Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Podczas pandemii z lotniska w Manchesterze odleciało ponad 1500 „podstępnych lotów”

Podczas pandemii z lotniska w Manchesterze odleciało ponad 1500 „podstępnych lotów”

Według nowych danych, podczas pandemii z lotniska w Manchesterze wystartowało ponad 1500 lotów stealth.

Termin używany do określenia porzuconych samolotów, które podróżują puste lub mniej niż 10% pojemności pasażerskiej, loty fantomowe są często nieopłacalne i szkodliwe dla środowiska, a aktywiści twierdzą, że każdego roku generują miliony ton niepotrzebnych gazów cieplarnianych.

Z lotniska w Manchesterze w okresie od marca 2020 do września 2021 wystartowało 1548 samolotów tego typu.

Czytaj więcej: CRada wydaje 200 milionów funtów na przeciwdziałanie zmianom klimatycznym – ale miasto wciąż nie jest na dobrej drodze do ograniczenia emisji dwutlenku węgla

Odpowiada to około 130 lotom miesięcznie, drugiej co do wielkości liczbie „lotów w ukryciu” po Heathrow.

Śledź raport z Wieczór w Manchesterze W lutym ubiegłego roku kontynuowano loty z krajów „czerwonej listy”, takich jak Dubaj i Abu Zabi – Chociaż Manchester nie znajdował się wówczas wśród pięciu portów wyznaczonych do kwarantanny.

Okazuje się, że te loty faktycznie przylatywały bez pasażerów, aby zabrać ludzi, którzy mieli dobry powód, aby wyjechać za granicę, co nie obejmowało w tym czasie wakacji.

W normalnych czasach linie lotnicze muszą zobowiązać się do co najmniej 80% odlotów z lotnisk, aby dotrzymać swoich rozkładów.

Podróżni chętnie uciekają po latach ograniczeń

Podczas pandemii, gdy liczba pasażerów spada – w pewnym momencie lotnisko w Manchesterze obsługiwało około 5% normalnego ruchu – rząd zawiesił ten wymóg.

Dopiero w październiku, poza okresem określonym w zbiorze danych, wymagania stawiane liniom lotniczym w zakresie wypełniania terminów odlotów zostały zwiększone do 50 procent, a pod koniec marca do 70 procent.

Mimo to ze wszystkich lotnisk w Wielkiej Brytanii odbyły się w sumie 14 472 loty duchów.

Pete Appel z Friends of the Earth w Manchesterze powiedział: „Aby poradzić sobie ze zmianami klimatycznymi, musimy zmniejszyć nasze emisje, a nie niepotrzebnie je zwiększać. Latanie pustymi samolotami w celu utrzymania czasu startu z lotniska jest aktem wandalizmu ekologicznego.

READ  Najnowsze wieści z Cop26: Jeff Bezos

„W związku z drugą największą liczbą lotów samolotów stealth podczas pandemii Covid, Manchester Airport Group musi pilnie współpracować z rządem, aby zapobiec tego rodzaju działalności niszczącej klimat.

Greater Manchester chce być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2038 roku.

„Aby to osiągnąć, przemysł lotniczy musi zmniejszyć emisje klimatyczne z podróży lotniczych. Przy obecnej technologii lotniczej może to oznaczać mniej lotów i wprowadzenie środków, takich jak cykliczny podatek od podróży, eliminacja ulg podatkowych na paliwo do silników odrzutowych i „zanieczyszczający płaci”. „podejście”.

The Guardian przedstawił dane po tym, jak minister lotnictwa Robert Curtis przedstawił je w odpowiedzi na pytanie parlamentarne posła Leeds Northwest Labour, Alexa Sobla.

ten Wieczór w Manchesterze Poprosiłem pana Sobela i DOT o komentarz.

Skontaktowaliśmy się również z kilkoma liniami lotniczymi operującymi z centrum.

Virgin Atlantic zaprzeczyła, by obsługiwała jakiekolwiek „loty duchów”.

Rzecznik Virgin Atlantic powiedział, że Covid-19 miał „bezprecedensowy wpływ” na popyt klientów, a od 21 kwietnia do połowy lipca 2020 r. nie były obsługiwane żadne loty pasażerskie.

Powiedzieli, że loty o niższym obłożeniu po tym okresie nie były „lotami pozorowanymi”, ponieważ wspierały „globalny ruch ludzi, w tym powracających obcokrajowców i repatriowanych obywateli brytyjskich”, a także ciągłe działanie łańcuchów dostaw poprzez transport towarów, materiałów medycznych i Sprzęt ochrony osobistej.

