Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Atari przejmuje wieloletniego rywala Intellivision

Atari przejmuje wieloletniego rywala Intellivision

Wyobraźcie sobie, że Nintendo obudziło się pewnego dnia i zdecydowało się kupić Segę, co w zasadzie stało się dzisiaj Atari ogłosiło, że przejęło firmę Intellivision, kończąc jedną z najdłużej trwających rywalizacji pomiędzy firmami z branży gier wideo. Zgodnie z zapowiedzią Atari przejmie markę Intellivision i ponad 200 gier z jej biblioteki.

„Atari będzie dążyć do rozszerzenia cyfrowej i fizycznej dystrybucji starszych gier Intellivision, być może stworzy nowe gry oraz zbada możliwości budowania marki i licencjonowania” – napisało Atari w komunikacie prasowym.

Co ciekawe, umowa ta nie obejmuje… Intelvision Amico. Atari oświadczyło, że Intellivision zmieni nazwę i będzie kontynuować prace nad rozwojem projektu konsoli Pierwotnie miał ukazać się w 2020 roku Kiedyś na jego czele stał „płodny” autor gier wideo Tommy Tallarico. Atari poinformowało, że firma znana wcześniej jako Intellivision zmieni nazwę i przyzna nowej firmie prawa licencyjne, dzięki którym będzie mogła oferować gry Intellivision na konsoli.

„Nie możemy się doczekać naszej rozszerzonej współpracy i potencjalnego wprowadzenia szerokiej gamy nowych tytułów na platformę gier z rodziny Amico” – powiedział w komunikacie prasowym dyrektor generalny Intellivision, Phil Adam.

Atari i Intellivision rywalizowały ze sobą w pojedynkach na konsole domowe Atari 2600 i Intellivision. Opracowana przez Mattel Electronics i wprowadzona na rynek w 1979 roku, Intellivision sprzedała się w około 5 milionach egzemplarzy do 1990 roku. Atari ugruntowało swoją pozycję firmy skupiającej się na grach retro, wypuszczającej zmniejszone wersje swoich konsol i wspierającej reedycje własnych gry Na nowoczesnych konsolach i nabytych starszych gier. Twórcy gier, tacy jak Digital Eclipse, wykupują teraz swoje starsze odpowiedniki w grach.

READ  Akcje tajwańskiej spółki technologicznej wzrosły o 40% w związku z rosnącym popytem na smartfony i nowy chip ze sztuczną inteligencją