Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rozchmurz się, szczerze!  Khan kosztuje brytyjskich podatników 10 milionów funtów w komiksowej sprzeczce |  Wielka Brytania |  Aktualności

Rozchmurz się, szczerze! Khan kosztuje brytyjskich podatników 10 milionów funtów w komiksowej sprzeczce | Wielka Brytania | Aktualności

Transport for London (TfL), zarządzany przez burmistrza Londynu, zawarł umowę finansową z Silver Thames Connect, pośród oskarżeń o niepowodzenie zakupu nowego tunelu Silvertown pod Tamizą. TfL zgodził się zapłacić konsorcjum ponad 10 milionów funtów po tym, jak grupa wszczęła postępowanie prawne, gdy zamówienie zostało udzielone innej firmie, poinformowały źródła The Daily Telegraph.

Tunel East London połączy Silvertown z półwyspem Greenwich.

Spór rozpoczął się po tym, jak TfL przyznał Riverlinx kontrakt na tunel Silvertown o wartości 1 miliarda funtów.

Jednak Silver Thames Connect stwierdził, że jego oferta jest korzystniejsza cenowo i w sierpniu 2019 roku rozpoczęła postępowanie prawne w celu zawieszenia projektu.

Zawieszenie zostało zniesione po dwóch miesiącach, ale Silver Thames Connect domagał się odszkodowania.

Rzecznik Transportu w Londynie powiedział: „Przegrany oferent, Silver Thames Connect, złożył do TfL pozew w związku z zakupem projektu, budowy, finansowania i utrzymania tunelu Silvertown, który był przedmiotem sporu.

Obie strony rozstrzygnęły tę sprawę w marcu, a klauzule były poufne ”.

Zakończenie prac nad tunelem planowane jest na 2025 r. I oczekuje się, że projekt infrastrukturalny zmniejszy zatory w tunelu Czarna Ściana.

Nowy tunel połączy się z A1020 Silvertown Way / Lower Lea Crossing po stronie północnej i A102 Blackwall Tunnel Approach po południowej stronie.

Tunel Silvertown również od października znajdzie się w strefie ultra niskiej emisji, co oznacza, że ​​pojazdy będą przestrzegać surowych przepisów dotyczących emisji.

Tymczasem rozmowy w sprawie pakietu finansowania między Transport for London a rządem nadal trwają po wygaśnięciu ostatniego porozumienia ratunkowego w piątek.

TfL i Westminster zgodziły się w listopadzie ubiegłego roku na pomoc w wysokości 1,8 miliarda funtów, aby zapewnić nieprzerwane działanie usług po ogromnym spadku dochodów pasażerów podczas pandemii.

Czytaj więcej: Brexit LIVE: poddaj się albo dostaniesz brzydki! Unia Europejska upomina Wielką Brytanię za stawienie czoła kryzysowi

READ  Popyt na letnie wakacje w Europie „nieubłaganie wysoki”

Trzy główne związki kolejowe i liderzy biznesu podkreślili potrzebę długoterminowego porozumienia, ponieważ kapitał zwraca się z niszczycielskiego wpływu kryzysu wirusowego.

Związek Kolei, Morskiego i Transportu (RMT), Związek Pracowników Transportu i Aslef ostrzegają przed redukcją miejsc pracy i usług w ramach jakiegokolwiek pakietu finansowego.

Sekretarz generalny RMT Mick Lynch powiedział: „Londyńskie usługi transportowe i ludzie, którzy je zapewniają, zasługują na coś więcej niż bycie złapanym w krzyżowy ogień sporu między burmistrzem a rządem.

„Potrzebujemy długoterminowego pakietu finansowego, który zabezpieczy przyszłość miejsc pracy i usług zamiast niekończącej się gry w kotka i myszkę”.