Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Raport o bezpieczeństwie lotniczym ujawnił, że załoga Qantas opuściła „łapiąc powietrze” w przerażającym incydencie w niebezpieczeństwie

Podróżować

Raport mówi, że kapitan i drugi pilot Qantas zostali tymczasowo ubezwłasnowolnieni podczas strasznego wypadku trzy lata temu. Zdjęcia/Getty Images

Nowy raport o bezpieczeństwie lotu ujawnił, że kapitan i drugi pilot Qantas byli tymczasowo „bezradni” i „łapiący powietrze” podczas strasznego wypadku trzy lata temu.

Opublikowany w czwartek raport Australijskiego Biura Bezpieczeństwa Transportu ujawnił niepokojące szczegóły dotyczące lotu Express Freighters Australia, który leciał z Brisbane do Melbourne 15 sierpnia 2018 r.

Załoga nosiła maski tlenowe, gdy błysnęła lampka ostrzegawcza, a samolot rozpoczął awaryjne lądowanie.

Ale podczas pierwszej części lądowania kapitan Boeinga 737-376 Qantas został „chwilowo ubezwłasnowolniony” i „wymiotował i łapał oddech”, reagując na zwiększony dopływ tlenu do oddychania z maski, zgodnie z raportem. .

Następnie drugi pilot, znany również jako pierwszy oficer, ogłosił dzień zagrożenia i samolot zaczął kierować na lotnisko w Canberze.

Nowy raport o bezpieczeństwie lotu ujawnił, że kapitan i drugi pilot zostali czasowo ubezwłasnowolnieni podczas lotu w 2018 roku. Zdjęcie/Getty Images
Nowy raport o bezpieczeństwie lotu ujawnił, że kapitan i drugi pilot zostali czasowo ubezwłasnowolnieni podczas lotu w 2018 roku. Zdjęcie/Getty Images

„Pierwszy oficer, który był świadomy, że wcześniej rozmawiali o złym samopoczuciu, zauważył, że kapitan ślizga się do przodu, wymiotując i łapiąc powietrze” – powiedział ATSB.

Pierwszy oficer wskazał, że sprawdzał kapitana podczas tego incydentu, ale nie otrzymał żadnej odpowiedzi.

Po wyzdrowieniu kapitana pierwszy oficer doświadczył „objawów niepełnosprawności zgodnych z hiperwentylacją”

Kapitan Radio skontaktował się z kontrolą ruchu lotniczego, prosząc o obecność służb ratunkowych po przybyciu do Canberry, gdzie samolot bezpiecznie wylądował.

W raporcie zauważono, że „nie było czasu”, piloci byli jednocześnie utrudnieni.

Dochodzenie wykazało przerywane migotanie głównej lampki ostrzegawczej i alarm przegrzania, najprawdopodobniej z powodu awarii elektrycznej w prawym systemie wykrywania wysokiej temperatury ciała.

„Podczas lądowania kapitan wybrał awaryjne spłukiwanie swojej maski tlenowej, które pochłonęło gazowy tlen, powodując ich tymczasowe ubezwłasnowolnienie” – czytamy w raporcie.

„Załoga wykonała nietypową właściwą listę kontrolną, ale wskaźnik przegrzania nie mógł zostać skorygowany z powodu awarii systemu wykrywania przegrzania korpusu skrzydła” – czytamy w raporcie.

READ  Sprawa Williama Terrella: podczas przeszukania znaleziono dużą część potencjalnego dowodu, z odkryciem czerwonego materiału

Dodatkowa awaria zaworu odcinającego w układzie ciśnieniowym samolotu uniemożliwiła odizolowanie kanału ciśnieniowego prawego skrzydła kadłuba.

To skłoniło załogę do częstszego rozwiązywania problemów, podczas których zmniejszono dopływ powietrza do kabiny.

„W połączeniu z wyższym niż zwykle wskaźnikiem nieszczelności w kabinie, zmniejszony przepływ powietrza obniżył również ciśnienie w kabinie”.

Po wylądowaniu zarówno kapitan, jak i pierwszy oficer zostali zabrani karetką do szpitala w celu przeprowadzenia oceny medycznej.

Badania lekarskie i oceny przeprowadzone po trwałych efektach wyjazdu nie precyzowały.

Podczas kontroli po wypadku inżynierowie Qantas zidentyfikowali „kombinację problemów serwisowych” z zaworami spustowymi w kabinie kadłuba, uszczelką drzwi kadłuba i uszczelką kanału pomocniczego zespołu napędowego, które wpłynęły na zdolność samolotu do utrzymywania ciśnienia w kabinie.

Według raportu, Qantas poinformował ATSB, że wprowadził zmiany konserwacyjne, aby uniknąć podobnych wypadków w przyszłości.