Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Chiński właściciel słynnej marki samochodów MG zbuduje fabrykę w Europie

Chiński właściciel słynnej marki samochodów MG zbuduje fabrykę w Europie

  • autorstwa Annabelle Liang
  • Reporter biznesowy

podpis pod zdjęciem,

Samochód elektryczny MG4

SAIC, największy chiński producent samochodów, powiedział, że zbuduje swoją pierwszą fabrykę w Europie, po tym jak sprzedaż jego samochodów wzrosła na kontynencie.

Kontrolowana przez państwo firma – która jest właścicielem słynnej marki MG – mówi, że nowa fabryka będzie produkować samochody elektryczne.

Jednak rzecznik BBC powiedział, że SAIC nie zdecydował jeszcze, czy modele MG będą budowane na miejscu.

MG, którego korzenie sięgają ponad wieku, był produkowany w Wielkiej Brytanii do czasu przeniesienia produkcji do Chin w 2016 roku.

W czwartek rzecznik SAIC powiedział BBC, że firma wciąż jest w trakcie zabezpieczania lokalizacji w Europie i finalizowania innych szczegółów dotyczących projektu.

Rzecznik dodał: „Mamy kilka marek, w tym MG, IM i Maxus. Wciąż decydujemy, które z nich będą budowane fabrycznie”.

Sprzedaż jej pojazdów poza Chinami wzrosła o 40% w pierwszych trzech miesiącach roku, według SAIC.

Firma twierdzi, że marka MG odpowiada za większość sprzedaży zagranicznej, a liczba samochodów sprzedanych w Europie wzrosła ponad dwukrotnie w tym samym okresie.

Najnowsza zapowiedź pojawia się prawie siedem lat po tym, jak SAIC wstrzymał montaż MG w swojej fabryce w Longbridge w Birmingham.

Źródło obrazu, Getty Images

podpis pod zdjęciem,

Kultowy samochód sportowy MG Midget

Fabryka Longbridge produkowała samochody, w tym oryginalne MG i Mini. Został założony w 1906 roku i przetrwał pierwszą i drugą wojnę światową.

W następnych latach zakład walczył z powojennym kryzysem gospodarczym i pojawieniem się przemysłu samochodowego za granicą.

Odzyskał również skutki strajku, fuzji i przejęć oraz spadku wartości swoich akcji.

Produkcja w zakładzie została wstrzymana po upadku MG Rover w 2005 roku. SAIC ostatecznie kupił markę.

Chińscy producenci samochodów – w tym SAIC, Geely i Great Wall – odnotowali wzrost swoich udziałów w rynku w ostatnich latach.

Eksport z Chin został wzmocniony popytem na samochody elektryczne i sprzedażą do Rosji, ponieważ kilka krajów zachodnich nałożyło sankcje na Moskwę po inwazji na Ukrainę.

Oprócz fabryk w Chinach SAIC posiada również zakłady produkcyjne w Tajlandii, Indonezji, Indiach i Pakistanie.