Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

TikTok pobiera muzykę Taylor Swift i The Weeknd

TikTok pobiera muzykę Taylor Swift i The Weeknd

  • Napisane przez Imrana Rahmana Jonesa
  • wiadomości BBC

TikTok usunął muzykę gwiazd, w tym Taylor Swift, The Weeknd i Olivii Rodrigo, z filmów po sporze z wytwórnią Universal Music Group (UMG).

UMG twierdzi, że TikTok chce zapłacić „ułamek” ceny, jaką płacą inne serwisy społecznościowe za dostęp do jego utworów.

TikTok oskarżył UMG o prezentowanie „fałszywej narracji i retoryki”.

Wszystkie filmy zawierające muzykę UMG zostaną wyciszone i nie będzie możliwe tworzenie nowych filmów przy użyciu tych klipów.

Większość ich muzyki, na przykład Ariana Grande i Katy Perry, zniknęła z oficjalnych stron, z wyjątkiem kilku utworów wydanych przez inne wytwórnie.

Billie Eilish, kolejna artystka UMG, usunęła wszystkie swoje piosenki oprócz jednej.

Jej piosenka What Are You Made For? Wystąpiła w filmie Barbie, do którego Warner Music Group wydała ścieżkę dźwiękową.

Niedostępne jest także Murder on the Dancefloor Sophie Ellis-Bextor, które stało się hitem po pojawieniu się w Saltburn.

Nieoficjalne, przyspieszone i spowolnione wersje utworów są nadal dostępne do użytku.

Skomentuj zdjęcie,

Osoby takie jak Lewis Capaldi i Taylor Swift nie mają dostępnej muzyki, podczas gdy Billie Eilish ma dostępną tylko jedną piosenkę i nie jest to światowy hit.

„Zderzenie dwóch planet”

Noah Kahan, którego debiutancka piosenka Stick Season rozpoczęła się jako wirusowy klip na TikTok, zamieścił na swoim koncie film, w którym stwierdził, że nie może promować swojej nowej piosenki na platformie.

„W tej aplikacji nie mogę już wcisnąć ci tego do gardła” – powiedział.

„Może nic mi nie będzie, prawda? Stanę na własnych nogach, prawda?”

Tymczasem powiedział Cody Frye, artysta związany z wytwórnią płytową należącą do UMG W filmie TikTok Poczuł się „jak ktoś stojący pomiędzy dwiema zderzającymi się planetami” – po zobaczeniu raportów o wygaśnięciu umowy licencyjnej, gdy jeden z jego utworów stał się wirusowy w Chinach.

33-letni muzyk powiedział BBC, że nie miał nawet konta na TikToku, kiedy jego piosenka I Hear A Symphony stała się wirusowa na platformie w 2021 roku, kilka lat po jej pierwszym wydaniu.

Dodał, że jego zdaniem TikTok powinien „bardziej cenić muzykę niż obecnie” i ma nadzieję, że obaj giganci zdołają rozwiązać swoje spory, nie „pozwalając, aby stało się to ze szkodą dla artystów w terenie”.

„Nie wiem zbyt wiele o mechanice tych ogromnych negocjacji między firmami, ale byłbym niedbały, gdybym nie wyraził frustracji z powodu sposobu, w jaki załatwiono to w imieniu moim i, jak sądzę, artystów Universalu, ponieważ dowiadując się czegoś takie informacje w wiadomościach są bardzo trudne” – powiedział.

Wytwórnie muzyczne i artyści otrzymują opłaty licencyjne za odtwarzanie ich utworów na platformach streamingowych i w mediach społecznościowych.

Na TikToku służy jako podkład muzyczny do filmów przesyłanych na stronę.

Jednak od dawna istniały obawy dotyczące tego, jak mało płacą te platformy, co w tym przypadku przerodziło się w poważny i bardzo publiczny spór.

UMG i TikTok prowadziły rozmowy na temat nowej umowy, ale nie były w stanie osiągnąć porozumienia przed ostatecznym terminem 31 stycznia.

W list otwarty, „TikTok ostatecznie próbuje zbudować biznes oparty na muzyce, nie płacąc za muzykę godziwej wartości” – stwierdził Universal w opublikowanym 30 stycznia artykule.

Universal stwierdziło również, że obawia się uzyskania godziwego wynagrodzenia dla artystów za utwory generowane przez sztuczną inteligencję, które mają wyglądać jak prawdziwi artyści, na przykład piosenka stworzona tak, by brzmiała jak Drake i The Weeknd, która stała się wirusowa.

„Twórcy już konkurują na platformach mediów społecznościowych z rozproszonymi lub nieistniejącymi grupami własności” – powiedział Franklin Graves, prawnik i autor biuletynu poświęconego zmianom prawnym w gospodarce twórców.

„Dodanie do miksu dodatkowej kwoty licencyjnej na muzykę wygenerowaną przez sztuczną inteligencję potencjalnie zmniejszyłoby część przychodów z reklam pozostałych po odcięciu TikTok i wypłacie posiadaczom praw” – dodał.

Universal miał również problemy z moderacją treści na TikToku, twierdząc, że nie udało mu się odpowiednio zaradzić „fali mowy nienawiści, nietolerancji, zastraszania i molestowania na platformie”.

Tik Tok odpowiedział: „To smutne i rozczarowujące, że Universal Music Group przedkłada swoją chciwość ponad interesy swoich artystów i autorów piosenek.

„Pomimo fałszywej narracji i retoryki Universalu prawda jest taka, że ​​firma Universal zdecydowała się odejść od silnego wsparcia platformy z ponad miliardem użytkowników, która służy jako bezpłatne narzędzie promocji i odkrywania ich talentów” – dodała.

READ  Comic Relief 2024: Sir Lenny Henry po raz ostatni jest gospodarzem