- Napisane przez Laurę Jones
- Korespondent biznesowy BBC News
Royal Mail zaproponowała ograniczenie dostaw listów drugiej klasy do każdego innego dnia tygodnia.
Zgodnie z propozycjami reform firmy chce zachować świadczenie najwyższej klasy usługi przesyłania wiadomości sześć dni w tygodniu.
W ostatnich latach firma odczuła spadek wolumenu wiadomości, co doprowadziło do ogromnych strat finansowych.
Jego wyniki również były słabe, ponieważ rodziny i firmy skarżyły się na opóźnienia w dostarczaniu ważnych wiadomości zawierających szczegóły wizyt lekarskich lub dokumenty prawne.
Prezes firmy powiedział, że proponowane plany dadzą jej „szansę bojową” na zmianę sytuacji i utrzymanie „globalnych usług”.
Royal Mail, która oderwała się od Poczty i została sprywatyzowana dziesięć lat temu, jest prawnie zobowiązana do świadczenia w dowolnym miejscu usługi pocztowej o jednolitej cenie, co oznacza, że musi dostarczać listy przez sześć dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty, oraz paczki. od poniedziałku do piątku.
Choć w ramach swoich reform planuje ograniczyć dostawy listów drugiej klasy, twierdzi, że paczki – które w ostatnich latach stały się coraz bardziej popularne i bardziej opłacalne – będą nadal dostarczane siedem dni w tygodniu.
Stało się tak po tym, jak we wtorek wzrosły ceny znaczków, aż o 13% w przypadku standardowego listu drugiej klasy, którego wysłanie kosztuje obecnie 85 pensów. Koszt standardowego listu pierwszej klasy również wzrósł o 8% do 1,35 funta.
Ceny znaczków drugiej klasy na poziomie 85 pensów oznaczają, że będą one teraz kosztować tyle samo, co znaczki pierwszej klasy na początku 2022 r.
Nowe propozycje Royal Mail, które zostaną rozpatrzone przez Ofcom, obejmują:
- Utrzymanie jednolitej ceny usług w dowolnym miejscu i we wszystkich częściach Wielkiej Brytanii
- Listy pierwszej klasy doręczane są codziennie, sześć dni w tygodniu (od poniedziałku do soboty)
- Zmień doręczanie wszystkich listów innych niż pierwsza klasa na każdy inny dzień tygodnia
- Przesyłki dostarczane są aż do siedmiu dni w tygodniu, tak jak ma to miejsce obecnie
- Szybkość dostarczania poczty przez główne firmy spedycyjne jest wykorzystywana w przypadku faktur docierających w ciągu trzech dni roboczych zamiast dwóch
Jeśli plany zostaną zatwierdzone przez organ regulacyjny, będzie to oznaczać zmniejszenie codziennych tras dostaw o 7 000–9 000 w ciągu dwóch lat, co prawdopodobnie doprowadzi do redukcji miejsc pracy.
Royal Mail podała, że nastąpi „mniej niż 1000” dobrowolnych zwolnień i nie spodziewa się żadnych przymusowych zwolnień w ramach proponowanej reformy, która ma zapewnić oszczędności w wysokości 300 milionów funtów rocznie.
Martin Seidenberg, dyrektor naczelny International Distribution Services, spółki-matki Royal Mail, powiedział, że obecna usługa powszechna jest obecnie „niezrównoważona”.
Seidenberg zauważył, że w obliczu spadku liczby wiadomości z najwyższego poziomu 20 miliardów rocznie w 2004 r. do siedmiu miliardów rocznie „pomoże nam to na drodze do zrównoważonego rozwoju”.
„Narodowa debata” o przyszłości
Wyraził także „poważne obawy”, że organ regulacyjny nie uporał się z sytuacją wystarczająco szybko. Firma boryka się z trudnościami finansowymi, odnotowując w zeszłym roku stratę w wysokości 419 milionów funtów.
Royal Mail chce, aby organ nadzorczy wprowadził zmiany do kwietnia 2025 r. Stwierdzono, że nie będzie potrzeby, aby rząd i parlament zmieniały obowiązujące przepisy określające wymogi dotyczące usługi powszechnej, jeśli jego propozycje zostaną przyjęte, ze względu na chęć utrzymania sześciu wymogów. -Serwis jeden dzień w tygodniu.
Rzecznik Ofcom powiedział, że „przedstawiło ono pewne potencjalne opcje”, aby umożliwić rozpoczęcie „krajowej debaty” na temat przyszłości usług pocztowych. Dodali: „Uważnie rozważymy wszystkie otrzymane opinie i latem przedstawimy aktualizację”.
W odpowiedzi na wniosek Royal Mail złożony w środę organowi regulacyjnemu rzecznik Departamentu Biznesu powiedział, że wszelkie zmiany w jego działalności „muszą uwzględniać wpływ na przedsiębiorstwa i bezbronnych konsumentów, którzy polegają na tej istotnej usłudze”.
Powiedzieli, że poczekają na zalecenia Ofcom, choć rząd zdecydowanie sprzeciwia się sześciodniowemu skróceniu usług.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami organu regulacyjnego Royal Mail musi dostarczyć 93% przesyłek pierwszej klasy w ciągu jednego dnia roboczego i 98,5% przesyłek drugiej klasy w ciągu trzech dni roboczych, ale w latach 2022–2023 firma dostarczyła zaledwie 73,7% przesyłek pierwszej klasy I 90,7%. Poczta drugiej klasy na czas.
Szefowa brytyjskiego stowarzyszenia kart okolicznościowych Amanda Ferguson stwierdziła, że reformy zaproponowane przez Royal Mail „zignorują” potrzeby firm, które reprezentuje.
„Oczekują ogólnokrajowej, niezawodnej i niedrogiej usługi pocztowej, ale jej nie dostają” – powiedziała.
Tina McKenzie, dyrektor ds. polityki w Federacji Małych Przedsiębiorstw, powiedziała, że organ branżowy uznał, że Royal Mail musi poczynić oszczędności, ale dodała, że rozwiązaniem nie jest „wysadzanie w powietrze codziennych dostaw”.
„Zniesienie codziennych dostaw drugiej klasy byłoby radykalnym cięciem, które zaszkodziłoby wielu małym przedsiębiorstwom, które na nim polegają, i prawdopodobnie pozostawiłoby niektóre z nich bez wyboru i musiałyby obejść się bez pierwszej klasy” – stwierdziła.
Royal Mail chce również, aby organ regulacyjny wprowadził nowe cele w zakresie niezawodności dla usług pierwszej i drugiej klasy, aby zapewnić klientom większe zaufanie.
W środę firma była zmuszona odpowiedzieć na skargi konsumentów, którzy zostali obciążeni opłatą pocztową w wysokości 5 funtów, ponieważ znaczki były oznaczone jako fałszywe.
Problem pojawił się po przejściu usługi na nowy system kodów kreskowych w lipcu ubiegłego roku, a rzecznik tej usługi powiedział, że klienci powinni kupować znaczki wyłącznie w urzędach pocztowych lub innych sklepach detalicznych na High Street.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa