Spy Cup: Emirates Team New Zealand zrywa żagle podczas treningu pod ciężarem szoku
Richard Gladwell / Sail-World.com / nz 18 kwietnia, 23:01 PDT
19 kwietnia 2023 r
Zespół Emirates Nowa Zelandia – AC75 – Zatoka Hauraki – 19 kwietnia 2023 r. © Justin Mitchell
Zespół Emirates New Zealand miał przerwę na rafie w Zatoce Hauraki podczas drugiego dnia treningu przy wietrznej, dzikiej bryzie i dobrych warunkach na morzu.
W późniejszym wywiadzie kapitan Peter Burling potwierdził, że zespół pływał z pionowym żaglem J2, drugim co do wielkości fokiem w ich schowku na żagle – który został rozstawiony po uspokojeniu wiatrów. Ale ta cisza była tymczasowa, a wiatr wzmógł się w dalszej części sesji.
Tuż przed katastrofą widać, jak jeden z członków załogi czołga się do przodu i reguluje bom, wciąż tam, gdzie bom został oderwany, a żagiel jest wdmuchiwany z powrotem na maszt.
Żeglując z wiatrem i sfrustrowany warunkami na morzu będącymi mieszanką falowania i wiatru, J2 wydaje się być używany poza zasięgiem, wyrywając tor wodny z żagla i uderzając go z powrotem o takielunek jako AC75. Wiatr jest pod ciśnieniem ze skrzydła skrzydła.
Według Burlinga załoga była w stanie rozpędzić AC75, który prawdopodobnie płynął z wiatrem z prędkością 30 kt lub więcej.
W czasie wypadku najbliższa obserwacja wiatrów z Predictwind (Rangitoto Light) wykazała średni podmuch wiatru 18 km, w porywach do 22,5 km (ta stacja wiatrowa ma 15 m wysokości – więc będzie trochę wysoka).
Przed wypadkiem, około godziny 13:00, bryza spadła do 16 węzłów i zmierzała w dół.
Nie wiadomo, czy zespół będzie jutro trenował w tych warunkach – cenna okazja do nauki dla zespołu projektowego i inżynierów, aby uzyskać dane dotyczące osiągów AC75 żeglującego po torze morskim w stylu barcelońskim przy świeżej bryzie.
AC75 prawdopodobnie płynął z wiatrem pozornym 50 kt, a jednym z wyzwań dla projektantów i inżynierów żagli było opracowanie bomów, w szczególności, które działałyby w szerokim zakresie – aby rozwinąć zdolność AC75 do samoczynnego osiągania – startować na swojej folii, a następnie być w stanie wytrzymać rosnące ciśnienie i wiatr pozorny znacznie wzrasta. Prędkość łodzi startowej szacuje się na 15 do 16 kt, a maksymalna prędkość żeglugi z wiatrem na płaskiej wodzie w warunkach udaru wynosi 36 kt.
Stan morza znacznie zwiększy obciążenia udarowe żagli i takielunku – a uzyskane dane są nowym terytorium dla wszystkich drużyn America’s Cup – z których tylko trzy AC75 pływały do tej pory w obecnym cyklu America’s Cup.

„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.

More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle