Szwecja Spółdzielnia ogłaszać W nowym terminalu cargo w Eskilstunie planuje zainstalować system fotowoltaiczny o mocy 6,1 MW.
Sprzedawca zauważył, że system, który obejmuje prawie 14 400 paneli słonecznych na powierzchni odpowiadającej 38 000 metrów kwadratowych, będzie drugą co do wielkości instalacją fotowoltaiczną na dachu w kraju.
Organ Grandin, dyrektor generalny Coop Logistik, powiedział: „W przeszłości dokonujemy znaczących inwestycji, budując w pełni zautomatyzowany terminal towarowy Coop w Eskilstunie.
„To przyszła inwestycja dla Coop i chcemy działać w sposób jak najbardziej zrównoważony. Nasz elektryczny pociąg kooperacyjny przyjeżdża na stację kilka razy dziennie z towarem, a dzięki naszemu systemowi fotowoltaicznemu będziemy w stanie w dużej mierze zasilać stację energią elektryczną ze słońca.”
system fotowoltaiczny
Panele słoneczne wykorzystane w projekcie będą posiadały certyfikat CFP (carbon footprint), który jest certyfikatem opartym na emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia systemu fotowoltaicznego.
Panele produkowane są w Norwegii z krzemu pochodzącego z recyklingu z Norwegii oraz krzemu z Niemiec i USA.
Sprzedawca dodał, że ogniwa słoneczne mają znacznie mniejszy ślad klimatyczny w porównaniu na przykład z ogniwami słonecznymi z Chin, które zwykle można znaleźć na rynku ogniw słonecznych.
Coop Szwecja połączyła siły z firmą Soltech Energy zajmującą się energią słoneczną przy projekcie.
Mats Tornard, New Products Terminal Project Manager w Coop, powiedział: „Będzie to nowoczesny terminal towarowy w Eskilstunie o wysokim stopniu automatyzacji, w którym technologia i ludzie będą współdziałać.
„Taka elektrownia towarowa zużywa dużo energii elektrycznej, nie tylko na utrzymanie systemu chłodzenia, ale także na sterowanie i robotykę. Inwestujemy w elektrownię słoneczną, ponieważ jest ona zrównoważona ekonomicznie i ekologicznie, zwiększa naszą samowystarczalność i zabezpiecza dostęp do odnawialnej energii elektrycznej”.
Terminal towarowy Eskilstuna
W 2020 roku Coop Sweden rozpoczął budowę terminalu cargo w Eskilstunie. Oczekuje się, że obiekt będzie w pełni operacyjny latem 2024 roku.
Detalista ma nadzieję ukończyć instalację fotowoltaiczną do początku 2023 roku.
Detalista zauważył, że energia z systemu fotowoltaicznego zaspokoi połowę zapotrzebowania zakładu na energię elektryczną, a reszta będzie kupowana ze źródeł odnawialnych.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Signicat poszerza swoje portfolio tożsamości cyfrowej, umieszczając mojeID Poland jako pierwszego niepolskiego agregatora
Polscy konserwatyści ostrzegają przed „brukselską elitą” przed wyborami
Polska „oczywiście” byłaby zainteresowana kanadyjskim LNG: Duda