Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kanclerz Jeremy Hunt „ostrzegł” przed nowymi dotacjami, ponieważ firmy zwracają się do USA o wsparcie rządowe |  Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Kanclerz Jeremy Hunt „ostrzegł” przed nowymi dotacjami, ponieważ firmy zwracają się do USA o wsparcie rządowe | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

AMTE Power powiedział Sky News, że obecnie bardzo trudno jest uzasadnić utrzymanie produkcji w Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę zachęty dla firm do tworzenia ekologicznych technologii w USA.

przez Ed Conway, redaktor ds. ekonomii i danych @ćwierkać


Niedziela, 16 kwietnia 2023, 17:00, Wielka Brytania

Sky News może ujawnić, że jeden z jedynych brytyjskich producentów baterii rozważa przeniesienie produkcji z Wielkiej Brytanii do USA, aby skorzystać z amerykańskich dotacji.

AMTE Power, firma z siedzibą w Thurso, której historia sięga początków akumulatorów litowo-jonowych, powiedziała Sky News, że obecnie bardzo trudno jest uzasadnić utrzymanie produkcji w Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę zachęty dla firm do tworzenia zielonej technologii w My.

Pojawia się po tym, jak Ameryka zapewniła bezprecedensowy zestaw dotacji dla zielonych przedsiębiorstw w ramach wielomiliardowej ustawy o redukcji inflacji (IRA).


zdjęcie:
AMTE wyprodukowało jedne z pierwszych akumulatorów litowo-jonowych dla klientów wojskowych w latach 90

Jednak doradca Jeremy’ego Hunta Powiedział Sky News, że Wielka Brytania powinna uważać na wszelkie nowe dotacje, ostrzegając, że mogą one osłabić gospodarkę i doprowadzić do protekcjonistycznej wojny handlowej.

Firma AMTE, której historia obejmuje produkcję jednych z pierwszych na świecie akumulatorów litowo-jonowych dla klientów wojskowych w latach 90., ma plany dotyczące trzech nowych specjalnych typów ogniw: jednego do pojazdów o wysokich osiągach, jednego do magazynowania energii i jednego o długiej żywotności. bateria.

Firma już produkuje partie ogniw w swojej bazie Thurso, ale planuje zbudować jeszcze większą fabrykę – megafabrykę, jak czasami nazywa się duże fabryki baterii – w Dundee. Ale IRA całkowicie zmieniła równanie, według dyrektora generalnego Alana Hollisa.

„W prawie ograniczania inflacji typowa dotacja na koszty operacyjne dla gigantycznej elektrowni wynosiłaby od 30 do 50% kosztów operacyjnych” – powiedział. Odpowiedź jest całkiem jasna [about] Gdzie będzie najbardziej ekonomiczne miejsce dla gigantycznej fabryki.

„W tej chwili nie mamy konkurencyjnego środowiska w Wielkiej Brytanii”.

Wiele dużych i małych firm, w tym gigant samochodowy Volkswagen, ogłosiło plany rozpoczęcia produkcji nowych akumulatorów w Stanach Zjednoczonych. A ponieważ IRA obejmuje wszystkie zielone technologie, istnieją obawy, że inne brytyjskie firmy, które koncentrują się między innymi na wodorze, wychwytywaniu dwutlenku węgla i energii wiatrowej, mogą przejść dalej.

Jednak ostrzeżenie AMTE jest szczególnie symboliczne, ponieważ niektóre z pierwszych na świecie akumulatorów litowo-jonowych zostały zbudowane w fabryce w Thurso.


zdjęcie:
Alan Hollis z AMTE Power mówi, że Wielka Brytania nie ma „konkurencyjnego środowiska”

Hollis powiedział, że AMTE poważnie rozważa przeniesienie produkcji za granicę.

„Jesteśmy lokalną brytyjską firmą” – powiedział. „Postrzegamy siebie jako brytyjską firmę. Opracowaliśmy tutaj technologię. Chcemy tutaj skomercjalizować technologię i tutaj chcemy wytwarzać produkt.

Ale musimy zadać pytanie, czy wsparcie jest dostępne za granicą.

Ostrzeżenie następuje po upadku wielkiej nadziei brytyjskiego sektora baterii, BritishVolt, który stanął przed zarządem i którego plany dotyczące gigantycznej fabryki w Blyth pozostają wątpliwe.

Jak powstają baterie litowe?

Pan Hollis powiedział: „Jeśli nie uczynimy Wielkiej Brytanii konkurencyjnym miejscem dla producenta baterii, prawdopodobnie nie skończymy na produkcji baterii w Wielkiej Brytanii. Konsekwencje tego są jasne dla przemysłu motoryzacyjnego, a także dla sektora magazynowania energii”.

Jednak kanclerz, który w zeszłym tygodniu omawiał ustawę obniżającą inflację ze swoimi międzynarodowymi odpowiednikami w Waszyngtonie, zaznaczył, że nie ma w planach nowej dotacji.

„Jeśli jesteś całkowicie zależny od dotacji, istnieje ryzyko” – powiedział Sky News. „Po pierwsze marnotrawstwem jest wydawanie pieniędzy na subsydiowanie fabryk, które i tak zostałyby zbudowane. Po drugie, kiedy usunie się dotacje, można skończyć z nierentowną firmą”.

Czytaj więcej:
Hunt inicjuje przegląd inwestycji zagranicznych w celu przeciwdziałania zielonemu planowi podatkowemu w USA
Kanclerz Jeremy Hunt twierdzi, że udowodni, że prognozy MFW są błędne


zdjęcie:
Hunt mówi, że Wielka Brytania powinna uważać na wszelkie nowe dotacje

„Tak więc nasz model w Wielkiej Brytanii jest połączeniem pewnego wsparcia dla rozpoczęcia działalności gospodarczej, a następnie pewnych zmian regulacyjnych na rynku, które oznaczają, że te firmy mają długoterminową przyszłość i zachęty inwestycyjne poprzez system podatkowy”.

Zapytany, czy obawia się, że IRA może doprowadzić do większego protekcjonizmu na całym świecie, pan Hunt powiedział: „Możemy być rozsądni, pragmatyczni, rozwijać zaopatrzenie łańcucha dostaw za pośrednictwem naszych przyjaciół – czasem przez nas samych – i nadal czerpać korzyści z dzielenia się i wzajemnych korzyści”. technologii.

„Jeśli odwrócimy się plecami do wolnego handlu, będzie to katastrofa dla światowej gospodarki. Wejdziemy w okres ciemnych wieków”.


zdjęcie:
Ed Conway, redaktor Sky News Economics i doradca Jeremy Hunt

To jest limitowana wersja tej historii, więc niestety ta zawartość nie jest dostępna.

Odblokuj pełną wersję

Doradca zamierza ujawnić więcej szczegółów swojej odpowiedzi na amerykańską ustawę o redukcji inflacji w jesiennym oświadczeniu jeszcze w tym roku. Jednak wiele firm już zaczęło snuć plany przekształceń produkcji.

„Czas pomyśleć o inwestycjach; to nie za sześć miesięcy. To teraz. Nasi konkurenci uzyskują ogromną przewagę dzięki swoim rządom… Walczymy o pozyskanie finansowania i uzyskanie wsparcia rządowego”.

„A w idealnym przypadku potrzebujemy zintegrowanej strategii przemysłowej rządu, która pozwoli na stworzenie konkurencyjnego środowiska dla brytyjskiego przemysłu akumulatorowego tutaj, w Wielkiej Brytanii. To pozwoli nam stać się konkurencyjnymi, tworzyć miejsca pracy, napędzać inwestycje i dostarczać nasze zielone cele”.