Były szef działu kadr na Twitterze oskarżył firmę o niewypłacenie prawie 500 mln USD (385 mln GBP) odpraw należnych byłym pracownikom firmy.
Courtney McMillian, która była byłym „szefem Total Rewards” w serwisie społecznościowym, złożyła pozew zbiorowy.
Skarga mówi, że właściciel Twittera, Elon Musk, wiedział o planie wypowiedzenia, zanim zwolnił tysiące pracowników.
Ale mówi, że powstrzymał się od „obliczania”.
Jest to ostatni z kilku procesów sądowych przeciwko firmie w związku z masowymi zwolnieniami, które nastąpiły po zakupie Twittera przez Muska za 44 miliardy dolarów (34 miliardy funtów).
Według pozwu zwolnienia ostatecznie dotknęły prawie 6000 osób.
Zgodnie z planem odpraw na Twitterze, pracownicy mieli otrzymywać między innymi podstawowe wynagrodzenie w wysokości co najmniej dwóch miesięcy odprawy oraz składkę pieniężną na ubezpieczenie zdrowotne, zgodnie ze skargą złożoną w sądzie federalnym w San Francisco.
Mówi, że osoby na wyższych stanowiskach, w tym pani McMillian, miały prawo do sześciomiesięcznego wynagrodzenia podstawowego w ramach odpraw plus jeden tydzień wynagrodzenia za każdy pełny rok doświadczenia.
Ale pracownicy otrzymali „maksymalnie” trzymiesięczne wynagrodzenie po zwolnieniu. Obejmowało to miesiąc wypowiedzenia, a także dwumiesięczną pensję za przestrzeganie amerykańskiego prawa mającego na celu powiadomienie pracowników o wypowiedzeniu, zgodnie ze skargą.
To była „mała część” z 500 milionów dolarów, które pracownicy są winni, mówi.
Twitter, który nie ma już działu public relations, nie skomentował.
Po rundzie masowych zwolnień, Musk powiedział w listopadzie, że pracownicy otrzymają trzymiesięczne wynagrodzenie, „o 50% więcej niż wymaga tego prawo”.
W skardze oskarżono Muska o wprowadzanie pracowników w błąd co do tego, czy firma będzie trzymać się planu, co doprowadziło niektórych do pozostania w firmie dłużej niż w innym przypadku.
„Musk początkowo oświadczał pracownikom, że pod jego przywództwem Twitter będzie nadal przestrzegał planu odpraw” – powiedziała Kate Moeting, adwokat z Sanford Heisler Sharp reprezentujący panią McMillian.
„Wydaje się, że złożył te obietnice, wiedząc, że są one konieczne, aby zapobiec masowym rezygnacjom, które zagroziłyby żywotności integracji i żywotności samego Twittera” – dodała.
BBC skontaktowało się z Twitterem w celu uzyskania komentarza.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Przychody Apple spadły mniej niż oczekiwano pomimo trudnego początku roku
NHS England ogłasza programy pilotażowe dotyczące „nowych sposobów pracy w praktyce ogólnej”
Gospodarka amerykańska jest zbyt silna, aby obniżyć stopy procentowe