Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Brytyjscy dostawcy energii krytykowani za „odłączenie tylnymi drzwiami” | przemysł energetyczny

Ofgem Poprosił brytyjskich dostawców energii o uporządkowanie swoich działań po otrzymaniu alarmujących doniesień o rodzinach pozbawionych środków pieniężnych, które zostały pozbawione prądu przez kilka dni, a nawet tygodni po Zapłacono na licznik przedpłacony.

Niedawna analiza przeprowadzona przez porównywarkę cen Uswitch wykazała, że ​​liczba osób korzystających z licznika przedpłaconych rośnie dla Pierwszy raz od 2019 roku Z tysiącami Brytyjczyków zmieniających się co miesiąc, ponieważ walczą o płacenie wyższych rachunków za energię.

Organizacje charytatywne ostrzegają, że praktyka może „rozłączyć się tylnymi drzwiami”, gdy rodziny nie mogą sobie pozwolić na naładowanie licznika. Porady obywatelskie wypowiedziane niedawno W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku było więcej osób, które nie mogły zwiększyć wartości licznika na kartę, niż osób, które nie mogły zwiększyć wartości licznika na kartę w ciągu wszystkich trzech poprzednich lat łącznie.

Monitorując dostawców i współpracując z interesariuszami Ofgem Powiedział, że zdał sobie sprawę z „potencjalnych niedociągnięć w sposobie, w jaki niektórzy dostawcy radzą sobie z wrażliwymi konsumentami inteligentnych liczników, w tym z niektórymi klientami, którzy są przekierowywani do liczników przedpłaconych bez pełnego rozważenia sytuacji klienta”.

„W skrajnych przypadkach, raporty, które otrzymaliśmy, wskazują, że niektórzy wrażliwi klienci nie mają zasilania na kilka dni, a nawet tygodni” – powiedział rzecznik Ofgem. „Jest to całkowicie nie do przyjęcia, zwłaszcza, że ​​czeka nas bardzo trudna zima”.

Dyrektor ds. sprzedaży detalicznej Ofgem, Neil Lawrence, napisał do dostawców, prosząc ich o „pilne” zbadanie sprawy. List przypomniał im o ich zobowiązaniach wobec klientów oraz o tym, że powinni mieć skuteczne kontrole i bilanse podczas przełączania trybu inteligentnego licznika. Regulator nie zawaha się „podjąć działania w tyle tego biznesu, gdzie znajdują się awarie”.

Oznaki narastającego kryzysu konsumenckiego pojawiają się tuż po niedawnej decyzji kanclerza Jeremy’ego Hunta o wycofaniu się ze zobowiązania byłej premier Liz Truss do Wysoki rachunek za zamrożenie energiiDotacja zmniejszona z dwóch lat do sześciu miesięcy.

READ  Popyt na węgiel spadł w Europie zimą pomimo kryzysu energetycznego

Zaplanuj postęp Limit 2500 GBP rocznej ceny typowego rachunku za podwójne paliwo Do końca kwietnia. Po tym momencie dotowane będą tylko najsłabsze osoby, a prognostycy przewidują, że typowe gospodarstwo domowe poniesie wyższe koszty energii. Do ponad 4300 £ rok.

W pierwszym kwartale było 7,38 miliona domów korzystających z liczników przedpłaconych, w porównaniu z 7,35 miliona w ciągu ostatnich trzech miesięcy zeszłego roku, wynika z raportu Uswitch, który analizował dane Ofgem. Opierając się na aktualnych trendach, szacuje się, że każdego miesiąca 10 000 mln zostanie przekonwertowanych na przedpłacone.

To, co denerwuje aktywistów, to niebezpieczeństwo „dysocjacji” między ludźmi. „Przymusowe przenoszenie dłużników do liczników przedpłaconych jest Oddzielenie od tylnych drzwiGillian Cooper, dyrektor ds. polityki energetycznej w Citizens Advice. „Jeżeli ludzie nie są w stanie uzupełnić paliwa, są narażeni na realne niebezpieczeństwo zgaśnięcia ogrzewania i świateł”.

Ofgem powiedział, że przygląda się szerzej temu, w jaki sposób dostawcy mogą ogólnie wspierać wrażliwych klientów, takich jak osoby niepełnosprawne. Ta praca obejmowała sposób traktowania ludzi, gdy są oni przenoszeni do liczników przedpłaconych, a wyniki tej pracy zostaną wkrótce opublikowane, z ocenami nadanymi każdemu zasobowi.

„Oczekujemy, że plany ulepszeń zostaną szybko wdrożone i nie zawahamy się podjąć działań represyjnych, gdy zajdzie taka potrzeba. Standardy usług w całej branży muszą zostać poprawione” – dodał Ofgem.