Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Agencja telewizyjna Finecast TV rozszerza swoją działalność na Polskę

Agencja telewizyjna Finecast TV rozszerza swoją działalność na Polskę

Finecast GroupM, agencja specjalizująca się w kontrolowanej telewizji, została oficjalnie uruchomiona w Polsce.

Na jej czele stanie Maciej Olenderczyk, który kilka miesięcy temu pracował w Wavemaker, gdzie zajmował się koordynacją regionalnych kampanii telewizyjnych i offline, a wcześniej w Spark Foundry (Publicis), gdzie zajmował się rynkiem multiscreen. Polska jest 15. rynkiem, na którym rozpoczęła działalność Finecast, kolejne rynki to USA, Wielka Brytania, Australia, Hiszpania i Indie.

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych, które umożliwiają planowanie precyzyjnie targetowanych kampanii wideo. Przyjęta przez GroupM definicja telewizji adresowalnej obejmuje, oprócz tradycyjnej telewizji liniowej, świat usług i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do Internetu. Zatem dwa główne składniki tej definicji zakładają emisje reklam w telewizji oraz w wysokiej jakości środowisku telewizji profesjonalnej lub treści VOD. Zapewniając marketerom precyzyjne dotarcie do określonych odbiorców, Finecast łączy siłę tradycyjnej telewizji z możliwościami targetowania znanymi dotychczas z Internetu.

Komentując uruchomienie, Olenderczyk powiedział: „Biorąc pod uwagę stopień rozwoju VOD i rynku Connected TV w Polsce, a także pierwsze możliwości realizacji precyzyjnie targetowanych kampanii w telewizji linearnej, GroupM zdecydowało, że czas uruchomić Finecast w Polsce. Obserwując branżę telewizji sieciowej, intensywne wysiłki niektórych nadawców w unowocześnianiu swojej oferty komercyjnej, a także duże zainteresowanie marketerów ofertą telewizji adresowalnej, widzę tutaj dla nas bardzo obiecujące możliwości rozwoju.”

Ideą Finecast jest połączenie oferty stacji telewizyjnych oraz usług OTT/VOD w jeden system do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii reklamowych. Dla reklamodawcy oznacza to wygodę kupowania kampanii w różnych kanałach wideo (od telewizji linearnej po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu i na podstawie spójnych danych od dostawców zewnętrznych, a także z możliwością korzystania z własnych dane.

Olenderczyk dodał: „Współpracujemy z dostawcami danych, dzięki którym możemy tworzyć bardzo szczegółowe profile gospodarstw domowych według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych. Reklamodawcy, którzy chcą skupić się np. na widzach z Poznania, samotnych kobietach z miast o większa populacja Około 500 000 mieszkańców lub właściciele zwierząt domowych, a jednocześnie obecni z kampanią w telewizji, znajdą u nas świetnego partnera do takiej komunikacji.

READ  Polak Kwiatkowski wygrał 13. etap Tour de France, a Vingaard utrzymał prowadzenie

GroupM testuje technologię Finecast w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Jako pierwsza grupa medialna w Polsce przeprowadziła kampanie z wykorzystaniem adresowalnej prezentacji telewizyjnej grupy TVN. Wyniki testów wykazały efektywność kosztową tego narzędzia, zarówno w przypadku kampanii ściśle targetowanych geograficznie, jak i w kampaniach różnicujących przekazy kierowane do innych segmentów klientów dla danego marketera.

Olenderczyk podsumował: „Mamy nadzieję, że inni nadawcy oraz operatorzy płatnej telewizji umożliwią dynamiczne wstawianie reklam, co niewątpliwie wpłynie na wzrost rynku telewizji adresowalnej w Polsce. Jednak już teraz widzimy duże perspektywy rozwoju dla świata telewizji połączonej, czyli dostępnych usług” i aplikacji. Na ekranie telewizorów podłączonych do sieci. Ostatnie dane z badania VideoTrack Wavemaker pokazują, że blisko połowa polskich internautów korzysta z aplikacji na telewizorach, a Smart TV z każdym półroczem zyskuje kosztem mniejszych ekranów w zakresie oglądania profesjonalnych treści wideo”.

Prognoza GroupM, która nie wzięła jeszcze pod uwagę przychodów reklamowych Netflixa czy Disney+, które również uruchomią pakiety reklamowe w Polsce, zakłada, że ​​w tym roku marketerzy wydadzą ok. 230 mln zł (49 mln euro) na reklamę wideo ok. profesjonalne treści w telewizji. ekrany.