Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ford na równi w supersamochodach: producenci samochodów stosują dynamikę pawęży nie bez powodu

Ford na równi w supersamochodach: producenci samochodów stosują dynamikę pawęży nie bez powodu

Zdaniem prezesa Ford Performance, Marka Rushbrooka, wykorzystanie dynamometrów przejściowych do testowania parzystości byłoby pozytywnym krokiem dla supersamochodów. Zdjęcie: InSyde Media

Mark Rushbrook, prezes Ford Performance, wyraził poparcie dla mocniejszych odpowiedników Supercars.

Zespoły Forda miały problemy w porównaniu ze swoimi odpowiednikami Chevroleta podczas pierwszych czterech wyścigów ery Gen3, przy czym ten ostatni łącznie odnotował 11 zwycięstw w jednym wyścigu.

Doprowadziło to do sugestii, że te wyścigowe Mustangi są w niekorzystnej sytuacji w porównaniu z tymi w Camaro, chociaż te ostatnie mogą wskazywać na fakt, że tylko dwa różne zespoły Chevroleta wygrały wyścigi lub zakwalifikowały się na pole position jako dowód na coś przeciwnego.

Teraz, jak po raz pierwszy donosił Speedcafe, Supercars rozważa wykorzystanie dynamometru przejściowego w Melbourne do dalszych testów walencyjnych silników, które po raz pierwszy w nowoczesnej erze Australian Touring Car Championship mają różne pojemności skokowe i geometrię, a także są wyposażone w czujniki momentu obrotowego popyt.

Zarówno silniki Mustanga, jak i Camaro były uruchamiane w zeszłym roku w Stanach Zjednoczonych na dynamometrach przejściowych, ale nie na tej samej jednostce, a celem ćwiczenia był raczej test trwałości niż test równoważności.

„Nie mogę komentować tego, co Chevy zrobił lub czego nie zrobił, chociaż spodziewałbym się, jak każdy dobry producent samochodów i dobry uczestnik sportów motorowych, że mógł on zostać uruchomiony na przejeżdżającej hamowni” – powiedział Rushbrook.

„Jeśli chodzi o nas, każdy silnik, który opracowujemy w każdej serii, pracujemy na dynamicznym silniku trans, zwykle silnik trans dyno, a także silnik trans dyno, który obejmuje kompletny silnik, kompletny układ napędowy do piast kół.

„Myślę więc, że powinno to być wskazówką, że jeśli producenci samochodów zaangażowani w sporty motorowe na całym świecie używają hamowni trans do opracowywania silników, używamy ich nie bez powodu, ponieważ na hamowni trans można uzyskać wiele cennych informacji że nie inaczej. .

READ  Frankfurt oszołomił Bayern, zdobywając pierwszą „uniknioną” porażkę Nagelsmanna

„Więc tak, jeździliśmy na przekładni z silnikiem dynamo, ale to nie pomaga w uzyskaniu parzystości w łańcuchu, jeśli dwa silniki są lub są zainstalowane w układzie napędowym, jeśli nie pracują na tym samym silniku w porównaniu metoda.”

Zapytany przez Speedcafe, dlaczego Supercars nie użył dynamometru przejściowego do celów porównawczych podczas opracowywania, Rushbrook odpowiedział: „Wierzyli w swój proces równoważności”.

Niektóre strony uważają, że Mustang cierpi na brak przyspieszenia z powodu ulotnego zachowania silnika z czterema krzywkami.

Jak wcześniej informował Speedcafe, jedna z teorii głosi, że ma on więcej obrotów na biegu jałowym niż jednostka Camaro, ponieważ ma znacznie dłuższy skok, mimo że pojemność skokowa jest o 0,3 litra mniejsza.

Chociaż firma Supercars stwierdziła, że ​​silniki są równoważne pod względem skumulowanej mocy silnika i średniej ważonej mocy silnika, wskaźniki te nie uwzględniają ulotnych odchyleń.

Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports, uważał, aby faktycznie nie potwierdzić, że istnieją rozbieżności, ale powtórzył swój apel o przejrzystość danych, za czym wielokrotnie opowiadał się również menedżer zespołu Tickford Racing, Tim Edwards.

„Biorąc pod uwagę ilość przeprowadzonych przedsezonowych testów, ponowna wizyta w celu wykonania więcej VCAT z pewnością dała nam zaufanie do aerodynamiki” – powiedział Rushbrook.

„Nie mówiliśmy, że nie mamy par przedsezonowych; po prostu mówiliśmy, że nie mamy pewności w oparciu o dane, które mieliśmy do tej pory i że musimy zobaczyć, jak będzie wyglądał wyścig.

„To już cztery rundy i pewne wyniki na torze to jedno, ale wyniki na torze niekoniecznie odzwierciedlają parytet techniczny.

„Musisz spojrzeć na dane pod kątem parytetu technicznego i właśnie tam kontynuujemy współpracę z Supercars, ponieważ z pewnością opowiadamy się za przejrzystym udostępnianiem tych danych, abyśmy mogli sformułować wnioski na temat parytetu technicznego.

READ  Asystentka Crusaders, Tamati Ellison, dołącza do ekipy Razor All Blacks

„W przypadku braku tego wszyscy borykamy się jako producenci OEM, jako zespoły, jako fani sportu, więc wciąż tego szukamy.

„Wiem, że Supercars jest zaangażowane w pewne testy, aby nadal ulepszać produkt oferowany na torze, a także, powiedziałbym, bardziej solidnie rozważyć, co musimy zrobić jako sport, aby poprawić parytet techniczny, aby być zaktualizowany do samochodów, które mamy dzisiaj.”

Dodał: „Od bardzo, bardzo dawna jesteśmy zwolennikami mijania hamowni, a także czujników momentu obrotowego, więc miło jest widzieć ruch w kierunku tych urządzeń i to ostatecznie pomoże skierować serię w kierunku prawdziwej parzystości technicznej ”.

Zarejestruj się tutaj, aby otrzymywać nasze codzienne biuletyny i powiadomienia o najświeższych wiadomościach, wysyłane bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.