Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zwiększona sprzedaż do właściciela B&Q i Screwfix w związku z pogonią za energooszczędnymi produktami | Zimorodek

Właściciel B&Q, firma Kingfisher, donosi, że sprzedaż wzrosła, gdy obawy się skończyły Wysokie koszty gazu i prądu Zwiększony popyt na produkty energooszczędne, w tym izolację rolek i inteligentne termostaty.

Grupa detaliczna, która jest również właścicielem dostawcy sprzętu komputerowego Screwfix, powiedziała, że ​​klienci, którzy zainwestowali w szereg energooszczędnych produktów dla majsterkowiczów, pomogli grupie zwiększyć sprzedaż o 0,6% do 3,3 miliarda funtów w ciągu trzech miesięcy do października. Pomijając wpływ słabszego funta, sprzedaż wzrosła o 1,7%.

„Chociaż sytuacja rynkowa pozostaje trudna, sprzedaż produktów dla majsterkowiczów nadal wspiera nowe trendy w branży, takie jak większa praca z domu i wyraźny wzrost inwestycji klientów w oszczędność energii i wydajność” Zimorodek powiedział prezes Thierry Garnier.

Obejmuje to sprzedaż rolowanych rolek izolacyjnych B&Q, która wzrosła o 108% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy popyt na inteligentne termostaty i zestawy Screwfix wzrósł o 29%. Kingfisher dodał, że sprzedaż termostatycznych zaworów grzejnikowych – samoregulujących i przeznaczonych do utrzymywania stałej temperatury w pomieszczeniu – wzrosła o blisko 34%, a sterowników do centralnego ogrzewania o prawie 21%.

Aktualizacja handlowa Kingfishera pojawia się tydzień po tym, jak kanclerz, Jeremy Hunt, ogłosił w jesiennym oświadczeniu, że typowy roczny rachunek za energię w gospodarstwie domowym wzrośnie od kwietnia do 3000 funtów. rząd Gwarancja ceny energii (EPG) Do tej pory ograniczyła typowe domowe rachunki do 2500 funtów.

Wykorzystując istniejący popyt, firma Kingfisher poinformowała, że ​​uruchomiła usługę oszczędzania energii w Wielkiej Brytanii i Francji, aby pomóc klientom zidentyfikować produkty i usługi, które zwiększą efektywność energetyczną ich domów przed zimą. Garnier powiedział, że jak dotąd spotkał się z „bardzo pozytywnym przyjęciem”, a sam B&Q przyjął prawie 1000 spotkań w ciągu pierwszych trzech dni od premiery.

Kingfisher powiedział, że stara się również zachować konkurencyjność cenową, biorąc pod uwagę, że rodziny są pod presją kryzysu związanego z kosztami życia. Detalista powiedział, że stara się zapewnić, aby jego produkty do majsterkowania były „niedrogie i dostępne”, w tym poprzez oferowanie artykułów własnej marki, które obecnie stanowią 45% jego sprzedaży.

„Chociaż nadal zachowujemy czujność wobec niepewności makroekonomicznej, pozostajemy przekonani o odporności naszej branży i dalszym rozwoju wyprzedzającym nasze rynki” – dodał dyrektor generalny.

Jednak firma obniżyła swoje prognozy dotyczące zysków ze względu na inflację płac, „nieco wyższe” koszty energii i inwestycje w plan otwarcia Lulpfix France.

Firma stwierdziła, że ​​„skutecznie zarządza presją inflacyjną”, ale teraz spodziewa się zysku w wysokości od 730 do 760 mln funtów. Wcześniej powiedział inwestorom, że zyski mogą osiągnąć 770 milionów funtów.

READ  Babcia wygrywa Porsche za 100 000 funtów, ale trzyma Corsę