Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

British Airways ogranicza loty, ponieważ walczy o ponowne zatrudnienie po zwolnieniu 10 000 pracowników

British Airways ogranicza loty, ponieważ walczy o ponowne zatrudnienie po zwolnieniu 10 000 pracowników

British Airways zostało zmuszone do dalszego skrócenia rozkładów lotów, ponieważ ma trudności z zatrudnieniem personelu wystarczająco szybko, aby zaspokoić odnowione zapotrzebowanie na podróże po tym, jak podczas pandemii zlikwidowano prawie 10 000 miejsc pracy, co budzi obawy, że przewoźnik może przegapić wyjątkowe lato dla europejskich linii lotniczych.

Linia lotnicza skróciła o 10 procent swoje rozkłady lotów między marcem a październikiem, podobnie jak firma macierzysta IAG i inne wiodące europejskie grupy Air France-KLM i Lufthansa przewidziały silne odbicie w podróżach tego lata.

Dyrektor generalny British Airways, Sean Doyle, powiedział, że linia lotnicza obniżyła równowartość 8000 lotów w obie strony, z czego trzy czwarte na trasach krótkodystansowych, co stanowi cios dla firmy, gdy pasażerowie wrócili, gdy złagodzono ograniczenia dotyczące podróży.

Problem kadrowy oznacza, że ​​IAG spodziewa się teraz, że rozkłady lotów wzrosną w tym roku do 80 procent poziomów sprzed pandemii, w porównaniu z 85 procentami prognozowanymi w lutym. Obejmuje to przywrócenie prawie całej naturalnej energii na trasach transatlantyckich tego lata.

„Odbudowa jest trudna… Amerykańskie linie lotnicze miały podobne problemy z odbudową na wcześniejszym etapie tego procesu, a my widzimy problemy w Europie i brytyjskim przemyśle z ponownym uruchomieniem systemu” – powiedział Doyle.

Przewoźnik planuje zatrudnić w tym roku 6000 pracowników po cięciach podczas pandemii.

Ponad 20 000 osób ubiegało się o pracę w linii lotniczej, ale podobnie jak w innych częściach branży, linia ta napotyka na znaczne opóźnienia, ponieważ rządowe procedury kontroli bezpieczeństwa obsługują niezwykle dużą liczbę spraw.

Gabinet stwierdził, że priorytetowo traktuje wnioski ze strony przemysłu lotniczego, ale dodał: „To kwestia zarządzania zasobami na lotniskach przez przemysł lotniczy i absencji personelu, zwłaszcza w ruchliwych porach roku”.

Doyle częściowo obwiniał właścicieli lotniska Heathrow o niedostateczne szybkie ponowne otwarcie wszystkich poczekalni, ale powiedział, że jest „w pełni świadomy” problemów, z jakimi borykają się British Airways, które też cierpiał Awarie IT i reklamacje z obsługi klienta.

READ  Aktualizacje wiadomości na żywo: Akcje wspieranej przez Marka Wahlberga sieci siłowni F45 spadają o 70% przy niższych oczekiwaniach

Pomimo problemów, IAG opublikował optymistyczną prognozę, mówiąc, że spodziewa się powrotu do zysków w tym kwartale, pozostawiając za sobą dwa lata i ponad 10 miliardów euro strat.

Jednak akcje spadły o 7 procent do 132,88 pensa wczesnym piątkowym popołudniem na giełdzie w Londynie, ponieważ problemy z harmonogramem i straty były większe niż oczekiwali analitycy od niespokojnych inwestorów. Akcje grupy spadły o około jedną trzecią ich wartości w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Air France – KLM A Lufthansa, dwie inne grupy podobnych linii lotniczych w Europie, które oferują loty krótko- i długodystansowe, opublikowały solidne aktualizacje 24 godziny temu, ale napotkały mniej problemów operacyjnych.

„IAG uderzył w optymistyczny, ale ostrzejszy ton [compared with Air France-KLM and Lufthansa]Alex Irving, analityk w Bernstein powiedział.

Grupa InterContinental Hotels Group, która jest właścicielem Holiday Inn, również opublikowała optymistyczne prognozy dotyczące podróży w piątek i stwierdziła, że ​​popyt wzrósł na prawie każdym rynku na całym świecie.

Louis Gallego, dyrektor generalny IAG, powiedział, że popyt na lotnictwo „energicznie się poprawił”, w tym powrót do pracy podróżKtóry osiągnął najwyższy poziom od początku epidemii.

Doyle powiedział, że loty biznesowe British Airways wzrosły tej wiosny do 65-70 procent poziomów z 2019 roku.

Dodał, że ożywieniem przewodził sektor finansowy, ale obejmował księgowych i konsultantów, a ostatnio także sektory IT i farmaceutyczny.

„Największe firmy już teraz rezerwują [again],” Powiedział.

IAG odnotowała stratę operacyjną po opodatkowaniu i pozycjach nadzwyczajnych w wysokości 787 mln euro w pierwszym kwartale, w porównaniu ze stratą 1,1 mld euro rok wcześniej. Przychody wzrosły do ​​3,4 mld euro z 968 mln euro, a płynność nieznacznie wzrosła do 8,2 mld euro.

Gallego powiedział, że straty odzwierciedlały słaby popyt zimowy, wpływ zmiennej wirusa Omicron oraz koszty wznowienia działalności.

READ  W listopadzie amerykańska gospodarka utworzyła 199 000 miejsc pracy

Nowy dyrektor finansowy IAG, Nicholas Cadbury, powiedział, że grupa nie planuje zwracać się do inwestorów o świeży kapitał, aby pomóc jej uporać się ze stosem zadłużenia netto w wysokości 11,5 miliarda euro, powołując się na 8 miliardów euro w gotówce i perspektywę powrotu do zysków.

„Kiedy ten biznes się odradza, zarabia dużo pieniędzy” – powiedział.