Ceny biletów autobusowych zostaną ustalone na 2 funty na ponad 4600 trasach w Anglii – ale tylko do końca marca.
Departament Transportu powiedział, że ponad 130 operatorów poza Londynem będzie pobierać od dzisiaj nie więcej niż 2 funty za bilet.
Ruch jest opłacany z funduszy rządowych w wysokości 60 milionów funtów.
Niektóre z największych oszczędności będą na trasach między Leeds a Scarborough, gdzie zwykła opłata wynosi około 13 funtów; Lancaster i Kendall, wycenione na 12,5 funta; oraz Plymouth i Exeter – 9,20 £.
Sekretarz transportu Mark Harper powiedział: „Pomagając osobom dojeżdżającym do pracy poza Londynem zaoszczędzić prawie jedną trzecią przeciętnego pojedynczego biletu autobusowego i usuwając z dróg dwa miliony samochodów, limit opłaty za przejazd autobusem w wysokości 2 funtów to świetny sposób na rozpoczęcie nowego roku.
„Autobusy są istotną częścią naszej wizji czystej, wydajnej, nowoczesnej i przystępnej cenowo sieci transportowej dla wszystkich.
„Dlatego inwestujemy 60 milionów funtów, aby zachęcić wszystkich do wsiadania do autobusu i„ poruszania się za 2 funty ”.
W lipcu ubiegłego roku Kampania na rzecz lepszego transportu opublikowała raport pokazujący, w jaki sposób presja finansowa doprowadziła do anulowania ponad jednej czwartej angielskich usług autobusowych w ciągu ostatnich 10 lat.
„Wstrzyknięcie nowego życia w kurczące się usługi autobusowe”
Komentując nowy limit taryfowy w wysokości 2 funtów, dyrektor ds. Zagranicznych organizacji i były sekretarz transportu DDP, Norman Baker, powiedział: „Przystępne cenowo podróże autobusem to naprawdę sytuacja korzystna dla obu stron.
„Wycena autobusów w ten sposób pomoże rodzinom w trudnej sytuacji, zmniejszy korki i emisję dwutlenku węgla oraz tchnie nowe życie w kurczące się usługi autobusowe.
„Uważamy, że limit 2 funtów powinien zostać przedłużony na czas nieokreślony”.
Czytaj więcej:
Regulowane ceny biletów kolejowych w Anglii wzrosną od marca nawet o 5,9%.
Nowa technologia do łapania osób uchylających się od opłat za przejazd pociągiem w „znanych gorących punktach” w północnej sieci
Minister autobusów Richard Holden powiedział, że ma nadzieję, że ograniczenie zwiększy liczbę pasażerów – zapłacone opłaty wzrosły o około 80-85% w porównaniu z poziomem sprzed pandemii, podczas gdy niedrogie podróże to około dwie trzecie.
DfT udostępnił przewoźnikom autobusowym ponad 2 miliardy funtów na utrzymanie usług w Anglii podczas pandemii koronawirusa.
„Tylko paliwo potrzebne do wzrostu gospodarczego”
Ale Holden powiedział: „To, co naprawdę chcę zrobić, to spróbować uciec od sytuacji, w której stale musimy przeznaczać więcej pieniędzy na subsydiowanie dróg, a zamiast tego wsadzić ludzi z powrotem do autobusów, aby mogli być bardziej samowystarczalni w dłuższej perspektywie ”.
Martin McTague, krajowy prezes Small Business Federation, powiedział: „Ponad jedna trzecia małych firm uważa, że transport publiczny jest ważny dla ich działalności.
„Dlatego zachęcające jest wsparcie w zakresie opłat za przejazdy autobusami, gdy walczymy z trudnymi warunkami ekonomicznymi.
„To posunięcie prawdopodobnie zachęci kupujących do udania się do miast – po prostu paliwa, którego potrzebujemy do wzrostu gospodarczego”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Setki funkcjonariuszy Straży Granicznej Heathrow rozpoczną czterodniowy strajk | lotnisko Heathrow
Elon Musk w Chinach omówi możliwość pełnego autonomicznego prowadzenia pojazdu – raporty
OP osiągnął 4,5% po tym, jak optymizm stawił czoła obawom dotyczącym bezpieczeństwa „wysokiego ryzyka”.