Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Aplikacja na smartfona do monitorowania po operacji onkologicznej poprawia jakość powrotu do zdrowia

Aplikacja na smartfona do monitorowania po operacji onkologicznej poprawia jakość powrotu do zdrowia


Ujawnienia: Nelson nie zgłasza żadnych istotnych ujawnień finansowych.

Nie mogliśmy przetworzyć Twojego żądania. Spróbuj ponownie później. Jeśli ten problem nadal występuje, prosimy o kontakt pod adresem [email protected].

Pooperacyjna interwencja monitorująca za pomocą aplikacji na smartfona poprawiła jakość powrotu do zdrowia po operacji raka, zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na University of Calgary.

Zespół badawczy kierowany Claire Temple Oberell, lekarz medycynyI I Greg Nelson, doktor nauk medycznych, Ocena jakości powrotu do zdrowia i zadowolenia wśród 72 pacjentów losowo przydzielonych do tradycyjnej obserwacji osobistej lub obserwacji za pośrednictwem aplikacji na smartfona po operacji. Interwencja była zgodna z protokołami Enhanced Postoperative Recovery (ERAS), które Temple-Oberle i Nelson pomogli ustanowić dla swoich specjalizacji, chirurgii rekonstrukcji piersi i ginekologicznej chirurgii onkologicznej.

Cytat od Grega Nelsona, MD, PhD

„Ponieważ ERAS jest coraz lepszy, pacjenci wracają do domu wcześniej i mogą przebywać w domu przez 4 do 6 tygodni, zanim ponownie będą mieli prawdziwy kontakt z zespołem chirurgicznym” — mówi Nelson, profesor i wiceprzewodniczący oddziału położnictwa i ginekologii w Uniwersytet Calgary, powiedział Helio. Pacjenci powiedzieli nam, że byłoby wspaniale, gdyby mogli w jakiś sposób rozszerzyć wysokiej jakości opiekę poza mury szpitala. Wpadliśmy więc na pomysł stworzenia bardziej bezpośredniego kontaktu z pacjentami podczas ich rekonwalescencji w domu”.

Nelson rozmawiał z Helio o celach badania, sposobie przeprowadzenia interwencji i długoterminowych konsekwencjach tych odkryć.

Helio: Jak doszło do tego badania?

Nelsona: W ostatnich dziesięcioleciach dokonaliśmy wielu postępów w postępowaniu z pacjentami w okresie okołooperacyjnym, szczególnie w odniesieniu do protokołów ERAS. Szczególny nacisk położono na dni przed iw trakcie zabiegu, ale także po zabiegu. Zaobserwowaliśmy znaczące korzyści w zakresie skrócenia czasu pobytu i powikłań, gdy stosujemy te protokoły u pacjentów.

READ  Ciężkie WNM przewiduje poważne zaburzenia erekcji po radykalnej prostatektomii

Wielu naszych pacjentów powiedziało nam, jak bardzo są zadowoleni z opieki, jaką otrzymali przed operacją i podczas pobytu w szpitalu, i że chcieliby, aby ten poziom opieki był kontynuowany w domu.

Wpadliśmy na pomysł stworzenia aplikacji do odzyskiwania opartej na zasadach epoki i zapewniającej łączność pacjentów. Jest to zgodne z priorytetem pozostawania pacjentów w domu, gdy są oni w domu. Chcemy również wykorzystać każdą okazję, aby przywrócić pacjentów do systemu opieki zdrowotnej, gdy poinformują nas o tych uzasadnionych obawach. Jak wiemy, wielu pacjentów pokonuje duże odległości przez wiele godzin, aby wrócić na wizytę do chirurga lub specjalisty.

Helio: Jak przeprowadzono to badanie?

Nelsona: Losowo przydzieliliśmy pacjentów, którzy przeszli rekonstrukcję piersi lub poważną ginekologiczną operację onkologiczną indywidualnie, aby otrzymać obserwację wspomaganą przez aplikację na smartfona w porównaniu z konwencjonalną obserwacją osobistą. W przypadku operacji rekonstrukcji piersi standardowa obserwacja jest zwykle częstsza niż w przypadku ginekologii onkologicznej. Zwykle pacjentki są badane co dwa tygodnie po zabiegu rekonstrukcji piersi, natomiast w ginekologii onkologicznej kontrolę przeprowadza się zwykle po 4 tygodniach, aw niektórych przypadkach po 6 tygodniach.

