Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Teamtechnik trafił na swój największy jak dotąd projekt akumulatorowy w Polsce

Teamtechnik trafił na swój największy jak dotąd projekt akumulatorowy w Polsce

Teamtechnik Production Technology Polska projektuje linię montażową dla GigafactoryX, która będzie jedną z największych fabryk akumulatorów w Europie. Impact Clean Power Technology, właściciel GigafactoryX, zlecił firmie Teamtechnik zbudowanie zautomatyzowanej linii montażowej. Baterie produkowane w GigafactoryX będą wykorzystywane w pojazdach elektrycznych i stacjonarnych magazynach energii. GigafactoryX zwiększy skalę dostawy Impact. Wpływ dotknie około 15% rynku akumulatorów do autobusów elektrycznych w Europie w 2021 r., Według Kongresu Zielonych Samochodów.

Zdjęcie: Impact, Teamtechnik

„Z punktu widzenia Teamtechnik PT jest to największy projekt linii akumulatorowej w historii firmy w Polsce. Bazujemy w nim na sprawdzonych rozwiązaniach popartych naszym bogatym doświadczeniem w projektowaniu i budowie linii o różnym stopniu automatyzacji, którą z powodzeniem wdrażamy już od ponad 16 lat.Jednocześnie nie boimy się korzystać z najnowszych technologii.Wszystko to ma na celu zaoferowanie najwyższej jakości produktu finalnego, jakim jest bateria” – mówi Wojciech Derda, Prezes firmy Teamtechnik Polska.

Szybsze linie montażowe

GigafactoryX może rozpocząć produkcję do 2024 roku i wyprodukuje 16 000 ogniw litowo-jonowych w 2024 i 17 000 sztuk od 2025 roku w różnych technologiach. Będzie wykorzystywać ogniwa litowo-jonowe LTO, LFP i NMC. Linia montażowa zapewni pełną identyfikowalność produktu podczas produkcji, umożliwiając debugowanie i ponowne testowanie funkcjonalności baterii już na etapie linii. Technologie te umożliwiają 11-minutowy cykl zbierania dla każdej baterii.

Elektroniczny system baterii miejskich.  Zdjęcie: Impact, technika zespołowa
Zdjęcie: Impact, Teamtechnik

„Dzięki inwestycji znacznie zwiększą się moce produkcyjne Impact. Pierwsza faza inwestycji zwiększy je do 1,2 GWh rocznie, co zapewni bezpieczeństwo dostaw systemów bateryjnych do największych światowych marek. Docelowo produkcja będzie osiągnąć 4 GWh rocznie. Mówi, że Irinos Kazimirski, wiceprezes ds. operacyjnych Impact, powiedział, że obecny poziom wynosi 0,6 gigawatogodzin rocznie. mieć na przyszłość transportu.

Źródło obrazu: Wszystkie pokazane obrazy są własnością Impact i Teamtechnik i zostały dostarczone jako część zestawu prasowego.
źródło: Wpływ komunikatu prasowego