Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Molly na odchudzanie i odporność: 7 korzyści, 7 pysznych sposobów jedzenia rzodkiewek |  zdrowie

Molly na odchudzanie i odporność: 7 korzyści, 7 pysznych sposobów jedzenia rzodkiewek | zdrowie

Moli, czyli rzodkiewki, są szeroko dostępne zimą i należą do superfoods, które dzięki swoim niesamowitym właściwościom odżywczym mogą dostarczyć organizmowi energii potrzebnej do stawienia czoła tej porze roku. Dzięki charakterystycznemu słodko-pikantnemu i kwaśnemu smakowi z mouli można przygotować całą gamę pysznych dań, od parath, sabzi, bhurji, kotletów, zup i sałatek. Według Ajurwedy moli uważane jest za ushna, czyli gorące, dzięki czemu idealnie nadaje się do spożycia zimą. Rzodkiewki, magazyn rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonnika, są niskokaloryczne i pełne wapnia, magnezu i różnych witamin. Regularne spożywanie rzodkiewek zimą może utrzymać zdrowie układu trawiennego w najlepszym stanie, ponieważ nie tylko pomaga w szybkim rozkładaniu jedzenia, ale także w usuwaniu toksyn z organizmu. Nic dziwnego, że to warzywo korzeniowe jest obficie uwzględniane w zimowych planach odchudzania. (Przeczytaj także | 4 przepisy na bezolejową pakorę, które zaspokoją zimowy apetyt)

Regularne spożywanie rzodkiewek zimą może utrzymać zdrowie układu trawiennego w najlepszym stanie, ponieważ nie tylko pomaga w szybkim rozkładaniu jedzenia, ale także w usuwaniu toksyn z organizmu.

„Rzodkiewka, znana również jako Raphanus sativus, należy do rodzaju Raphanus z rodziny Brassicaceae. Występuje w różnych kolorach, takich jak biały w Azji i czerwony w Europie. Korzeń uzyskuje swój czerwony kolor od antocyjanów i ma ostry smak dzięki izocyjanom Ludzie jedzą korzenie głównie w postaci sałatek lub gotowane z innymi warzywami, a liście i pędy są również spożywane w sałatkach, rzodkiewki są niskokaloryczne, ale bogate w składniki odżywcze, takie jak wapń, magnez i witaminy, a naukowcy badają również ich potencjalny wpływ na zdrowie przynosi korzyści w przypadku schorzeń takich jak wysokie ciśnienie krwi oraz działa jako środek przeciwdrobnoustrojowy i przeciwutleniający, mówi Ana Maria Babo, dietetyk na Wydziale Żywienia Klinicznego szpitala Amrita w Kochi.

Śledź najświeższe informacje na kanale HT na Facebooku. Dołącz teraz

W wywiadzie dla HT Digital Anna dzieli się pysznymi sposobami na włączenie mule lub rzodkiewki do zimowej diety.

1. Plasterki bagietki ozdobione masłem z rzodkiewki i anchois

READ  Nowe oświadczenie AHA podkreśla znaczenie objawów w chorobach układu krążenia

składniki: Masło niesolone, filety z sardeli, szczypiorek, sól, plastry bagietki i rzodkiewki

przygotować: Wymieszaj masło, anchois, szczypiorek, sól i pieprz. Rozłóż go na plasterkach francuskiej bagietki. Na wierzchu ułóż plasterki rzodkiewki.

2. Pesto z zielonej rzodkwi

składniki: Orzeszki piniowe, czosnek, sól, pieprz, sok z cytryny, zielona rzodkiew, bazylia, oliwa z oliwek.

kierunki: Wymieszaj orzeszki piniowe, czosnek, sól i pieprz. Dodaj sok z cytryny, zielone rzodkiewki, bazylię i puls. Skropić oliwą z oliwek. Opcjonalnie: Dodaj parmezan.

3. Zupa z zielonej rzodkiewki

składniki: Masło, oliwa, cebula, sól, pieprz czarny, czosnek, ziemniaki, woda, liście chrzanu, bulion z kurczaka, musztarda, pieprz i śmietana gęsta.

przygotować: Ugotuj cebulę, sól i pieprz. Dodać ziemniaki i wodę. Gotuj, następnie dodaj liście rzodkiewki i bulion. Wymieszać ze śmietaną, musztardą i ostrą papryką. Podawane z dodatkami.

4. Danie z awokado z cytrusami i rzodkiewkami

składniki: Rzodkiewka, pomarańcza, satsuma lub mandarynka, awokado, opcjonalnie grejpfrut, sok i skórka pomarańczowa, oliwa z oliwek, cytryna, nasiona kopru włoskiego, sól i pieprz.

przygotować: Rzodkiewkę pokroić w plasterki i wymieszać z płynem. Ułóż plasterki cytrusów i dodaj rzodkiewki. Awokado pokroić w plasterki, dodać sos i ułożyć na talerzu.

5. Paratha rzodkiewkowa

Do wypełnienia: Tarta rzodkiewka, sól, zielone chili, chili w proszku, kurkuma w proszku, liście kolendry, kolendra w proszku, suszone mango w proszku.

Na ciasto: Mąka pełnoziarnista, sól, olej lub ghee, woda i mąka pszenna do posypania.

kierunki: Przygotować nadzienie, zagnieść ciasto, rozwałkować i usmażyć na oleju lub ghee.

6. Sos śmietanowy chrzanowy

składniki: Rzodkiewka, żółtko, solone masło, crème fraîche, sok z cytryny, czerwona papryka w proszku i sól

przygotować: Masło utrzeć z żółtkami, sokiem z cytryny, solą i sproszkowaną czerwoną papryką. Gotuj dwa razy, aż będzie gęsty. niesamowity. Wymieszaj startą rzodkiewkę ze śmietaną. Udekoruj listkami mięty.

7. Letnia sałatka z rzodkiewki

READ  Najczęstsze skutki uboczne Covid Booster to ból głowy – jak go złagodzić

składniki: Plasterki rzodkiewki, sól, czerwona cebula, ogórek, oliwa z oliwek, biały ocet, świeży koperek, czosnek i biały cukier.

przygotować: Rzodkiewkę, ogórek i cebulę pokroić. Posyp solą. Poczekaj 10 minut. Wymieszaj oliwę, czosnek i cukier. Wymieszać z warzywami i ostudzić.

Właściwości zdrowotne rzodkiewek zimą

  • Rzodkiew jest bogata w witaminę C i wspiera układ odpornościowy w miesiącach zimowych.
  • Wysoka zawartość błonnika wspomaga trawienie i zapobiega częstym problemom trawiennym w zimie.
  • Potas zawarty w rzodkiewkach wspomaga zdrowie serca, co jest kluczowe w okresie zimowym.
  • Przeciwutleniacze zawarte w rzodkiewce zwalczają stres oksydacyjny, co pomaga chronić organizm przed chorobami związanymi z zimą.
  • Rzodkiewka ma właściwości rozgrzewające, poprawiające krążenie krwi i ciepło w organizmie podczas niskich temperatur.
  • Obecność kwasu foliowego w rzodkiewkach korzystnie wpływa na zdrowie psychiczne, które jest niezbędne zimą.
  • Rzodkiewka ma niską zawartość kalorii i tłuszczu i jest zdrową przekąską pomagającą utrzymać wagę w zimie.