Chiny mają wiele różnych ścieżek edukacji medycznej, które mogą trwać od 3 do 8 lat. W rezultacie studenci medycyny w Chinach mogą uzyskać podstawowy stopień naukowy z różnymi poziomami ukończenia studiów, co pozwala im przystąpić do chińskiego egzaminu licencyjnego i zostać licencjonowanymi praktykami.
I
Absolwenci ci mają podobny poziom kompetencji klinicznych jak absolwenci BM. Wreszcie, stopień MD może być również przyznawany absolwentom BM, którzy ukończyli zarówno programy MM, jak i MD. Ten stopień MD jest związany ze stażem i stażem i wymaga pracy magisterskiej, a biegłość kliniczna tych absolwentów jest porównywalna z absolwentami BM, którzy ukończyli staż i staż, ale nie uczestniczyli w zaawansowanej ścieżce dyplomowej.
I
I
I
Co budzi poważne obawy. Chiński system edukacji medycznej musi zostać zreformowany, aby zapewnić profesjonalne i wszechstronne kompetencje personelu medycznego w ustandaryzowany sposób.
Deklarowany brak konfliktu interesów.
Bibliografia
- 1.
Podyplomowa ścieżka edukacji medycznej: porównanie międzynarodowe.
GMS J Med Eduk. 2017; 34: 63
- 2.
Wyzwania badawcze dla studentów medycyny w 8-letnim programie w Chinach: wieloośrodkowe badanie oparte na kwestionariuszach.
Medycyna. 2022; 101e29026
- 3.
Nowe pokolenia chińskich lekarzy stoją w obliczu kryzysu.
Lancet. 2012; 3791878
- 4.
Nowy chiński program edukacji medycznej 4+4.
Lancet. 2019; 394: 1121-1123
- 5.
Edukacja medyczna 4+4: słowo ostrzeżenia.
Lancet. 2020; 395: 688
Informacje o artykule
Data publikacji
identyfikacja
Prawa autorskie
© 2023 Elsevier Sp. wszystkie prawa są zachowane.
ScienceDirect
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Bardziej ekologiczne wybory, bystrzejsze umysły: badania łączą zrównoważony rozwój i zdrowie mózgu
Coraz częstsza liczba chorób przenoszonych przez komary w Europie – jak bardzo martwią się naukowcy? | Transmisja
Badanie asocjacji całego genomu pozwala zidentyfikować genetyczne czynniki ryzyka demencji