Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Cup Spy 4 grudnia: Luna Rossa niszczy ich łódź testową

Cup Spy 4 grudnia: Luna Rossa niszczy ich łódź testową

Cup Spy 4 grudnia: Luna Rossa rozbija ich łódź testową, powodując poważne uszkodzenia

Autor: Richard Gladwell / Sail-World NZ, 5 grudnia, 04:47 PST
6 grudnia 2023 r

Luna Rossa – model LEQ12 – Dzień 105 – 4 grudnia 2023 – Cagliari, Sardynia © Job Vermeulen / America’s Cup


Luna Rossa Prada Pirelli miała nieszczęście, że w poniedziałek pod koniec sesji testowej w Cagliari na Sardynii w górnej części łodzi testowej LEQ12 powstało duże pęknięcie.

Dopłynęła łódź pomocnicza i 40-metrowemu pojazdowi udzielono pomocy w powrocie do bazy zespołu.

Uszkodzenia powstały w wyniku lądowania nosa przy słabym wietrze.

Max Serena, menadżer zespołu Luny Rossy, opisał wypadek i obrażenia Michele Meliesa z Joint Reconnaissance Team AC37:

„To był oczywiście dobry dzień. Jak wiecie, wprowadziliśmy pewne zmiany w łodzi i wszystko było w porządku”.

„Byliśmy w zasadzie na początku eksperymentów mniej więcej w normie i odnotowaliśmy duży spadek – prawdopodobnie największy, jaki kiedykolwiek doświadczyliśmy.

„To zabawne, bo myślisz, że w lekkich warunkach nic nie może się zdarzyć. Tak naprawdę dzieje się to najczęściej przy lekkim wietrze, bo wywierasz większy nacisk na wysokość zawieszenia i to wszystko, powiedzmy, duże szkody, ale jest to możliwe naprawić to.

„Plan jest więc taki, aby jak najszybciej wrócić do wody. Mniej więcej ponownie ocenimy ogólne szkody, ale mamy już całkiem jasne pojęcie, że w rzeczywistości nie jest tak źle. To tylko strata czasu i będziemy pracować nad tym, aby wrócić tak szybko, jak to możliwe.”

W swoim raporcie zespół rozpoznawczy AC37 opisał zdarzenie, z którego niestety nie ma żadnych zdjęć ani filmu.

„Łódź LEQ12 odpłynęła od znaku prawej burty, kierując się z wiatrem, wpłynęła w drugi zakręt i opuściła burtę, wydawało się, że straciła sterowanie, co spowodowało głębokie nurkowanie dziobu prawie za burtę. Uderzenie wydawało się znaczące i łodzie pościgowe podszedł, mijając kilka pomp wodnych i urządzeń pływających.

„Nieco przed zawiasami wysięgnika po lewej i prawej burcie zaobserwowano pęknięcia w klamrze konstrukcyjnej na pokładzie przednim i w obszarze dziobu rozciągające się przez środek wolnej burty, a nie poniżej linii wodnej”.

Pomyśleć, że włoska drużyna wypłynęła uszkodzoną łodzią, ale nie katastrofalnie. Podobne zdarzenia w przeszłości kończyły się zatonięciem łodzi (One Australia 1995 Louis Vuitton Cup) lub złamaniem im kręgosłupa – Young America 2000 Louis Vuitton Cup. Emirates Team New Zealand złamał przednią część prototypu AC40 podczas testowania go w Zatoce Hauraki w niezwykle trudnych warunkach, zmieniając konstrukcję wewnętrzną. Oczekuje się, że Luna Rossa lepiej zrozumie siły strukturalne AC75 w wyniku niedawnego wypadku.

READ  Australia 126-3 po deszczu w pierwszym dniu czwartego testu popiołu przeciwko Anglii

Uszkodzenia układów wewnętrznych, zwłaszcza układów elektrycznych w łodziach w dużej mierze elektrycznych, mogą być znaczące i stanowić większy problem niż uszkodzenia konstrukcyjne.


Połączony Zespół Rozpoznawczy AC37 melduje:


Luna Rossa Prada Pirelli (LRPP) – LEQ12 – Dzień 105 – 4 grudnia 2023 r. – Cagliari

Włoski zespół Luna Rossa Prada Pirelli (LRPP) zmontował swój prototyp LEQ12 o godzinie 11:30, a o godzinie 11:40 przystąpił do wstawiania masztu i podnoszenia jachtu.

