„Technologia ładowania Tesli nie jest już liderem w branży i nie była już od jakiegoś czasu” – powiedział Tu Li, założyciel i dyrektor generalny firmy konsultingowej Sino Auto Insights.
„Te śmiałe twierdzenia Zeekra są wiarygodne, ale co ważniejsze, nawet jeśli nie jest to najszybciej ładujący się akumulator elektryczny, bycie jednym z najszybszych to dla niego duży krok”.
Bateria działa dobrze nawet w chłodne dni, gdyż ładuje się od 10% do 80% swojej pojemności w niecałe pół godziny przy temperaturach sięgających -10°C. Firma twierdzi, zewnętrzny.
BBC News skontaktowało się z głównymi producentami samochodów elektrycznych, Teslą i BYD, z prośbą o odpowiedź na ogłoszenie Zickera.
Zyker jest własnością chińskiego producenta samochodów Geely, który jest także właścicielem brytyjskiego producenta luksusowych samochodów sportowych Lotus i szwedzkiego producenta samochodów Volvo.
W maju akcje Zikera rozpoczęły handel na nowojorskiej giełdzie, co oznaczało pierwsze od 2021 r. tak duże pojawienie się chińskiej firmy na rynku amerykańskim.
Akcje są obecnie notowane po cenie o 27% niższej od ceny ustalonej w pierwszej ofercie publicznej.
Lista pojawiła się na kilka dni przed ogłoszeniem przez administrację Bidena znacznych podwyżek ceł na produkowane w Chinach pojazdy elektryczne, panele słoneczne, stal i inne towary.
– oznajmił Biały Dom Środki te, które obejmowały 100% podatek graniczny od pojazdów elektrycznych z Chin, były odpowiedzią na nieuczciwą politykę i miały na celu ochronę miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.
Urzędnicy w USA, UE i na innych głównych rynkach motoryzacyjnych Rosną obawy związane z szybką ekspansją chińskich producentów pojazdów elektrycznych za granicą.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Firma energetyczna OVO płaci prawie 2,4 mln funtów za niezłożenie reklamacji klientów | Wiadomości biznesowe
Amazon od przyszłego roku wprowadzi w biurach pięciodniowy tydzień pracy Amazonka
Rząd potwierdza dopuszczenie sprzedaży nowych samochodów hybrydowych do 2035 roku w Wielkiej Brytanii Przemysł motoryzacyjny