Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowa era lotnictwa w Polsce: najnowocześniejsze projekty CPK dla samolotów obecnej i nowej generacji

Nowa era lotnictwa w Polsce: najnowocześniejsze projekty CPK dla samolotów obecnej i nowej generacji

W czasach, gdy lotnictwo osiąga nowe wyżyny, Polska ma szansę zaznaczyć swoją obecność na światowej scenie dzięki Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (CPK), nowoczesnemu węzłowi transportowemu. Tutaj, w sercu Europy, rozpoczęła się historyczna transformacja systemu transportowego, mająca na celu przedefiniowanie podróży lotniczych. CPK dąży do tego, aby stać się głównym węzłem transportowym w Europie Środkowo-Wschodniej, a jego znaczenie na europejskiej i światowej scenie lotniczej jest ogromne. Dar, który stoi za projektowaniem nawierzchni lotniskowych i infrastruktury towarzyszącej, tworzy pasy startowe, które mogą powitać przyszłość lotnictwa, od Boeinga B777-8F po Airbusa A350-1000, a nawet masywny Antonow AN-124.

Do 2028 roku na Lotnisku CPK wylądują pierwsze samoloty: od lekkich samolotów cywilnych, przez średnie, po ciężkie towary. Każdy z tych typów, a także kilkadziesiąt innych typów i klas z całego świata będzie mógł wystartować z pasów startowych lotniska CPK. Jednym z głównych priorytetów głównej firmy inżynieryjnej CPK, DAR, jest zaprojektowanie konstrukcji doków tak, aby charakteryzowały się wytrzymałością, trwałością i bezpieczeństwem operacyjnym w każdych warunkach pogodowych, wymaganymi dla takiego globalnego i strategicznego węzła transportowego, przy jednoczesnym uwzględnieniu środków zgodnych z wizja zrównoważonego rozwoju.

Nasze podejście jest pragmatyczne i przyszłościowe. Stosujemy najnowsze standardy i materiały, aby lotnisko mogło sprostać wymaganiom nowoczesnych statków powietrznych przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa. Konstrukcje pirsu są zaprojektowane tak, aby utrzymać ciężar najcięższego samolotu, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo operacyjne w każdych warunkach pogodowych przez cały rok. Projekt jest w pełni zgodny z europejskimi i międzynarodowymi normami lotniczymi oraz odpowiada polskim standardom, odzwierciedlając lokalne doświadczeniepowiedział Kian Suleiman, główny inżynier doków w Dar.

Aby stworzyć stabilną i mocną platformę naziemną, projekt określa proces stabilizacji na miejscu dla słabych gruntów. Dzięki temu procesowi gleba jest sproszkowana przy użyciu specjalnie zaprojektowanego, wysokiej jakości sprzętu zwanego „naprawiaczami”. Gotowy produkt jest następnie mieszany z klejami cementowymi/hydraulicznymi w celu znacznego zwiększenia wytrzymałości gruntu i poprawy właściwości odkształceniowych, aby osiągnąć poziomy docelowe określone w odpowiednich normach kontroli jakości i zapewnienia jakości.

READ  Shobi debiutuje w Europie z polską premierą: Źródła, firmy i rynki Wiadomości i najważniejsze historie

Ale innowacje firmy Dar nie kończą się na tym, ponieważ projektuje również wysoce skuteczny system odwadniania podpowierzchniowego, aby złagodzić i kontrolować wszelkie niekorzystne skutki, jakie płytka woda gruntowa może mieć na długoterminowe działanie konstrukcji nawierzchni. W systemie zastosowano szybkoschnący materiał, który spełnia również wymagania dotyczące odporności na mróz. Celem jest zapewnienie, aby wszystkie warstwy nawierzchni i warstwy ziarniste podłoża znajdowały się powyżej sezonowej głębokości mrozu, tak aby cykle zamrażania i rozmrażania nie powodowały niepożądanych trwałych deformacji nawierzchni, które mogą być związane z naprężeniami wyporu gleby. Uwzględniając te środki, projekt może chronić konstrukcje nawierzchni lotniskowych i zapewnić ciągłość eksploatacji w każdych warunkach.

Budujemy nie tylko dla dzisiaj, ale dla przyszłych pokoleń. Nasz projekt to gobelin siły, innowacji i zrównoważonego rozwojuWypowiedzi Kiana Suleimana.

Zrównoważony rozwój leży u podstaw CPK i jego projektu i wykracza poza główny budynek terminala. Nawet przy projektowaniu chodnika Dar zapewnia możliwości maksymalnego wykorzystania materiałów dostępnych w pobliżu placu budowy. W ten sposób projekt zmniejsza potrzebę transportu na duże odległości, zmniejszając emisję dwutlenku węgla i zanieczyszczenia związane z ruchem ciężarówek i pyłem generowanym podczas odwiertów źródłowych, a jednocześnie zapewnia opłacalne rozwiązania, które przynoszą korzyści lokalnej gospodarce i tworzą bardziej zrównoważone lotnisko.

Ujawnienie: Chociaż jest to post sponsorowany, lot 24.be Przejrzyj uważnie artykuł, aby zapewnić jego jakość i przydatność dla naszych czytelników. Jak zawsze staramy się dostarczać wnikliwe i wciągające treści, które wnoszą wartość dodaną do Twoich doświadczeń.

Ten post został opublikowany 5 lipca 2023 14:55