Następnie poprosiliśmy pacjentów przypisanych do tradycyjnej grupy aplikacyjnej i kontrolnej o wypełnienie kwestionariuszy. Najbardziej godna uwagi była skala Quality of Recovery-15 (QoR-15), zweryfikowany kwestionariusz, który pyta pacjentów o 15 wymiarów zdrowia – jak się czują pod względem bólu, stanu emocjonalnego i innych. Poprosiliśmy również obie grupy o wypełnienie trzeciego kwestionariusza satysfakcji pacjenta (PSQ-III). Rozważaliśmy dodatkowe czynniki, takie jak powikłania i powrót do ED.

Helio: co znalazłeś?

Nelsona: Głównym odkryciem badania, którym byliśmy bardzo podekscytowani, było to, że grupa aplikacji miała znacznie wyższe wyniki QoR-15 niż grupa kontrolna — i to nie tylko po 2 tygodniach, ale także po 6 tygodniach od operacji.

Powinienem zauważyć, że nastąpiła niewielka zmiana w odniesieniu do literatury dotyczącej wyników operacji, szczególnie w odniesieniu do wyników zgłaszanych przez pacjentów. Historycznie, w badaniach chirurgicznych skupialibyśmy się bardziej na takich rzeczach, jak długość pobytu w szpitalu i powikłania. Są one bardzo ważne, ale ważne jest również, aby wiedzieć, jak pacjent faktycznie przechodzi. Dlatego wybraliśmy tę konkretną, zwalidowaną miarę, wynik QoR-15, który był w stanie uchwycić, jak czują się pacjenci. Stwierdziliśmy, że pacjenci w obu grupach mieli podobne zadowolenie. Ponadto, jeśli chodzi o czas i koszt pacjentów, którzy musieli udać się do szpitala, odkryliśmy, że koszty pośrednie były niższe w grupie aplikacji niż w grupie, która nie miała aplikacji. To było kolejne ważne odkrycie.

READ  Wytyczne dotyczące monitorowania powikłań płucnych po pediatrycznym HSCT

Helio: Jakich długoterminowych efektów tego badania oczekujesz?

Nelsona: mam nadzieję, że dr. Łatwo przyjęty w opiece nad pacjentem. Smartfony to jedyna rzecz, którą ma większość naszych pacjentów w różnych społeczeństwach. Wydaje się, że ludzie polegają na nim w tak wielu codziennych czynnościach, więc wydaje się dziwne, że nie wykorzystujemy go w pełni.

Miejmy nadzieję, że systemy opieki zdrowotnej zaczną traktować to poważniej i postrzegać jako coś, co można rozszerzyć i wdrożyć w różnych jurysdykcjach. Nie sądzę, żeby to było konieczne tylko do operacji. Pacjenci, którzy zgłaszają się z powodu poważnej choroby i muszą skontaktować się ze swoim zespołem po 6-8 tygodniach, mogą również wykorzystać to jako sposób na pozostanie w kontakcie ze swoim zespołem medycznym.

Helio: Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć o swoich odkryciach?

Nelsona: Niektórzy mogą być sceptyczni wobec tego podejścia, zwłaszcza w odniesieniu do koncepcji klinicysty lub wypalenia zawodowego personelu medycznego. Niektórzy mogą się martwić, że zamiast przyjmować pacjentów, szczególnie w określonych warunkach kliniki, mogą nagle mieć członków zespołu opieki zdrowotnej, którzy chcą komunikować się poza godzinami pracy kliniki. W tym badaniu dr Temple-Oberl i ja specjalnie zarządzaliśmy czasem, w którym przeglądaliśmy portal, aby przejrzeć obawy pacjentów. Możesz jednak wyobrazić sobie sytuację, w której nadal zwiększa Twoje obciążenie pracą kliniczną. Dlatego muszą istnieć mechanizmy, być może poprzez system opieki zdrowotnej, aby zapewnić, że nie zamienimy jednego problemu na inny w skali klinicznej.

po więcej informacji:

Grega NelsonaI mgr, dr habI Można go uzyskać w Cumming School of Medicine, University of Calgary, 1331 29th St. NW, Calgary, Alberta, Kanada T2N 4N2; e-mail: [email protected]; Twitter @GreggNelsonERAS.