Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ben Smith: Jak kliknięcia, polubienia i udostępnienia zrujnowały cyfrowe wiadomości

Ben Smith: Jak kliknięcia, polubienia i udostępnienia zrujnowały cyfrowe wiadomości

Dziennikarz Ben Smith w swojej nowej książce opowiada o tym, jak organizacje mediów cyfrowych uzależniły się od „wirusowania”. Ruch uliczny: geniusz, rywalizacja i iluzja w wyścigu miliardów dolarów, by stać się wirusowym.

Facebook i Clickbait
zdjęcie: Facebook

Smith jest redaktorem naczelnym Semaphore, nowej globalnej firmy informacyjnej i byłym felietonistą The New York Times, a także był redaktorem naczelnym niedawno zmarłej cyfrowej strony informacyjnej BuzzFeed News, która wraz z HuffPost, Breitbart i Gawker Media reprezentuje nowy świat mediów internetowych na początku XXI wieku.

Jego książka opowiada wewnętrzną historię tego, jak konkurenci Jonah Peretti z HuffPost i BuzzFeed oraz Nick Denton z Gawker Media rozpoczęli wyścig o męskość obwinianą za wzrost dezinformacji.

Powiedział Kim Hill, że około 2016 roku fala odwróciła się od firm takich jak BuzzFeed, które zostały stworzone jako oryginalne w Internecie i na platformach społecznościowych, kiedy opinia publiczna zaczęła postrzegać je jako „coraz bardziej toksyczne”.

Powiedział, że istnieje fałszywa nostalgia za mediami XX wieku.

Powiedział, że media głównego nurtu straciły wiarygodność wśród swoich odbiorców podczas wojny w Iraku i były technologicznie oddalone od swoich odbiorców w punkcie, w którym pojawiły się strony takie jak BuzzFeed.

„Oczywiście wyszukiwanie odbiorców, które często jest żałosnym, bezwstydnym, całkowicie szalonym wyszukiwaniem odbiorców, nie zostało wymyślone przez Internet. Ale jakoś starzy redaktorzy tabloidów, najstraszniejsi producenci telewizyjni, jakich znasz, i najbardziej demagogiczne prezenterzy radiowi w niektórych sposoby leciały bez narzędzi”.

okładka książki


zdjęcie: dostarczone

„To, co zrobił Internet, polega na włączeniu tych narzędzi, dzięki czemu możesz wyraźnie zobaczyć, zwracając uwagę na to, kto dokładnie cię czyta i dlaczego, i przynajmniej poczuć pokusę, by śledzić ten ruch, gdziekolwiek się znajduje”.

Smith powiedział, że narodziny Internetu doprowadziły do ​​pewnego rodzaju utopii, która przybierała różne formy.

READ  Zaaranżowane obiady: pięć prostych jesiennych obiadów, które rozgrzeją Cię od środka

Na przykład, założyciel BuzzFeed, Jonah Peretti, miał błędne przekonanie, że media społecznościowe „będą tą niewiarygodnie pozytywną nową przestrzenią publiczną”, podczas gdy pracownicy Gawker prawdopodobnie wierzyli, że Internet „rozerwie na strzępy hipokryzję mediów głównego nurtu” i że coś pozytywnego powiedział, że Smith chodzi o ujawnianie rzeczy dla ich własnego dobra.

Na początku 2017 roku BuzzFeed zdecydował się opublikować dossier Steele Dossier, które zawierało kilka zjadliwych, ale niezweryfikowanych zarzutów wobec Donalda Trumpa.

Smith powiedział, że dokument krąży w Waszyngtonie i jest dyskutowany i „polegają na nim dziennikarze, agenci wywiadu, funkcjonariusze organów ścigania, senatorowie amerykańscy i im podobni”.

Powiedział, że BuzzFeed, podobnie jak inne organizacje medialne, próbował przekonać swoich reporterów, aby wstali lub odrzucili zarzuty.