Wing04 jest zamontowany na lewym wysięgniku, podczas gdy Wing01 jest zamontowany na prawej burcie. Przeprowadzono rutynowe kontrole i cumowanie zaplanowano na godzinę 13:00, po zamknięciu grota M1-2 i połączeniu z J1-1.

Przy zachmurzonym niebie ciśnienie wydawało się bardzo niskie i mierzone było na poziomie 6–8 węzłów przy 155 stopniach. Czterech członków załogi weszło na pokład prototypu, który następnie został odholowany na nośnik folii w porcie na początku pierwszej misji przerwania. Jacht przećwiczył kilka kroków, z których większość była na sucho i wykonana z dużą prędkością, po czym zjechał z kursu na prawej burcie i wykonał kilka zwrotów na świeżym powietrzu. Kiedy jacht dotarł do kadłuba, J1.1 został opuszczony, aby podnieść J1.5-2, ponieważ prędkość wiatru wzrosła do 9-11 węzłów od 150 holowania.

Kolejny holownik podążał kursem na lewą stronę, a jacht płynął pod wiatr, napotykając kolejną serię kolców, po których nastąpiła seria szarpnięć, podczas gdy Chase-2 pozostawił pewne ślady. Po ustaleniu kursu jacht skręcił w lewy znak dolnej bramy, kierując się pod wiatr.

Po kilku halsach LEQ12 zjechał z prawego znaku, kierując się z wiatrem, wszedł w drugi zakręt i upuścił deskę. Wydawało się, że stracił sterowność, co spowodowało głębokie nurkowanie niemal za burtę. Uderzenie wydawało się potężne, a łodzie pościgowe niemal minęły niektóre pompy wodne i urządzenia pływające.

Nieco przed zawiasami wysięgnika na lewej i prawej burcie zaobserwowano pęknięcia w wyboczeniu konstrukcji na pokładzie dziobowym i w obszarze dziobu, rozciągające się przez środek wolnej burty i nie poniżej linii wodnej. Następnie opuszczono J1.5, podczas gdy początkowo fał główny wydawał się utknąć. Przywieszki zostały odzyskane przez jednostkę zwiadowczą, a jacht był eskortowany na rufie przez Chase-1 aż do doku.

READ  Finały NBA: 50-letnia susza Milwaukee kończy się, gdy Giannis Antikonmo Bucks prowadzi do zwycięstwa

Na dzisiaj czas frustracji wyniósł 37 minut i naliczono 11 tików i 8 gibów.


[Michele Melis AC Recon].


załoga: Jimmy Spithill, Francesco Bruni, Andrea Tessi, Vittorio Pissarro


Statystyki sesji: Luna Rossa – LEQ12 – Dzień 105 – 04 grudnia 2023 – Cagliari

  • Pogoda: pochmurno, 20 stopni Celsjusza
  • Siła wiatru 6-11 węzłów
  • Kierunek wiatru: 150°-155°
  • Stan morza: przeważnie umiarkowane fale
  • Wejście dźwigu: 1140 godzin, wyjście z doku: 1300 godzin
  • Miejsce do cumowania: 1540 godzin Wyjazd dźwigu: 1650 godzin
  • Całkowita liczba gwoździ: 11 – Pełna folia: 8; Dotknij i idź: 3; Przyziemienie: 0
  • Całkowite ignorowanie: 8 – Całkowite rozczarowanie: 7; dotknij i idź: 1; Przyziemienie: 0


Alinghi Red Bull Racing – AC40 x2 – Dzień 65 – 4 grudnia 2023 r. – Dżudda

Alinghi Red Bull Racing wypuścił AC40-4 (czerwony) i AC40-7 (czarny) odpowiednio o 09:15 i 09:45. Obie łodzie zostały podniesione i poddane standardowym przeglądom przed wypłynięciem. Technicy elektronicy i hydraulicy skupili się na systemach sterowania grotem czerwonej łodzi z lewego kokpitu, zwłaszcza na systemie szotów grota. Grupa dopłynęła do portu o godzinie 11:30.

Czerwona łódź podniosła grot M1-3 LE i fok J3-2 OD, podczas gdy czarna łódź pozostawała w jednej pozycji przez cały dzień, podnosząc grot M1-3 OD (usunięto początkowe logo Jeddah Race) i fok J3-3 OD. Grupy załogi pozostały takie same.

