Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zwiększona sprzedaż do właściciela B&Q i Screwfix w związku z pogonią za energooszczędnymi produktami | Zimorodek

Właściciel B&Q, firma Kingfisher, donosi, że sprzedaż wzrosła, gdy obawy się skończyły Wysokie koszty gazu i prądu Zwiększony popyt na produkty energooszczędne, w tym izolację rolek i inteligentne termostaty.

Grupa detaliczna, która jest również właścicielem dostawcy sprzętu komputerowego Screwfix, powiedziała, że ​​klienci, którzy zainwestowali w szereg energooszczędnych produktów dla majsterkowiczów, pomogli grupie zwiększyć sprzedaż o 0,6% do 3,3 miliarda funtów w ciągu trzech miesięcy do października. Pomijając wpływ słabszego funta, sprzedaż wzrosła o 1,7%.

„Chociaż sytuacja rynkowa pozostaje trudna, sprzedaż produktów dla majsterkowiczów nadal wspiera nowe trendy w branży, takie jak większa praca z domu i wyraźny wzrost inwestycji klientów w oszczędność energii i wydajność” Zimorodek powiedział prezes Thierry Garnier.

Obejmuje to sprzedaż rolowanych rolek izolacyjnych B&Q, która wzrosła o 108% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy popyt na inteligentne termostaty i zestawy Screwfix wzrósł o 29%. Kingfisher dodał, że sprzedaż termostatycznych zaworów grzejnikowych – samoregulujących i przeznaczonych do utrzymywania stałej temperatury w pomieszczeniu – wzrosła o blisko 34%, a sterowników do centralnego ogrzewania o prawie 21%.

Aktualizacja handlowa Kingfishera pojawia się tydzień po tym, jak kanclerz, Jeremy Hunt, ogłosił w jesiennym oświadczeniu, że typowy roczny rachunek za energię w gospodarstwie domowym wzrośnie od kwietnia do 3000 funtów. rząd Gwarancja ceny energii (EPG) Do tej pory ograniczyła typowe domowe rachunki do 2500 funtów.

Wykorzystując istniejący popyt, firma Kingfisher poinformowała, że ​​uruchomiła usługę oszczędzania energii w Wielkiej Brytanii i Francji, aby pomóc klientom zidentyfikować produkty i usługi, które zwiększą efektywność energetyczną ich domów przed zimą. Garnier powiedział, że jak dotąd spotkał się z „bardzo pozytywnym przyjęciem”, a sam B&Q przyjął prawie 1000 spotkań w ciągu pierwszych trzech dni od premiery.

Kingfisher powiedział, że stara się również zachować konkurencyjność cenową, biorąc pod uwagę, że rodziny są pod presją kryzysu związanego z kosztami życia. Detalista powiedział, że stara się zapewnić, aby jego produkty do majsterkowania były „niedrogie i dostępne”, w tym poprzez oferowanie artykułów własnej marki, które obecnie stanowią 45% jego sprzedaży.

„Chociaż nadal zachowujemy czujność wobec niepewności makroekonomicznej, pozostajemy przekonani o odporności naszej branży i dalszym rozwoju wyprzedzającym nasze rynki” – dodał dyrektor generalny.

Jednak firma obniżyła swoje prognozy dotyczące zysków ze względu na inflację płac, „nieco wyższe” koszty energii i inwestycje w plan otwarcia Lulpfix France.

Firma stwierdziła, że ​​„skutecznie zarządza presją inflacyjną”, ale teraz spodziewa się zysku w wysokości od 730 do 760 mln funtów. Wcześniej powiedział inwestorom, że zyski mogą osiągnąć 770 milionów funtów.

READ  Ogromny wzrost liczby Brytyjczyków zmuszonych do zaakceptowania zniżek po gwałtownym wzroście oprocentowania kredytów hipotecznych