Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii wspiera dochodzenie w sprawie poszczególnych lotów pasażerskich

Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii wspiera dochodzenie w sprawie poszczególnych lotów pasażerskich

Praca wspierająca Urząd Lotnictwa Cywilnego w celu zbadania, czy loty komercyjne można zredukować do jednego pilota w kokpicie.

Organ Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Normalizacji Lotnictwa (ICAO) przygotował dokument roboczy zatytułowany „Podejścia do nowych koncepcji operacyjnych obejmujących operacje z załogą minimalnie rozszerzoną i operacje z jednym pilotem”.

Agencja bezpieczeństwa lotniczego Unii Europejskiej stwierdziła, że ​​loty z załogą jednoosobową mogą rozpocząć działalność w 2027 roku.

Chociaż propozycja jest na wczesnym etapie, Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii twierdzi, że jest zainteresowany, czy propozycja ma zalety, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.

W oświadczeniu dla 1News rzecznik władz powiedział: „Wraz z wprowadzeniem nowych technologii w lotnictwie, takich jak większa automatyzacja systemów sterowania lotem, zrozumienie, jak utrzymać bezpieczeństwo operacyjne na obecnym poziomie lub je dalej ulepszać, ma kluczowe znaczenie”.

„Popierając ten dokument, nie przyjmujemy ostatecznego stanowiska w sprawie zalet (lub innych) indywidualnych i krótkich załóg. Jest to więc ważny dokument, ponieważ organy regulacyjne takie jak my muszą być w stanie ocenić i zapewnić solidność przyszłego rozwoju technologii w tej dziedzinie przed podjęciem ostatecznych decyzji Program prac zalecany w dokumencie potwierdza to ustalenie.

Chociaż propozycja jest nadal w fazie prac, w przypadku niektórych lotów prawdopodobnie będzie to oznaczać pracę wielu pilotów na samolocie.

Jednak prawdopodobnie będą pracować na zmiany, a oba są wymagane tylko w kokpicie do lądowania i startu.

Firmy takie jak Boeing naciskają na zmiany organów regulacyjnych i wzywają do podjęcia kroków, aby w kokpicie był potrzebny tylko kapitan bez drugiego pilota.

„Bariery psychologiczne będą prawdopodobnie trudniejsze niż technologiczne” – powiedział na początku tego miesiąca Alexander Feldman, prezes Boeing Southeast Asia.

1News rozumie, że Stowarzyszenie Pilotów Linii Lotniczych Air New Zealand nie popiera tej propozycji.

READ  Osoby ubiegające się o wizę rezydencką czują się sfrustrowani po imigracji do Nowej Zelandii po awarii strony internetowej

Air New Zealand powiedział również, że nie wyraził jeszcze opinii, ponieważ pomysł jest wciąż na wczesnym etapie.