Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jeśli Nick Clegg chce naprawić Meta, powinien rozwiązać jej problem z prawami człowieka | Fryderyk Caltheoner

WKiedy były brytyjski wicepremier Nick Clegg dołączył do Facebooka w 2018 roku, firma była pogrążona w szeregu skandali. To był Cambridge Analytica Zbieranie danych osobowych Z profili na Facebooku. Eksperci ONZ ds. praw człowieka stwierdzili, że platforma odegrała rolę w ułatwianiu czystek etnicznych Rohingjów w Birmie. Jej polityka podczas wyborów prezydenckich w USA w 2016 r. została ostro skrytykowana. Teraz Clegg przejął główną rolę jako firma Kierownik ds. globalnych. Czy będzie w stanie poradzić sobie z pozornie niekończącymi się problemami, tak jak robi to Facebook — niedawno przemianowany na Meta?

Na dobre lub na złe Meta i Google są teraz Infrastruktura cyfrowej domeny publicznej. Na Facebooku ludzie uzyskują dostęp do wiadomości, ruchy społeczne rozwijają się, naruszenia praw człowieka są dokumentowane, a politycy kontaktują się z wyborcami. W tym tkwi problem. Żadna firma nie powinna mieć tak dużej władzy nad globalną sferą publiczną.

Model biznesowy Meta opiera się na wszechobecnym monitorowaniu, co oznacza: Zasadniczo niekompatybilny z prawami człowieka. Śledzenie i profilowanie Użytkownicy naruszają ich prywatność i algorytmy kanałów, które poprawiają i wzmacniają Treści dzielące. Badania pokazują, że takie treści Zarabiaj więcej akcji A to z kolei przynosi większe zyski. Szkody i zagrożenia, jakie niesie ze sobą Facebook, są nierównomiernie rozłożone: nękanie w Internecie może przydarzyć się każdemu, ale badania pokazują, że nieproporcjonalnie dotyka ono ludzi marginalizowanych ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, religię lub tożsamość. I chociaż dezinformacja jest zjawiskiem globalnym, skutki są szczególnie dotkliwe w niestabilnych demokracjach.

Pomimo nowego pseudonimu, sam Clegg nie będzie w stanie rozwiązać tych problemów. Ale jest wiele rzeczy, które musi zrobić, aby chronić prawa człowieka swoich użytkowników. Przede wszystkim powinien słuchać obrońców praw człowieka. Od lat to polecają Facebook Przeprowadzaj należytą staranność w zakresie praw człowieka przed ekspansją na nowe kraje lub wprowadzaniem nowych produktów lub wprowadzaniem zmian w swoich usługach. Zalecili również, aby firma zainwestowała więcej w edycję treści, aby skutecznie reagować na zagrożenia związane z prawami człowieka wszędzie tam, gdzie ludzie korzystają z jej platform.

READ  Claire Coutinho twierdzi, że nowe elektrownie gazowe są niezbędne, aby powstrzymać przerwy w dostawie prądu

Potencjał wyrządzania szkód przez mowę w Internecie, tak jak miało to miejsce w Birmie, jest ściśle powiązany z nierównością i dyskryminacją, które istnieją w społeczeństwie. Meta musi mocno zainwestować w lokalną wiedzę fachową, która może rzucić światło na te problemy. W ciągu ostatniej dekady Facebook był Pospieszyłem, aby złapać rynki bez pełnego zrozumienia społeczeństw i środowisk politycznych, w których działają. Jest skierowany do krajów w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej i promuje Wersja na Facebooku skoncentrowana z Internetu. Współpracuje z firmami telekomunikacyjnymi, aby zapewnić bezpłatny dostęp do Facebooka i ograniczonej liczby zatwierdzonych stron internetowych. Wykupił konkurentów, takich jak WhatsApp i Instagram. Taka była strategia Poważne konsekwencjedzięki czemu Facebook stał się dominującym graczem w ekosystemach informacyjnych.

Ważne jest również, aby Meta była bardziej spójna, przejrzysta i odpowiedzialna za modyfikowanie treści. Oto precedens: Zasady Santa Clara Przejrzystość i odpowiedzialność w moderowaniu treści, opracowana i zatwierdzona przez społeczeństwo obywatelskie (choć nie wdrożona), wyznacza standardy kierujące tymi działaniami. Domagają się między innymi zrozumiałych zasad i zasad, które powinny być dostępne dla ludzi na całym świecie w językach, którymi się posługują, dając im możliwość odwołania się od decyzji o celowym usunięciu lub pozostawieniu treści.

Meta powinna również bardziej przejrzyście informować o algorytmach kształtujących to, co ludzie widzą na jej stronach. Firma musi zająć się rolą, jaką algorytmy odgrywają w kierowaniu użytkowników w kierunku szkodliwych dezinformacji i zapewnić użytkownikom większą swobodę w kształtowaniu ich doświadczeń online. pełne wyżywienie Xsprawdź system Gwiazdy, politycy i inni znani użytkownicy zostali zwolnieni z zasad, które mają zastosowanie do zwykłych użytkowników. Zamiast ustanawiać różne zasady dla potężnych aktorów, platformy mediów społecznościowych powinny traktować priorytetowo prawa zwykłych ludzi – zwłaszcza tych najbardziej bezbronnych spośród nas.

Gdy Meta próbuje stać się „metawersem”, problemy te będą coraz bardziej widoczne. Środowiska cyfrowe, które opierają się na technologiach rozszerzonej rzeczywistości (XR), takich jak rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona, są wciąż na wczesnym etapie rozwoju. Ale są już oznaki, że wiele z tych samych problemów będzie dotyczyć metawersu. Okulary VR mogą zbierać i zbierać dane użytkowników, a niektórzy użytkownicy VR już zgłosili rozprzestrzenianie się Nękanie i nadużycia w Internecie w tych ustawieniach.

READ  Kierownik sprzedaży odszedł z PLL LOT

Jak dotąd Meta nie stawiała praw swoich użytkowników w centrum swojego modelu biznesowego. Aby to zrobić, oznacza to jej konto Metody monitorowania I radykalnie zwiększając zasoby, które wprowadza, aby szanować prawa użytkowników na całym świecie. Zamiast rebrandingu i przejścia na XR, gdzie potencjał zadawania obrażeń wzrasta wykładniczo, Meta powinna nacisnąć pauzę i przekierować swoją uwagę na rozwiązanie bardzo namacalnych problemów, jakie stwarza w naszej obecnej rzeczywistości. Czas zająć się tym teraz.