Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Badanie dotyczy wpływu tRNS w różnych warunkach

Badanie dotyczy wpływu tRNS w różnych warunkach

Chociaż wielu z nas może szukać spokojnego miejsca do nauki, „hałas” może odgrywać ważną rolę w pomaganiu niektórym osobom w poprawie ich potencjału uczenia się.

Uniwersytet Edith Cowan (ECU) zbadał wpływ przezczaszkowej stymulacji losowym hałasem (tRNS) w różnych warunkach i odkrył, że technologia może mieć wiele zastosowań.

Pomimo swojej nazwy, tRNS nie używa hałasu w potocznym, słuchowym znaczeniu tego słowa.

Zamiast tego widzi elektrody przymocowane do głowy, dzięki czemu słaby prąd może przepływać przez niektóre części mózgu.

Kierownik badania, dr Ono van der Groen, powiedział, że badanie wykazało, że tRNS jest obiecującym narzędziem pomagającym osobom z upośledzonymi zdolnościami uczenia się.

Wpływ na uczenie się jest obiecujący: może przyspieszyć naukę i pomóc osobom z chorobami neurologicznymi”.


Dr Ono van der Groen, Uniwersytet Edith Cowan

„Dlatego osoby z trudnościami w uczeniu się mogą na przykład wykorzystać go do poprawy tempa uczenia się.

„Próbowano go również na osobach z wadami wzroku, takimi jak udar i urazowe uszkodzenie mózgu.

„Kiedy dodasz tego rodzaju motywację podczas nauki, uzyskasz lepszą wydajność, szybszą naukę i lepszą uwagę później”.

Dr van der Groen powiedział, że tRNS działa, umożliwiając mózgowi tworzenie nowych połączeń i ścieżek, proces znany jako neuroplastyczność.

„Jeśli czegoś się nauczysz, muszą nastąpić zmiany w neuroplastikach w twoim mózgu, które pozwolą ci nauczyć się tych informacji” – powiedział.

„A to jest narzędzie do wzmocnienia tej neuroplastyczności”.

Dr van der Groen powiedział, że tRNS ma dwa wpływy na mózg: efekt „ostrości”, który pozwala osobie na lepsze wyniki podczas przechodzenia tRNS oraz efekt modulujący, który daje trwałe rezultaty.

„Jeśli wykonasz 10 sesji zadania percepcji wzrokowej z tRNS, a potem wrócisz i zrobisz to ponownie bez niego, przekonasz się, że radzisz sobie lepiej niż grupa kontrolna, która go nie używała” – powiedział.

READ  Kobiety, które wykonują więcej kroków dziennie, mogą cierpieć na tzw

Idea poszerzenia możliwości uczenia się poprzez technologię taką jak tRNS rodzi wiele pytań.

Chociaż jest to istotne dla osób z trudnościami w uczeniu się i brakami w nauce, rodzi również pytanie, czy osoba z neurotypem może przenieść swoją inteligencję na nowy poziom, podobnie jak koncepcja w filmie. „bez limitów”.

Dr van der Groen mówi, że istnieje potencjał, ale są też oznaki, że nie stworzy „nowego poziomu” inteligencji.

„Pytanie brzmi, czy jeśli jesteś zdenerwowany, czy rzeczywiście występujesz u szczytu” – powiedział.

„Istnieje studium przypadku, w którym próbowano poprawić umiejętności matematyczne supermatematyka, u niego nie miało to większego wpływu na jego wydajność, być może dlatego, że jest już jednym z najlepszych w tej dziedzinie.

„Ale można go użyć, jeśli uczysz się czegoś nowego”.

Chociaż technologia jest wciąż w powijakach, a ludzie mogą uzyskać dostęp do tRNS tylko poprzez udział w kontrolowanych badaniach, dr van der Groen powiedział, że pozorna praktyczność i bezpieczeństwo oznaczają, że istnieje duży potencjał dla szeregu zastosowań.

„Koncepcja jest stosunkowo prosta” – powiedział.

„To jak bateria: prąd płynie z dodatniego na ujemny, ale przepływa też przez głowę.

„Pracujemy nad badaniem, w którym wysyłamy sprzęt do ludzi, a oni sami wdrażają wszystko zdalnie.

„Więc pod tym względem jest bardzo łatwy w użyciu”.

Naukowcy z całego świata badają również wpływ trRNS na funkcje poznawcze, pamięć roboczą, przetwarzanie sensoryczne i inne aspekty zachowania, przy czym technologia pojawia się jako metoda leczenia szeregu stanów klinicznych.

„Wciąż próbujemy dowiedzieć się, jak najlepiej z niego korzystać” – powiedział dr van der Groen.

„Wykorzystywanie hałasu dla najlepszych: Wpływ losowej przezczaszkowej stymulacji hałasem na mózg i zachowanie” opublikowano w Neuronauka i biobehawioralne recenzje.