Starsze osobistości w rządzie USA, takie jak John McCain, działały na podstawie informacji zawartych w dokumencie, ale mediom trudno było wyjaśnić takie kwestie, jak to, dlaczego rząd USA uważa, że ​​​​Trump został skompromitowany przez Rosjan, ponieważ dokument nadal był tajny. powiedział Smith.

CNN [then] Wspomniałem, że był taki dokument, który wszyscy widzieli, a Barack Obama i Donald Trump zostali poinformowani o tym, że został wyprodukowany przez zaufanego byłego agenta zachodniego wywiadu i że Rosjanie zostali skompromitowani przez prezydenta”.

W tej sytuacji, powiedział Smith, ludzi nie można bronić tym, co się mówi.

Z perspektywy czasu Smith powiedział, że było jasne, że ludzie nie sprawdzili twierdzeń w dokumentacji Steele, ale raczej powiedzieli: „Spójrz na to, to jest sekret, który dowodzi tego, w co wierzę”.

Dekada dominacji Facebooka

Smith powiedział, że Facebook stał się centrum dla przeważnie prawicowego nowego skrzydła, politycznie dzielącego podejścia do dezinformacji.

Smith powiedział, że firma znalazła się w debacie politycznej, z której nie mogłaby wyjść bez wiadomości, polityki i biznesu informacyjnego, które prowadziła od tamtej pory.

READ  Wdowa po Nether Hut jest oszołomiona, ponieważ ciało jej męża zostało siłą usunięte z domu

Powiedział, że Facebook nie myślał o tym, jak ludzie zostali wybrani.

„Myśleli tylko o tym, jak zatrzymać cię na Facebooku przez 30 sekund każdego dnia. I odkryli, że jeśli treść jest bardzo wciągająca, to właśnie to zrobi, a to w zasadzie oznacza skupienie się na treści, która ma wiele komentarzy ”.

Facebook myślał, że oznacza to, że ludzie „angażują się w przemyślane dyskusje”, ale w rzeczywistości, jeśli ktoś opublikował rasistowski mem, który wywołał reakcję, system może również uznać to za dobrą interakcję i pokazać to wszystkim, powiedział.

Czym różni się budowanie grupy odbiorców od samego pozyskiwania ruchu?

Smith powiedział, że w 2000 roku Facebook stworzył coś w rodzaju monokultury.

„Gra o ruch w 2000 roku była bardzo skoncentrowana na wydobywaniu Facebooka, w szczególności myślę, że jedną z dziwnych rzeczy w tej dekadzie było to, jak bardzo ta jedna witryna, jedna platforma pochłonęła Facebooka wszystko inne i stała się tego rodzaju monokulturą. „

Powiedział, że gra polegała na sprawdzaniu, ile wyświetleń na Facebooku można uzyskać, a następnie sprzedawaniu reklam obok tych wyświetleń.

Doprowadziło to do wygładzenia, powiedział, a każda witryna wygląda tak samo.

„Ci, którzy przeżyli i wyszli z tamtej epoki, wiele się nauczyli, jak wypracować naprawdę odrębne podejście i rozmawiać z ludźmi, którzy naprawdę to lubią i nie starają się być wszystkim dla wszystkich”.

Powiedział, że BuzzFeed zbudował ogromną publiczność, ale nie był właścicielem swojego połączenia z publicznością i działał na kaprys innych platform, które podejmowały decyzje biznesowe, aby nie dzielić się przychodami.

Powiedział, że Twitter i Facebook zdominowały krajobraz mediów społecznościowych przez dekadę.

„Pomysł, że wszyscy w życiu publicznym powinni w jakikolwiek sposób być cały czas na tej samej platformie i prowadzić tę samą rozmowę, jest czymś, co moim zdaniem konsumenci są zmęczeni”.

READ  Niemowlę umiera, dziecko walczy o życie po „nieudanym obrzezaniu” w Australijskim Centrum Medycznym

Powiedział, że konsumenci zdali sobie sprawę, że wydawcy manipulują nimi za pomocą algorytmów i szukają różnych opcji.