Sieć kawiarni stacjonarnych od debiutu w Warszawie w 2020 roku otworzyła 19 sklepów w kraju środkowoeuropejskim, a w przyszłym roku planuje otworzyć co najmniej 18 nowych punktów.
Sklep Cofix w Lublinie | Źródło obrazu: COFEX Global
Izraelska sieć kawiarni stacjonarnych Cofix w przyszłym roku chce podwoić swoją obecność w Polsce otwierając co najmniej 18 nowych sklepów.
Cofix otworzył swój pierwszy outlet w Polsce w czerwcu 2020 roku i obecnie prowadzi 19 sklepów w Warszawie, Lublinie, Katowicach, Białymstoku i Krakowie, których otwarcie zaplanowano na listopad 2023 roku.
Sieć kawiarnia planuje do końca roku otworzyć drugi outlet w Krakowie i dwie kolejne w Warszawie, a także negocjuje warunki pierwszego lokalu w Opolu. Cofix otwiera przede wszystkim sklepy własne w Warszawie oraz franczyzuje swoje lokalizacje poza stolicą.
Spośród 400 sklepów Cofix na całym świecie 90% jest obecnie zarządzanych przez partnerów franczyzowych.
Sieć kawowa zorientowana na wartość działa na terenie Izraela, Polski, Rosji, Białorusi, Kazachstanu i Hiszpanii. W sierpniu 2023 r. globalny dyrektor operacyjny Cofix, Sean Lewis, powiedział portalowi World Coffee Portal, że marka wejdzie na siódmy rynek – Armenię – przed końcem roku.
Z badań World Coffee Portal wynika, że do 2028 roku rynek polskich markowych kawiarni liczący 1400 sklepów przekroczy 1500. Obecnie liderem na rynku jest firma McCafé posiadająca ponad 500 placówek, a za nimi plasują się Cukiernia Sowa i Costa Coffee, z których każda działa ponad 500 placówek. 130 sklepów.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Donald Tusk twierdzi, że do 2029 roku Polacy będą bogatsi od Brytyjczyków, bo „lepiej być w UE”
Polscy politycy potępiają podpalenie żydowskiej synagogi w Warszawie Wiadomości UE
Jak nie zostawiać pracowników w tyle