorów pociągów, przedstawiła propozycje płacowe, których RMT twierdzi, że nie może zaakceptować.

Sekretarz generalny związku, Mick Lynch, powiedział: „Rząd ponownie nie pozwala grupie dostawczej na złożenie ulepszonej oferty, którą moglibyśmy rozważyć.

Dlatego musimy kontynuować naszą kampanię przemysłową, aby wygrać wynegocjowane porozumienie w sprawie miejsc pracy, płac i warunków.

Ministrowie nie mogą po prostu życzyć sobie zakończenia tego sporu. Nie doceniają siły uczuć naszych członków, którzy właśnie dali nam nowy mandat do strajku na sześć miesięcy, nadal wspierają kampanię i pracę oraz są zdeterminowani, aby kontynuować, dopóki nie znajdziemy akceptowalnego rozwiązania.

„Teraz rząd musi otworzyć RDG i pozwolić im złożyć ofertę, która może zostać poddana pod referendum w sprawie naszych członków”.

READ  NENT wyznacza datę premiery polskiego Viaplay | C21Media | Aktualności

Rzecznik Rail Delivery Group powiedział: „W ostatnich rozmowach z RMT nadal opowiadaliśmy się za propozycją rozstrzygania sporów na targach branżowych, uzgodnioną zgodnie z ich zespołem negocjacyjnym, który rozwiązałby ten spór i zapewnił nasze najniższe ceny. wzrosnąć do 13%.

„Wzywając do kolejnego strajku, kierownictwo RMT zdecydowało się przedłużyć ten spór, nie dając swoim członkom możliwości wyrażenia swojej oferty.

„Zamiast tego doświadczą więcej utraconych zarobków w wyniku strajków przemysłowych, klienci doświadczą więcej zakłóceń, a branża będzie nadal ponosić ogromne szkody, ponieważ koleje otrzymają więcej niż sprawiedliwy udział od podatników, aby utrzymać kursowanie pociągów po Covid.

„Pozostajemy otwarci i gotowi do podjęcia rozmów na szczeblu krajowym, aby zapewnić naszym pracownikom wyższe płace i długoterminową przyszłość branży o kluczowym znaczeniu dla brytyjskiej gospodarki”.

Co mówi rząd?

Ministrowie podpiszą ostateczną ugodę, za którą w dużej mierze zapłacą podatnicy.

Sekretarz transportu Mark Harper powiedział przed ostatnim strajkiem: „Pasażerowie byli zmuszeni znosić strajk RMT przez prawie rok, ale dyrektor generalny RMT jest zdeterminowany, aby nadal zmuszać swoich członków do rezygnacji z wyższych zarobków.

„Dzieje się tak pomimo posiadania najlepszej oferty, podobnej do oferty płatności, którą ostatnio członkowie Network Rail głosowali przytłaczającą większością”.

Czy można odwołać strajki?

Taka nienawiść między stronami wydaje się nieprawdopodobna.

Mam zarezerwowany bilet na jeden z dni strajku. co mogę zrobić?

Pasażerowie z biletami z wyprzedzeniem, dowolnymi godzinami lub poza szczytem mogą bezpłatnie zwrócić swój bilet, jeśli pociąg, na który mają rezerwację, zostanie odwołany, opóźniony lub przełożony.

Operatorzy pociągów prawdopodobnie zaoferują elastyczność w podróżowaniu w różne dni wolne od strajku.

Posiadacze biletów okresowych, którzy nie latają, mogą ubiegać się o zwrot kosztów za daty strajku w ramach zwrotu opóźnienia.

Jakie są alternatywy?

Jak zawsze, dalekobieżni operatorzy autobusowi – National Express, Megabus i Flixbus – będą nadal działać, chociaż miejsc jest mało, a ceny biletów wysokie.

W dniu finału Pucharu Anglii National Express odebrał bilety powrotne z Manchesteru bezpośrednio na stadion Wembley za 54 funty.