Na początku świąt wielkanocnych pasażerowie stanęli w długich kolejkach na lotniskach Heathrow i Manchester.
Podróżni wyrażali swoją frustrację w mediach społecznościowych, ponieważ kontrole Covid, duża liczba pasażerów, zgłaszanie niedoborów personelu i problemy z bramkami elektronicznymi doprowadziły do długich czasów oczekiwania na odprawę na lotnisku Heathrow.
Lotnisko potwierdziło, że „pewne zatory” mają wpływ na Terminal 2. W oświadczeniu rzecznik powiedział: „Ze względu na dużą liczbę pasażerów i kontrole dokumentów Covid nadal wymagane przez wiele ostatecznych miejsc docelowych, loty odlatujące z Terminalu 2 odnotowały pewne zatory.
„Nasze zespoły wspierają naszych partnerów lotniczych w jak najszybszym wycofaniu pasażerów z lotów i przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności”.
Na lotnisku w Manchesterze, które w ostatnich tygodniach zmagało się z opóźnieniami, rzecznik przeprosił pasażerów, mówiąc: „Kiedy dochodzimy do siebie po skutkach pandemii koronawirusa, cała nasza branża boryka się z niedoborami i wyzwaniami kadrowymi. doradzają klientom, że kolejki do bezpieczeństwa mogą być dłuższe niż zwykle, i zachęcamy ich do przybycia tak szybko, jak zaleci to ich linia lotnicza.
„Badamy szereg środków krótkoterminowych, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę, takich jak wykorzystanie personelu agencji i różne sposoby, w jakie obecni koledzy mogą wspierać nasze operacje”.
Ruch turystyczny w pobliżu portu w Dover znów jest „swobodny” w niedzielę, po tym, jak ruchliwe drogi w sobotę dotknęły użytkowników promów, a niektórzy kierowcy utknęli w kolejkach przez dziewięć godzin.
Zawieszenie usług P&O, kiedy trzy statki firmy zacumowały w Dover, było częściowo obwiniane za długie listy oczekujących. Do powstania korków przyczyniły się również zła pogoda i zatłoczenie kanału w Kent, spowodowane świętami wielkanocnymi.
W sobotę kierowcy musieli godzinami czekać na wejście na promy po podjęciu działań w celu kontroli ruchu ciężkich pojazdów w okolicy. W ramach Operacji Brock ciężarówki zmierzające do Dover mogą korzystać z jednej strony M20, podczas gdy cały inny ruch jest ograniczony do systemu przepływu po drugiej stronie.
National Highways poinformowało, że M20 pozostało zamknięte, a eksploatacja była kontynuowana w niedzielę „ze względu na ciągły spadek przepustowości promów w porcie”.
Sytuacja po drugiej stronie kanałów przybrała kolejny cios, gdy w czwartek prom DFDS, Dover Seaways, uderzył w molo przy silnym wietrze. DFDS poinformował w oświadczeniu, że statek przechodzi inspekcję przed naprawami i ma wrócić do służby w poniedziałek lub wtorek.
Sytuacja uległa poprawie, ale opóźnienia prawdopodobnie utrzymają się poza weekend, powiedział w niedzielę Richard Ballantine, prezes Brytyjskiego Stowarzyszenia Portów.
Powiedział BBC Breakfast w niedzielę: „Służby policyjne East Kent i Kent … i bardzo dobrze ugruntowany zespół operacyjny w Porcie Dover spodziewają się, że będzie to kontynuowane przez kolejne dwa dni, ale jest to coś, czego nie do końca robimy i ja nie wiem, jak długo to potrwa.”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Co warty 40 milionów funtów browar Greene King będzie oznaczać dla Bury St Edmunds?
Bitcoin – Ten niedźwiedzi wskaźnik może być kluczem do wzrostu cen Ethereum i Solany
Superchain firmy Optimism osiąga wartość 6 miliardów dolarów – co to oznacza dla OP?