Z miesięcznego porównania wyłania się podobnie trudny obraz. W porównaniu do października 2023 r. sprzedaż detaliczna spadła o 2,8 proc., co wskazuje na spadek wydatków konsumenckich. Spadek ten jest jeszcze bardziej widoczny, gdy spojrzymy szerzej na okres od stycznia do listopada 2023 r., kiedy sprzedaż rok do roku spadła o 2,4%, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do wzrostu o 5,4% odnotowanego w 2022 r.
Natomiast sprzedaż internetowa w cenach bieżących odnotowała w listopadzie znaczący wzrost o 27,2% w porównaniu do października 2023 r. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem wzrósł z 9% w październiku do 11,7% w listopadzie 2023 r. Według GUS.
Sektor handlu detalicznego w Polsce odnotował w listopadzie 2023 r. spadek o 0,3 proc. w porównaniu z 2022 r., przy spadku o 2,8 proc. w porównaniu z październikiem 2023 r. i o 2,4 proc. w okresie od stycznia do listopada 2023 r. Sprzedaż internetowa wzrosła w listopadzie o 27,2 proc. W branży tekstylnej, odzieżowej i obuwniczej znaczący wzrost sprzedaży internetowej z 19,9 proc. do 24,5 proc.
To przejście w kierunku platform cyfrowych jest widoczne w różnych grupach detalicznych, przy zauważalnym wzroście w sektorze tekstyliów, odzieży i obuwia. Udział sprzedaży internetowej w tej kategorii wzrósł z 19,9 proc. do 24,5 proc.
Biuro informacyjne Fiber2Fashion (DP).
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Polska odbiera ostatnią dostawę drona TB2 od tureckiej firmy Baykar
Niezapomniane obchody Dnia Flagi Polskiej w Pahiatowej
Minister spraw zagranicznych Polski Radosław Sikorski powiedział, że brexit umożliwił Wielkiej Brytanii szybkie podjęcie działań wobec Rosji i Ukrainy.