Fred Blumenthal Special do post-wysyłki
Koncerty Orkiestry Symfonicznej St. Louis w ten weekend przyniosły fiński dyrygent John Sturgeards i pianista Kirill Gerstein, urodzony w Związku Radzieckim, ale obywatel amerykański mieszkający w Berlinie, w programie muzyki austriackiej, brytyjskiej, fińskiej i duńskiej.
Program, zatytułowany The Changing Times, był mieszanką narodowości o tematyce skandynawskiej i nauki w dużych orkiestrach. Zarówno Storgårds, jak i Gerstein są certyfikowanymi i bardzo doświadczonymi muzykami. W przypadku pierwszych trzech z czterech utworów po raz pierwszy SLSO je wykonało.
Symfonia nr 64 „Tempora mutantur” Franza Josepha Haydna idealnie wykonałaby naturalną orkiestrę muzyki XVIII wieku, złożoną z instrumentów stworzonych na wzór czasów Haydna. St Louis Symphony nie ma osobnego zestawu instrumentów na taką sytuację, więc z 35 muzykami na scenie utwór ten dał solidne wykonanie.
Storgårds dyrygował tą muzyką z wielkim entuzjazmem i bez kija, kładąc nacisk na komunikację z orkiestrą i tworzenie fraz. Pierwsza część, Allegro con Spirito, zawierała nieco surowej gry smyczków, ale druga część, Largo, została starannie zorkiestrowana i zaprezentowała kilka świetnych kontrastów, szczególnie w dynamice.
Po tym, jak publiczność oklaskiwała te dwie części, Storgårds zadbał o to, aby przejście z Menuet do zamykającego Presto przebiegło bez oklasków i ta ostatnia część doprowadziła symfonię do energicznego zakończenia, nawet Storgårds skakał z odrobiną entuzjazmu.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Książę William wysłał Harry’emu wiadomość ze zdjęciem księcia Jerzego mój | Aktualności
Girls Aloud wyruszają w trasę koncertową poświęconą zmarłej koleżance z zespołu Sarah Harding | Wiadomości o sztuce i sztuce
Król Karol i królowa Camilla mogą przegapić „ślub roku” bogatego księcia Westminsteru po tym, jak zlekceważyli go, gdy jego siostra wychodziła za mąż, pisze Richard Eden