Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sprzedaż partyzancka, crowdsourcing: kryzys japońskiej konsoli do gier

Sprzedaż partyzancka, crowdsourcing: kryzys japońskiej konsoli do gier

wydane w: Średnia:

Tokio (AFP) – Nadal jest ciemno, gdy passa zaczyna tworzyć się poza sklepem elektronicznym w Tokio, gdy zdesperowani gracze próbują wyłączyć najnowsze PlayStation lub Xbox pomimo chronicznych niedoborów w Japonii.

Konsole wyprodukowane przez Sony i Microsoft są trudne do kupienia od czasu ich wydania w listopadzie 2020 r., Podobnie jak Nintendo Switch, a problemy z łańcuchem dostaw pogarszają wyłączenia w Chinach.

Niedobory pojawiły się na całym świecie, ale są szczególnie dotkliwe w Japonii, ponieważ Sony i Microsoft nadały priorytet innym rynkom.

To pozostawiło konsumentów i sklepy w grze w kotka i myszkę, gdy klienci polują na pożądane kontrolery, a sprzedawcy walczą z chaosem, który czasami wymagał interwencji policji.

Tetsuya, lat 50, od lutego próbuje zdobyć konsolę i przed 6:30 stanął w kolejce z dziesiątkami innych osób przed sklepem w dzielnicy elektronicznej Akihabara.

Ale około 8 rano pojawił się pracownik, który poinformował, że sklep nie otrzymał PS5 ani Xboxów, a fani szybko się rozproszyli.

„Szkoda, ale będę próbował swoich szans, jeśli będę mógł”, powiedział Tetsuya, który odmówił podania swojego drugiego imienia.

Mając nadzieję na zniechęcenie tłumów, wiele sklepów przeniosło sprzedaż online, korzystając z systemów loteryjnych, podczas gdy inne przestawiły się na niskoprofilowe wyprzedaże realizowane bez ostrzeżenia, z konsolami przybywającymi według losowego harmonogramu.

Na całym świecie brakuje konsol, ale jest to szczególnie dotkliwe w Japonii, ponieważ Sony i Microsoft nadały priorytet innym rynkom Charlie Tribaleu, AFP/Plik

Zjawisko to jest znane jako „sprzedaż partyzancka” w Japonii, termin, który po raz pierwszy pojawił się wraz z konsolą Nintendo DS, która padła ofiarą własnego sukcesu w 2000 roku.

Niektórzy gracze walczą własnymi metodami, w tym ten, który stworzył stronę internetową gromadzącą informacje o crowdsourcingu.

„Zeszłego lata spędziłem trzy miesiące próbując kupić PlayStation 5, ale za każdym razem, gdy szedłem do sklepu, było całkowicie wyprzedane” – powiedział 40-letni Japończyk, badacz sztucznej inteligencji, który prosił, aby nie być zidentyfikowane. .

READ  Carl Bay dokucza smartfonowi z Androidem; Czy to może być telefon zilch (1)?

„Jedyną opcją było skontaktowanie się z każdym sklepem lub znalezienie informacji na Twitterze” – powiedział AFP.

„Pomyślałem sobie, że każdy powinien mieć ten sam problem, a stworzenie strony do wymiany informacji pomogłoby społeczności”.

brak linii

Twórca strony twierdzi, że spędza godziny w weekendy na sortowaniu i sprawdzaniu do 500 codziennych wiadomości publikowanych na jego forum.

„W przypadku PS5 w Yokohamie sprzedają teraz zarówno wersję dyskową, jak i wersję cyfrową. Nie jest jasne, ile mają egzemplarzy. Bez kolejki” – czytamy na blogu.

Informacje dostarczają graczom potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym, ale są również wprowadzane do kalendarza w celu podkreślenia trendów i są analizowane przez algorytm zaprojektowany do przewidywania, kiedy sklepy będą miały zapasy.

Analityk Hideki Yasuda z Toyo Securities mówi, że wysychanie konsoli w Japonii jest wynikiem różnych czynników.

Xbox Microsoftu nigdy nie był tak popularny w Japonii jak gdzie indziej, więc w czasach niedoboru dostaw kraj ten nie jest rynkiem priorytetowym.

Niedobór sprawił, że konsumenci szukają pożądanych konsol i sprzedawców w obliczu chaosu, który czasami wymaga interwencji policji
Niedobór sprawił, że konsumenci szukają pożądanych konsol i sprzedawców w obliczu chaosu, który czasami wymaga interwencji policji Philip Fong, AFP

Według Yasudy, który szacuje, że tylko pięć do ośmiu procent z 20 milionów sprzedanych na całym świecie PS5 znajdowało się w Japonii.

„Rynek gier na smartfony w Japonii eksplodował, podczas gdy rynek konsol do gier był w martwym punkcie” – powiedział AFP, gdy PS4 został uruchomiony w 2013 roku.

„Sony musiał sądzić, że zniknie w latach dwudziestych, zwłaszcza przy kurczącej się populacji Japonii”.

W rezultacie PS5 kupiony za 55 000 jenów (400 USD) może z łatwością przynieść 80 000 do 100 000 jenów przy odsprzedaży, a nawet miały miejsce walki na pięści między rzekomymi sprzedawcami w sklepach.

Pomimo tego, że szef PlayStation Jim Ryan obiecał w maju „znaczny wzrost” produkcji, Yasuda nie spodziewa się dużego nacisku na dostawę przed drugą połową 2023 roku.

READ  Google ogłasza nowe funkcje edukacyjne dla systemu operacyjnego Chrome i Meet

Założyciel serwisu crowdsourcingowego mówi, że będzie nadal działał, zdeterminowany, aby pomóc tym, którzy „naprawdę kochają gry wideo” przeciwko „spekulantom”.

„Nie mam weekendowego życia, ale jeśli przestanę, ludzie, którzy chcą kupić konsolę, się potkną”.