Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Branża konsol do gier próbuje dostosować się do nadejścia gier free-to-play

Branża konsol do gier próbuje dostosować się do nadejścia gier free-to-play

Towary wirtualne, np Fortnite Broń i usługi subskrypcyjne, takie jak Microsoft Game Pass, stały się równie ważne dla branży sprzętu do gier, jak tradycyjna gra pieniężna w postaci drogich gier niezależnych, wyznaczając punkt zwrotny dla 60-miliardowego biznesu.

Według grupy badawczej Ampere Analysis, gracze konsolowi wydadzą w tym roku 21 miliardów dolarów na przedmioty w grach i usługi subskrypcyjne – mniej więcej tyle samo, ile wydają na pobieranie gier i dyski.

Wydatki te gwałtownie wzrosły od czasu popularnego bezpłatnego pseudonimu Fortnite Zadebiutowała w 2017 roku. W tym roku gracze wydali trzy razy więcej na oprogramowanie konsoli niż na abonamenty i przedmioty wirtualne.

Presja związana z kosztami utrzymania zniechęca konsumentów do płacenia nawet 70 USD za grę, która może im się nie podobać, i zachęca ich do wybierania alternatyw, takich jak Fortnite I Legendy Apexamożna pobrać za darmo.

Gracze są następnie zachęcani do wydawania funtów i dolarów – lub wirtualnych walut opracowanych dla niektórych tytułów, takich jak FortniteMonety V — na ubraniach i broni w grze. Mogą również zapłacić za dostęp do nowych poziomów, historii i aren dla wielu graczy. Zazwyczaj niewielka mniejszość graczy odpowiada za większość przychodów z free-to-play.

Dyrektor generalny Electronic Arts, Andrew Wilson, powiedział analitykom podczas rozmowy o zarobkach w tym miesiącu, że spodziewa się, że tak zwane usługi na żywo będą „silnym wiatrem w plecy” dla wydawcy.

Światowe przychody z gier konsolowych mają wzrosnąć w tym roku o 1,3 procent do 42 miliardów dolarów, odrabiając spadek po spadku w 2022 roku, według Ampere. Oczekuje się, że cały rynek, w tym urządzenia, wzrośnie o około 5 procent do 61,5 miliarda dolarów.

Pomimo możliwości, zmieniające się gusta graczy zwiększają złożoność dla twórców konsol, programistów i wydawców. Ta zmiana stanowi szczególne wyzwanie dla Sony, które polega bardziej niż konkurenci na tytułach premium wyłącznie za pośrednictwem swojej konsoli PlayStation 5.

READ  Ekspansja częstotliwości radiowych i zaawansowane filtry w nowych chipach fotonicznych mogą dać początek nowym typom urządzeń

„Tytuły usług na żywo pochłaniają całą interakcję” między graczami, powiedział Pierce Harding-Rolls, szef badań nad grami w firmie Ampere. To sprawia, że ​​jest to inne i trudniejsze środowisko [for games publishers and developers] rywalizować w domu. „

Porównuje się to do trwałej atrakcyjności gier takich jak Fortnite – która pozostaje najpopularniejszą grą konsolową na świecie przez comiesięcznych aktywnych użytkowników – z przebojowymi wydaniami, takimi jak Dziedzictwo Hogwartu. Podczas gdy seria spin-offów o Harrym Potterze wzbudziła ogromne zainteresowanie, gdy pojawiła się w tym roku i osiągnęła miliard dolarów sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy, zainteresowanie graczy wkrótce potem osłabło, zgodnie z danymi śledzącymi Ampere.

Przejście do tego, co jest znane w branży jako „Gry z obsługą bezpośrednią” – godne uwagi przykłady obejmują Roblox I Legendy ApexaObok Fortnite Zbliża rynek konsol do gier do gier mobilnych. Wersje mobilne od dawna są zdominowane przez darmowe aplikacje z opcjonalnymi zakupami dodatkowych żyć, ulepszeń kosmetycznych lub ulepszeń.

Tradycyjni wydawcy konsol, w tym Activision Blizzard, Take-Two Interactive i EA, starali się wymyślić siebie na nowo w tej nowej erze, przekształcając franczyzy, takie jak Wezwanie do służby I Grand Theft Auto W grach na żywo, w które kupujący będą grać – i wydawać pieniądze – przez lata.