Zadanie 1 (11:55 – 12:10, 13-15 węzłów, 170 stopni – 12:10 godzin): Jachty przepłynęły krótkim kursem pod wiatr z dwoma torami do linii startu, po czym zatrzymały się, aby dostosować ustawienia.

Zadanie 2 (12:15 – 12:40, 13-15 węzłów 170 stopni – 12:10 węzłów): Czerwona łódź wypłynęła w celu szybkiej rozgrzewki pod wiatr, podczas gdy czarna łódź potrzebowała dodatkowych pięciu minut, aby pracować na pokładzie przed łączący. W synchronizacji obaj płynęli krótko w stronę zawietrznej, a następnie pod wiatr, przy czym czerwona łódź początkowo wykazywała lepsze VMG.

Misja 3 (12:50–13:05, 13–15,5 węzła, 190 stopni o godz. 12:50, 10–14 węzłów, 200 stopni o godz. 13:10): Obie łodzie płynęły równolegle do długiego wiatru, wykonując dwa uderzenia na każdy łódź. Czarna łódka wykazała się lepszą kontrolą, natomiast czerwona łódka niemal zgasła w końcówce okrążenia. Załoga zamieniła się łodziami, a ze względu na słabszy wiatr bomy OD J3 zastąpiono bomami OD J2.

READ  Rhys Walsh jest „wdzięczny”, ale gotowy doścignąć swoich byłych kolegów z drużyny

Zadanie 4 (13:35 – 14:00, 8-10 węzłów, 205 stopni o 13:35): Sesja obejmowała długie odcinki pod wiatr w każdym kierunku, a następnie z wiatrem, często zmieniając się z wysokiego na niski. Następnie obie łodzie popłynęły na linię startu kursu, a czerwona łódź zamieniła się na nowy fok J2-3 LE.

Misja 5 (14:10 – 14:40, 9-12,5 węzła, 205 stopni o 14:10): Wyścig z jednym okrążeniem po kursie 1 mil morskich. Czerwona łódź zaczęła się poruszać kilka sekund wcześniej na końcu kręgla, szybko poruszając się w górę i w dół, próbując zwolnić. W międzyczasie czarna łódź wystartowała kilka sekund za komisją, podczas gdy czerwona łódź poruszyła się i zanurkowała za czarną, aby usunąć karę OCS. Czarna łódź zdominowała bitwę pod wiatr, zwiększając swoją przewagę z wiatrem, gdy obie łodzie miały złe wybicie, być może podczas ciszy, dotknęły i ruszyły w stronę czarnej łodzi, a następnie spadły do ​​czerwonej łodzi. Czarna łódź dołączyła do czerwonej po przekroczeniu linii mety i obie popłynęły z wiatrem do bazy w związku z nowym porównaniem/obsługą foka.

Zespół przybył o godzinie 15:00, kończąc swoją drugą podróż do Dżuddy. Załoga spędziła na wodzie trzy i pół godziny, w tym 110 minut na żeglowaniu. Zaobserwowano 36 manewrów czerwonej łodzi, a odsetek całkowitych przerwań wyniósł 89%.


załoga: Arnaud Psarovagis, Maxime Pachelin, Nico Charbonnier, Dean Parker, Brian Métraux, Yves Detry, Jason Waterhouse, Lucien Cogan


Statystyki sesji: Alinghi Red Bull Racing – AC40 x2 – Dzień 65 – 4 grudnia 2023 r. – Dżudda

  • Pogoda: słonecznie 33°C
  • Siła wiatru: 9-15 węzłów
  • Kierunek wiatru: 170°-205°
  • – Stan morza: 0,5 metra i zmniejszony do 0,3 metra
  • Wejście dźwigu: 09:40 – 1005 godzin Wyjście z doku: 1130 godzin
  • Miejsce do cumowania: 1500 godzin Wyjście z dźwigu: 1515/1545 godzin
  • Całkowita liczba gwoździ: 21 – Pełna folia: 20; dotknij i idź: 1; Przyziemienie: 0
  • Całkowite ignorowanie: 15 – Całkowita frustracja: 12; Dotknij i idź: 2; Dotknięcie: 1


Dodatkowe zdjęcia: