Koreańskie Koleje Narodowe ogłosiły 23 maja, że konsorcjum, które złożyło ofertę o wartości 43 mld wonów (33 mln USD), zostało wybrane do udziału w przetargu na usługi projektowe dla kolei dużych prędkości między Katowicami a Ostrawą. Prezentacja została wydana przez Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w lutym br.
Polska od 2020 roku rozwija projekt budowy łącznie 1800 km kolei dużych prędkości, które połączą nowe lotnisko z głównymi miastami przesiadkowymi. Odcinek Katowice – Ostrawa, na którym w projektowaniu będą uczestniczyć Koreańskie Koleje Państwowe, to jednocześnie 96-kilometrowa międzynarodowa trasa kolejowa łącząca Polskę i Czechy.
W lutym 2022 roku Koreańskie Koleje Państwowe wraz z Dohwa Engineering utworzyły Konsorcjum K do projektowania i nadzorowania polskiej kolei dużych prędkości oraz przeszły przegląd przedkwalifikacyjny w konkurencji ze znanymi firmami inżynierskimi z Francji, Szwecji i innych krajów.
Aby wprowadzić koreańską technologię kolejową do Europy, która ma wysokie techniczne bariery wejścia, w kwietniu ubiegłego roku w Warszawie odbyło się Koreańsko-Polskie Forum Współpracy Technologicznej Kolei Dużych Prędkości.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
To sprawa globalna: Ford Mustang rozbija się, zostawiając samochód w Polsce
Major zapewnił miejsce Polish Dart Masters w węgierskich kwalifikacjach
Najlepsi śpiewacy operowi wspierają polską „miękką siłę” za granicą: wysłannik ONZ – dział anglistyki