Gracze wciąż napływają GTA V Dziesięć lat po premierze, dzięki stałemu napływowi nowej zawartości i dodatków od jej twórcy, firmy Rockstar.

Planowane przez Microsoft przejęcie Activision Blizzard za 75 miliardów dolarów, które wciąż czeka na zgodę organów regulacyjnych, jest w dużej mierze spowodowane pragnieniem Big Tech, aby dodać więcej treści do usługi subskrypcji Xbox Game Pass. Podobnie jak inne usługi subskrypcji gier, w tym Ubisoft+ i EA Play, Game Pass zapewnia graczom nieograniczony dostęp do katalogu tytułów za stałą miesięczną opłatą.

READ  Sky TV rozpoczyna sprzedaż nowego Sky Boxa, ale ujawnia, że ​​opóźnienia kosztują miliony

Sony ma własną usługę subskrypcji, PlayStation Plus, ale polega bardziej na ekskluzywnych tytułach premium. Jeśli gracze nadal będą przyciągać darmowe gry, takie jak Fortnite, To, co nie wymaga najnowszego sprzętu, Sony będzie miało większe trudności ze sprzedażą PS5 wszystkim oprócz najbardziej oddanych graczy, argumentowali niektórzy analitycy.

Wykres słupkowy przedstawiający stałą popularność gier free-to-play utrudnia nowym premierom wykazanie, że Fortnite nadal dominuje w czasie grania na konsolach do gier.

Może to budzić wątpliwości co do celu firmy, jakim jest konwersja większej liczby jednostek PS5 niż jej poprzednik, PS4, który sprzedał się w 100 milionach w ciągu sześciu lat. Sony niedawno zaczęło dyskontować konsolę za 499 USD na kilku rynkach.

„Świat odszedł od modelu konsoli oferowanego przez Sony” — powiedział Gareth Sutcliffe z Enders Analysis, dodając, że twórca PlayStation „trzymał się mocno” modelu wysokich kosztów sprzętu i treści.

Wysokie koszty produkcji podniosły ceny gier premium, takich jak np Final Fantasy XVI i najnowsze Nintendo Legenda Zeldydo 70 $ z góry.

W przypadku Sony część tej inwestycji mogłaby się zwrócić dzięki TV & Movie Studios: The Last Hit Series Ostatni z nas Zaczęło się jako gra na PlayStation.

Wielkie premiery nowych gier nadal pomagają rynkowi konsoli do gier powrócić do wzrostu.

Dzięki lepszej dostępności PS5, która była powstrzymywana przez poważne niedobory dostaw do końca zeszłego roku, oraz silnej sprzedaży Nintendo Switch, przychody z konsol w USA wzrosły o 23 procent do 2,6 miliarda dolarów w pierwszej połowie roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku , według badaczy rynku Circana.

Według firmy, pod koniec lipca Sony sprzedało 40 milionów sztuk PS5.

Jednak konsola traci popularność w ostatnich miesiącach, ponieważ gracze zmagają się z rosnącymi kosztami utrzymania.

Dyrektor operacyjny Sony, Hiroki Totoki, powiedział w tym miesiącu, że sprzedaż PS5 pokazuje „nieco poniżej oczekiwanych postępów” w kierunku celu grupy, jakim jest sprzedaż 25 milionów sztuk w bieżącym roku podatkowym, pomimo 38-procentowego wzrostu rok do roku w pierwszym kwartale. .

READ  Les Mills wskakuje w metaverse z boksem VR

Totoki powiedział, że „przyspieszona penetracja sprzętu PS5” była „jednym z głównych priorytetów firmy”.

W krótkim okresie jej strategia promocji i obniżek cen na wielu rynkach wykazuje oznaki sukcesu. Według badacza rynku GfK, w Wielkiej Brytanii wielkość sprzedaży PS5 wzrosła o 73 procent w ciągu pierwszych 31 tygodni tego roku w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku.

Kluczowe będą jednak przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. Podczas przesyłania strumieniowego zawartości — w tym materiałów dostępnych wyłącznie na PlayStation Spider-Man 2 – wygląda solidnie i chociaż Totoki powiedział, że spodziewa się „niezwykle aktywnej branży”, Harding-Rolls powiedział, że płatne wydania w całej branży muszą być przekonujące, aby odciągnąć graczy od takich gier jak Fortnite.

„Na rynku panuje zupełnie nowa dynamika” – dodał.