JOHANNESBURG – akcje Pepco Group należące do Poundland zadebiutowały na warszawskiej giełdzie w tym roku po największej pierwszej ofercie publicznej (IPO) w Polsce.
Debiut Pepco pobudza warszawską giełdę, która zwiększyła liczbę notowań, ale paczkę wysłała firma kurierska Infostal, która w styczniu zadebiutowała w Amsterdamie.
Pepco wyznaczyło IPO na 40 Slotis na akcję, co daje szacunkową wartość 23 miliardów slotów (6,29 miliardów dolarów).
O 9.20 kurs wzrósł o 8 procent do 43,3.
Oferta obejmuje 92,4 miliona akcji o wartości 3,7 miliarda Slodis. Ponadto Steinhoff, południowoafrykańska spółka joint venture, posiadała część udziałów bezpośrednio u niektórych swoich pożyczkodawców, co daje łączny zwrot w wysokości około 4,6 miliarda miejsc.
Pepco nie wyemitowało żadnych nowych akcji w tej ofercie.
„Widzieliśmy duże zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych i detalicznych podczas całego procesu IPO i witamy wszystkich naszych nowych partnerów” – powiedział Andy Bond, były dyrektor generalny brytyjskiej grupy supermarketów Asta.
Pepco, które jest właścicielem sieci Poundland w Wielkiej Brytanii i marki Pepco & Deals w Europie, prowadzi sprzedaż w ponad 3200 sklepach w 16 krajach.
Rabat, który nie dotyczy handlu online, obejmuje 400 sklepów w całej Europie w roku podatkowym 2020-21, rozszerzając markę Pepco poza Europę Środkową i Wschodnią.
Według firmy badawczej Euromonitor marka zajmuje drugie miejsce po H&M w Europie Wschodniej pod względem wartości sprzedaży w 2020 roku.
IPO zmniejsza udział Steinhope w Pepco do 78,9 procent.
Pepco zamierza potroić liczbę swoich sklepów o ponad 1 miliard (16,8 miliarda R) w ciągu pięciu do siedmiu lat.
REUTERS
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Signicat integruje polski system cyfrowej identyfikacji
Czy popyt na samochody w Polsce ustabilizuje się?
Signicat poszerza swoje portfolio tożsamości cyfrowej, umieszczając mojeID Poland jako pierwszego niepolskiego agregatora