Po zwróceniu 70% wymagań dotyczących slotów odlotów, dodali: „To rozczarowujące, że DfT zdecydowało się ustalić najwyższy limit wykorzystania slotów na świecie na sezon letni 2022.

„Ta decyzja grozi wykolejeniem lotnictwa i ożywienia gospodarczego w Wielkiej Brytanii przez krytyczną fazę i może prowadzić do nieefektywności lotnictwa przez niektórych przewoźników po prostu w celu utrzymania portów lotniczych, ponieważ rynki w Azji pozostają o 90% poniżej poziomu popytu w 2019 r., w tym w Wielkich Chinach i jest w dużej mierze zamknięty dla zagranicznych gości”.

READ  Firma North Sea Oil Company zobowiązała się obniżyć nieoczekiwane rachunki podatkowe, inwestując 60 milionów funtów

Chociaż przepisy dotyczące okien czasowych zostały zawieszone, rzecznik lotniska w Manchesterze powiedział: „Działanie tak zwanych „lotów duchów” jest poza kontrolą jakiegokolwiek lotniska i odnosi się do przepisów UE dotyczących odsetka usług świadczonych przez linie lotnicze.

„Poszczególne linie lotnicze podejmują własne decyzje o całkowitym ukończeniu lotów.

„Lotnisko Manchester będzie odgrywać wiodącą rolę w międzynarodowych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji przemysłu w nadchodzących latach”.

W tle lotnisko w Manchesterze stwierdziło, że jest „neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla od 2016 r.” – ale nie obejmuje to tysięcy samolotów, które często odwiedzają centrum.

Wskazali cel, jakim jest bycie zerem netto do 2038 roku.

Bądź na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami o życiu na Trafford i okolicach dzięki naszemu bezpłatnemu biuletynowi e-mailowemu od MyTrafford.

ten Mój Trafford Biuletyn ukazuje się co tydzień w każdy wtorek z wyborem najpopularniejszych artykułów, w tym najnowszych wiadomości na temat pandemii i tego, jak Trafford wychodzi z blokady.

Po prostu zapisz się do newslettera MyTrafford Kliknij ten linkWpisz swój adres e-mail i zaznacz pole „Wiadomości MyTrafford”.

Jako tło przytaczają również 87-procentową redukcję emisji w Manchester Airports Group (MAG), uruchomienie pięcioletniej zachęty do bezpłatnej opłaty za lądowanie dla pierwszej linii lotniczej obsługującej lot o zerowej emisji, programu „carbon-click”, który generuje nowe lasy na Pojezierzu przy rezerwacji Wycieczki, Plany zrównoważonego rurociągu paliwa lotniczegoI najnowsze technologie na stacjach w celu zmniejszenia ilości odpadów.

Powiedzieli funtProjekt transformacji 1 miliard Obejmowało to przeprojektowanie pasów startowych, aby ruch samolotów był bardziej wydajny.

branża turystyczna, a w szczególności sektor lotniczy, Był to jeden z najmocniejszych uderzeń pandemii.

Przez cały kryzys, blokady i ograniczenia w podróży, to prowadziły do ​​kampanii i apeli Większe wsparcie i wyrozumiałość ze strony rządu doprowadziły do ​​zwolnień w ośrodkach w całym kraju, w tym w Manchesterze.

READ  Nie ma wymówki, aby zamknąć transakcję Bulb w całkowitej tajemnicy | Nils Pratley

Rzeczniczka DOT powiedziała: „Zareagowaliśmy szybko, aby uniknąć ryzyka, że ​​prawie puste samoloty będą nadal latać podczas pandemii, całkowicie zawieszając przepisy wymagające od linii lotniczych korzystania z przedziałów czasowych, aby utrzymać je latem 2021 r.

„Teraz, po usunięciu wymagań dotyczących testowania i cofnięciu się, cofamy się w kierunku normalnych zasad, kontynuując łagodzenie, ale ustalając minimum na 70 procent na lato 2022 r., w porównaniu z 50 procentami zimą 2021 r.

„To równoważy potrzebę ciągłego wsparcia finansowego dla sektora, zapewniając jednocześnie, że przedziały czasowe są wykorzystywane tam, gdzie pozwala na to zapotrzebowanie”.