Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Baloo rozpoczyna misję May, wygrywając Grand Prix Sonsio

Baloo rozpoczyna misję May, wygrywając Grand Prix Sonsio

Alex Palou zakończył doskonały początek maja, wygrywając sobotnie Grand Prix Sonsio z pole position na torze Indianapolis Motor Speedway.

Palo, dwukrotny i obrońca tytułu mistrza NTT INDYCAR SERIES, poprowadził swoją Hondą nr 10 DHL Chip Ganassi Racing do zwycięstwa w czasie 6,6106 sekundy nad 12. zespołem Verizon Business Team Penske Chevroletem, którego właścicielem jest dwukrotny mistrz serii Will Power. Było to jego drugie zwycięstwo z rzędu w zawodach na 14-zakrętowej trasie o długości 2,439 mili w IMS, która prowadzi do Indianapolis 500 prezentowanego przez Gainbridge’a na owalnym odcinku o długości 2,5 mili.

być widzianym: Wyniki wyścigu

„To było niesamowite zwycięstwo” – powiedział Ballou. „Wspaniale jest wrócić do formy po zeszłym roku. Zwycięstwo bardzo nam pomoże, zwłaszcza jeśli będzie to pole position i sposób, w jaki je wygraliśmy. Na pewno będziemy świętować, ale tak będzie przenieśmy naszą uwagę dzisiejszego popołudnia na wielkie wydarzenie.

Treningi do 108. wyścigu Indianapolis 500 prezentowanego przez Gainbridge’a rozpoczynają się we wtorek, a w najbliższą sobotę i niedzielę PPG zaprezentuje kwalifikacje sił zbrojnych. Dniem wyścigu jest niedziela, 26 maja.

Hiszpan Palo odniósł swoje 10. zwycięstwo w karierze i pierwsze zwycięstwo w sezonie za które zarobiła punkty, a także wygrał w marcu wyzwanie The Thermal Club o wartości 1 miliona dolarów bez punktów. Zdobył także mistrzostwo NTT INDYCAR SERIES z przewagą 12 punktów nad Powerem, który w czterech wyścigach w tym sezonie zajął drugie miejsce po raz trzeci.

„To było to, co mieliśmy do dyspozycji” – powiedział Bauer o drugim miejscu. „Tak, jestem zmęczony tym, że zajmujesz drugie miejsce. O mój Boże. Ścigasz się z bardzo twardymi ludźmi i jeśli nie jesteś absolutnie doskonały, nie wygrasz. Nie byłem absolutnie doskonały w kwalifikacjach i nie wygrałem”.

Christian Lundgaard przejął prowadzenie od Palo na pierwszym okrążeniu wyścigu składającego się z 85 okrążeń, ale zajął trzecie miejsce w Hy-Vee Hondzie nr 45 wystawionej przez Rahala Lettermana Lanigan Racing za jego najlepszy wynik w sezonie.

READ  Obrońca Noeline Taurua rzucił trio Silver Ferns, aby podnieść się po nieudanych testach sprawnościowych

„Potrzebowaliśmy dzisiaj odrobiny szczęścia” – powiedział Lundgaard. „Myślałem, że zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy w pierwszych dwóch okresach, aby mieć pewność, że samochód Hondy nr 45 Hy-Vee Palo naprawdę na to zasłużył.

Chip Ganassi Racing trzykrotnie zajął miejsca w pierwszej piątce, przy czym sześciokrotny mistrz serii Scott Dixon zajął czwarte miejsce w wyścigu nr 9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, a Marcus Armstrong zajął piąte miejsce w wyścigu nr 11 IU Simon Cancer Center Honda. Zespół Ganassi wygrał trzy ostatnie wyścigi szosowe w IMS, przy czym Palo powtórzył tę imprezę jako zwycięzca, a Dixon wygrał Grand Prix Gallagher w sierpniu zeszłego roku.

Colton Herta, który rozpoczął zawody z przewagą punktową, startował z 24. pozycji i zajął siódme miejsce w Gainbridge Honda z numerem 26 wystawionym przez Andretti Global z Corp Agajanyan, mimo że na początku został sfaulowany przez kolegę z drużyny Marcusa Ericssona. Wyścig. Hertha spadła na czwarte miejsce w tabeli, tracąc 25 punktów do Palo.

Lundgaard objął prowadzenie w drugim zakręcie pierwszego okrążenia – jedna z rekordowych 13 zmian podczas imprezy – i pozostał na prowadzeniu aż do pierwszego zatrzymania na 19 okrążeniu obok Palo, który jechał drugi po pierwszym zatrzymaniu Powera. Na okrążeniu 18.

To przygotowało grunt pod trójstronną bitwę taktyczną, w której udział wzięli zarówno stratedzy i załogi serwisowe, jak i kierowcy przez resztę wyścigu.

Decydujące zatrzymania nastąpiły pod koniec drugiej kwarty. Power zjechał do boksów późno na 39. okrążeniu, próbując podkopać lidera Lundgaarda, który zjechał do boksów na kolejnym okrążeniu w reakcji na nagłe wcześniejsze zatrzymanie Powera.

Power, szarżujący z przodu na prostych oponach Firestone Firehawk, wyglądał, jakby miał wskoczyć na Lundgaarda, gdy Lundgaard wyjedzie z boksów na 40. okrążeniu. Jednak Honda Delaware Life nr 28 Ericssona znajdowała się pomiędzy Lundgaardem a Powerem, pozwalając Lundgaardowi utrzymać się przewaga.

READ  Tander jest podekscytowany brakiem aranżacji Gen3

W międzyczasie Palo zjechał do boksów na 41. okrążeniu, stosując przesadną strategię i opuścił boksy przed Lundgaardem. Gdy reszta stawki minęła pit stopy, Palou znalazł się na czele na 45. okrążeniu i stale zwiększał przewagę nad Lundgaardem.

„Popełniłem błąd na starcie i straciliśmy pierwsze miejsce, o które tak ciężko walczyliśmy w kwalifikacjach” – powiedział Ballou. „Ale cała załoga, inżynierowie i mechanicy wykonali świetną robotę w boksach, a my musieliśmy po prostu spróbować uzyskać takie osiągi, jakie mieliśmy przez cały weekend w Hondzie nr 10 DHL”.

Większość stawki składającej się z 27 samochodów zatrzymała się pomiędzy okrążeniami 62-65. Palo objął prowadzenie na dobre na 65. okrążeniu, ale rywale mieli kolejną szansę na wyprzedzenie go, gdy jedyna ostrzegawcza faza wyścigu rozpoczęła się na 66. okrążeniu po przekręceniu się debiutanta Luca Giotta w zakręcie 10. samochodem nr 51 Dale Coyne Racing . Hondy.

Jednak Palo wycofał się na początku drugiej połowy na 68. okrążeniu i nacisnął pedał gazu, aby zapewnić sobie zwycięstwo. Ustanowił najszybsze okrążenie wyścigu, prowadząc na 72. okrążeniu i nigdy nie stanął przed wyzwaniem na mecie z szachownicą.