Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

EasyJet lowcost airline aircrafts with their engines covered with plastic protection, remain on the tarmac of the Humberto Delgado airport in Lisbon on April 9, 2020. - Portuguese government decided to suspend all flights from April 9 to 13 to prevent the spread of the coronavirus COVID-19 outbreak. (Photo by PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP) (Photo by PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images)

easyJet odwołuje setki lotów z powodu wysokiego poziomu chorób personelu związanych z COVID | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

easyJet odwołał ponad 200 lotów w weekend, pozostawiając niektórych pasażerów utkniętych w chaosie podróżniczym na niektórych lotniskach w Wielkiej Brytanii.

Tania linia lotnicza obwiniła za odwołane niedobory personelu spowodowane przez COVID-19, przy czym od piątku odwołano co najmniej 222 loty.

Powiedział, że podjął wysiłki w celu zwalczenia niedoborów poprzez „sporządzanie listy” załogi rezerwowej w weekend, ale musiał dokonać „dodatkowych odwołań” w niedzielę i poniedziałek.

Ponad 60 lotów odwołanych w poniedziałek

62 loty zostały wycofane w poniedziałek, przy czym większość ogłoszono wkrótce w sobotę.

Rzecznik easyJet powiedział: „W wyniku obecnych wysokich wskaźników infekcji COVID w całej Europie, easyJet, podobnie jak wszystkie firmy, doświadcza wyższych niż zwykle poziomów zachorowań wśród pracowników.

„Podjęliśmy działania w celu złagodzenia tego, przygotowując w ten weekend listę dodatkowej załogi przygotowującej do gotowości, jednak przy obecnym poziomie choroby zdecydowaliśmy się również dokonać kilku odwołań z wyprzedzeniem, co koncentruje się na konsolidacji lotów, ponieważ mamy wiele częstotliwości, więc klienci mieć więcej możliwości zmiany biura. Zarezerwuj podróż, często tego samego dnia.

„Niestety, konieczne było dokonanie dodatkowych odwołań na dziś (niedziela) i jutro (poniedziałek). Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować dla klientów podczas lotów, których to dotyczy”.

Odwołania nastąpiły po chaosie podróży, który dotknął niektóre z największych brytyjskich lotnisk w weekend, a pasażerowie na lotniskach Heathrow i Manchester utknęli w długich kolejkach oczekujących na odprawę.

Powiadomienie „Anuluj mniej niż 10 godzin przed”

READ  Alternus Energy zamyka umowę kupna 12,9 MW polskiej energii słonecznej

Niektórzy pasażerowie easyJet powiedzieli, że utknęli za granicą bez wyjaśnienia lub alternatywy ze strony linii lotniczej.

Simon Rodkins, lat 50, powiedział, że miał wrócić do Wielkiej Brytanii z alpejskiego wyjazdu na narty z rodziną, kiedy linia lotnicza zadzwoniła do niego z mniej niż 10 godzinnym wyprzedzeniem, informując, że ich lot został odwołany.

Powiedział, że jego 85-letnia matka, która ma demencję, dołączyła do nich w drodze powrotnej.

„Jest bardzo zdezorientowana i nie musi się stresować” – powiedział Rodkins.

Niezależny ogrodnik krajobrazu powiedział, że musi dzwonić do klientów, którzy oczekiwali go w poniedziałek, aby wyjaśnić opóźnienie i stracić pieniądze na pracę.

„Zadzwoniliśmy do easyJet, prosząc o alternatywne rozwiązania. W zasadzie powiedziano nam: „Nie, nic, w ogóle żadnych lotów”. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to polecieć jutro”. „Prawdopodobnie nie zbliżę się do easyJet (znowu).”