Grupa prowadząca kampanię ostrzegła, że niedawne opóźnienia w nowych pociągach metra Tyne and Wear będą „niszczycielskie” dla pasażerów.
Długo oczekiwana flota budowana przez szwajcarskiego giganta produkcyjnego Stadler poniosła kolejną porażkę, a dyrektorzy ds. transportu twierdzili, że przed oddaniem ich do użytku potrzebne są bardziej szczegółowe testy, jak okazało się w poniedziałek. Pierwotnie pierwszy z 46 nowych pociągów miał rozpocząć obsługę pasażerów latem 2023 r., ale operator metra Nexus potwierdził, że obecnie dąży do tego, aby data uruchomienia przypadała przed końcem 2024 r.
Kevin Dickinson z grupy dojeżdżającej do pracy Sort Out the Metro powiedział Local Democracy Reporting Service, że odkrycie to „niszczycielska wiadomość dla osób dojeżdżających do pracy, które codziennie doświadczają opóźnień i odwołań pociągów w ramach znacznie skróconego rozkładu jazdy”. Ogłoszenie Nexusa nastąpiło zaledwie kilka tygodni po tym, jak pasażerowie musieli znosić rekordową liczbę opóźnień w związku z coraz większą zawodnością starzejących się wagonów metra, przy historycznym najniższym poziomie wynoszącym zaledwie 61% pociągów przybywających na czas w ciągu czterech tygodni w listopadzie i grudniu.
Dickinson dodał: „Opóźnienie [to the new fleet] Prawdopodobnie będzie to oznaczać więcej awarii i ograniczenie usług przez wiele nadchodzących miesięcy. Jest to najnowszy z serii projektów Nexusa, które ucierpiały z powodu opóźnień i pozornie braku kontroli ze strony członków rady.
„Niemożliwe stało się przewidzenie, ile czasu zajmie podróż metrem do miejsca docelowego. Ma to naprawdę wpływ na tych, którzy muszą korzystać z metra, aby dojechać do pracy, na wizyty w szpitalu albo złapać pociąg lub samolot. To jest to był smutny dzień dla Północnego Wschodu. Posiada system transportu publicznego, z którego jesteśmy dumni”.
Hugh Lewis, dyrektor ds. obsługi klienta w Nexusie, upierał się, że metro „pozostaje usługą, na której klienci mogą polegać” oraz że liczba pasażerów wzrosła w ciągu ostatniego roku o 13,5% – choć przyznaje, że „sytuacja musi się poprawić”.
Radny Liberalnych Demokratów w Newcastle Tom Campion powiedział, że należy odpowiedzieć na „poważne pytania” dotyczące dostawy nowego taboru kolejowego po ostatnim niepowodzeniu i stwierdził, że systemy transportowe w regionie były „źle zarządzane politycznie”. Dodał: „Bez względu na to, czy chodzi o wybór pociągów produkcji szwajcarskiej, czy o opcję lokalną [Hitachi, which has a factory in County Durham]czyli często pomijany kamień milowy dekady, jasne jest, że między Nexusem a Stadlerem coś poszło poważnie.
Carl Johnson, zastępca burmistrza North Tyneside z Partii Pracy i starszy członek Wspólnej Komisji ds. Transportu Północno-Wschodniego, nalegał, aby użytkownicy metra „nie zwracali uwagi na długoterminową nagrodę” oraz że testowanie nowych pociągów powinno „być w sam raz, aby kiedy się zacznie, nie będziemy mieli już żadnych problemów.” Ludzie rzeczywiście nimi podróżują.” Powiedział: „Uruchomienie nowego taboru metra to projekt historyczny i największy w historii sieci, dlatego jest absolutnie niezbędne, aby nowe pociągi są dokładnie testowane przed wprowadzeniem do eksploatacji klientów.
„Nexus i Stadler stwierdziły, że potrzebne będą dalsze testy i rozumiem, że usłyszenie tej wiadomości będzie frustrujące dla pasażerów. Jednakże nie pozostawiono kamienia bez zmian, aby przygotować te nowe pociągi i aby kilka pierwszych pociągów kursowało później W tym roku.” „
Za opóźnienie obwinia się potrzebę przeprowadzenia dodatkowych testów zdolności nowej floty do holowania w „niespodziewanie złych” warunkach, przy czym poprzednie niepowodzenia były również powiązane z takimi czynnikami, jak wojna na Ukrainie i inflacja. To sprawi, że inżynierowie w zajezdni metra Gosforth będą musieli walczyć o dłuższe działanie istniejących pociągów sieci, które są w użyciu od otwarcia sieci w 1980 r. i mają już za sobą okres swojej świetności.
Lewis dodał: „Ciężko pracujemy, aby informować naszych klientów o wszelkich planowanych usługach i poważnych przerwach w działalności, a naszym celem jest zapewnienie jasnych i przystępnych informacji, aby mogli efektywnie planować swoje podróże. Oprócz dalszego korzystania z naszej strony internetowej, osobistych asystentów i rozwiązań cyfrowych ekrany na stacjach Promujemy także i zachęcamy klientów do pobrania naszej bezpłatnej aplikacji Pop. Aplikacja zapewnia bardziej spersonalizowane informacje i umożliwia klientom śledzenie najbliższego pociągu metra w czasie rzeczywistym oraz sprawdzanie najnowszych godzin odjazdów z ich lokalnych stacji. Może być również służy do planowania podróży metrem z wyprzedzeniem. Może to zrobić w dowolnym miejscu i czasie za pomocą telefonu, a pobrało ją już prawie 100 000 klientów.
„Nadal koncentrujemy się na uzyskaniu jak najlepszej wydajności naszych istniejących pociągów. Stadler ściśle współpracuje z dostawcami, aby dostarczać części zamienne dla starzejącej się floty, a ponadto zainwestowaliśmy więcej w utrzymanie istniejących pociągów, wprowadzając do nich grzejniki pochodzące z przemysłu lotniczego chronić je przez zimę, co już pomogło poprawić dostępność floty.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy tokeny Bitcoin wróciły do punktu wyjścia? Spadek aktywności rodzi pytania
Zamknięta autostrada M25 – na żywo: Kierowcy ignorują oficjalne objazdy, spodziewane są dalsze opóźnienia
Opłaty za usługi: Najemcy mieszkań mówią o bardzo wysokich opłatach