Dodge produkował Super Bee, podwersję Dodge'a Coroneta, od 1968 do 1971. Super Bee podniósł stawkę podobnego Plymouth Road Runner dzięki ulepszonym akcesoriom, takim jak manetka Hurst Competition-Plus.
Zaprojektowane od samego początku z myślą o osiągach, opcje układu napędowego Super Bee z 1968 r. obejmowały 335-konny Magnum 383 i 425-konny 426 Hemi. W połowie 1969 roku Dodge zaczął oferować 440 Six Pack jako opcjonalny układ napędowy dla Super Bee.
Układ gaźnika z sześcioma lufami był częścią pakietu opcji Chryslera A12. Wizualne aspekty ulepszonego Super Bee z 1969 r. obejmowały lekką maskę przymocowaną do samochodu za pomocą zawleczek inspirowanych wyścigami w każdym rogu zamiast zawiasów i zatrzasków spotykanych w większości samochodów. Unikalny kaptur ma również dużą szufelkę pokrytą całkowicie czarną farbą. Czarną farbę przeniesiono na zestaw pasujących stalowych kół.
W 1969 roku Dodge wyposażył około 2000 Super Bees w opcję A12 w porównaniu do 125 samochodów wyposażonych w Hemi 426. Wysoki koszt i wybredność Hemi doprowadziły do spadku popularności.
Zmieniony Dodge Super Bee z 1971 roku miał tę samą platformę, co Dodge Charger. Nowy model oferował również opcję silnika o małych blokach, silnik V8 o mocy 275 KM i pojemności 340 cali sześciennych.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Tim Cook potwierdza, że Apple w ciągu kilku dni ujawni wielkie plany dotyczące sztucznej inteligencji
Naukowcy odkryli, że zastosowanie olefin w produkcji cementu może prowadzić do powstania betonu o ujemnej emisji dwutlenku węgla
Hutchinson twierdzi, że nowa Caracal Race to „najszybsza opona szutrowa na rynku”