Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

partnerstwo pomiędzy Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju a firmą zajmującą się recyklingiem pojazdów elektrycznych InnoEnergy w Polsce;  Wtedy Europa Środkowa

partnerstwo pomiędzy Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju a firmą zajmującą się recyklingiem pojazdów elektrycznych InnoEnergy w Polsce; Wtedy Europa Środkowa









  • EBOR i EIT InnoEnergy partnerem w zakresie recyklingu akumulatorów EV

  • Zbadane zostaną bariery i możliwości rynkowe, początkowo w Polsce

  • Centrum wiedzy połączy interesariuszy, co może zaowocować nowymi inwestycjami

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) i EIT InnoEnergy współpracują w celu opracowania krajobrazu inwestycyjnego dla recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) w gospodarkach, w których Bank inwestuje, zaczynając od Polski, a być może rozszerzając ją na sąsiednie kraje w Europie Środkowej .

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju oraz EIT InnoEnergy stawiają sobie za cel promowanie wykorzystania surowców wtórnych w produkcji baterii.

Obie organizacje mają bogate doświadczenie w ekosystemie akumulatorów pojazdów elektrycznych i udokumentowane osiągnięcia w promowaniu modeli biznesowych gospodarki o obiegu zamkniętym.

W ostatnich latach EBOR dokonał wielu inwestycji w produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej i stworzył silne sieci w tym sektorze. W Polsce Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju przeznaczył ponad 500 mln euro na sektor produkcji pojazdów elektrycznych, z czego najnowszym projektem była inwestycja w nowy zakład recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

EIT InnoEnergy, lider Europejski sojusz na rzecz baterii (EBA), wspiera innowacyjne firmy działające w sektorach czystych technologii i akumulatorów oraz prowadzi Akademię EBA, ogólnoeuropejski ekosystem edukacyjny, który pomaga szkolić siłę roboczą potrzebną do rozwoju branży akumulatorów w UE. Platforma EBA Academy będzie kluczem do współpracy z kluczowymi interesariuszami w całym łańcuchu wartości recyklingu baterii. Oprócz EBA siłą napędową jest EIT InnoEnergy Europejskie Centrum Akceleracji Zielonego Wodoru (EGHAC) f Europejski Sojusz Przemysłu PV.

Obie organizacje będą wspólnie pracować nad identyfikacją barier rynkowych dla rozwoju łańcucha wartości recyklingu akumulatorów EV w Polsce i potencjalnie na innych rynkach Europy Środkowej. Celem jest ocena wyzwań technologicznych i regulacyjnych, stworzenie platformy ułatwiającej wymianę i partnerstwa między zainteresowanymi stronami w łańcuchu wartości recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych, stworzenie centrum wiedzy umożliwiającego naukę, a ostatecznie wsparcie dostępu do finansowania.

Marcin Wasilewski, CEO EIT InnoEnergy Central Europe, powiedział: „Dekarbonizacja efektywnego transportu odgrywa kluczową rolę w unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Z analiz wynika, że ​​do 2030 roku po drogach Polski będzie jeździło ponad 1 milion samochodów elektrycznych, a będzie głównym dostawcą akumulatorów na rynkach europejskich. Jednak dużym wyzwaniem jest dostępność komponentów do akumulatorów. Gęstość materiału pojazdu elektrycznego jest dwukrotnie większa niż materiału spalanego wewnętrznie. Chociaż nowe technologie mogą zmniejszyć gęstość materiału, recykling i gospodarki o obiegu zamkniętym są ważne Kluczowe dla zapewnienia zgodności podaży z popytem i strategicznej autonomii UE. Jako EIT InnoEnergy jesteśmy zaangażowani w integrację przemysłu czystych technologii w Europie Środkowo-Wschodniej ze strategicznymi łańcuchami wartości UE, w tym kompetentną siłę roboczą. Cieszymy się, że możemy teraz dołączyć siły z Bankiem Odbudowy Europejskiej i Rozwoju w celu opracowania i rozszerzenia ekosystemu recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych w centrum lub ruba”.

„Baterie są jedną z kluczowych technologii umożliwiających przejście do odpornej, niskoemisyjnej gospodarki, która jest najwyższym priorytetem EBOR” — powiedział Gianpiero Nacchi, dyrektor ds. zrównoważonego biznesu, infrastruktury, strategii klimatycznej i dostaw w EBOR. rynki surowców wtórnych do akumulatorów będą miały kluczowe znaczenie Przyspieszenie przejścia na pojazdy niskoemisyjne i bezemisyjne Umożliwi również produkcję materiałów w Europie i z odpadów w celu zapewnienia wszystkim znacznych korzyści ekonomicznych w obiegu zamkniętym , od obywateli do inwestorów Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju ma przyjemność współpracować z EIT InnoEnergy w osiąganiu naszych wspólnych celów w kierunku bardziej ekologicznego i zasobooszczędnego systemu transportu”.

Do tej pory Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju zainwestował w Polsce blisko 12,5 mld euro. Obecny udział projektów zielonej gospodarki w kraju wynosi 80 proc.












READ  Tesla pojawi się na największych targach motoryzacyjnych w Polsce