Detaliści w Wielkiej Brytanii cierpią z powodu największego spadku wydatków od czasu pandemii koronawirusa, ponieważ konsumenci, których dotkliwie odczuwa wysoka inflacja, zacieśniają się.
Miesięczny przegląd stanu zdrowia przeprowadzony przez British Retail Consortium (BRC) odnotował trzeci z rzędu spadek aktywności w miarę postępującego kryzysu kosztów utrzymania.
Wraz ze wzrostem rocznej stopy inflacji, 9,1% w majuNawet zwiększony popyt spowodowany przez królową, powiedział BRC Obchody Platynowego Jubileuszu Nie udało się zapobiec spadkowi sprzedaży detalicznej w czerwcu o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Lobby stwierdziło, że detaliści walczą o unikanie obciążania swoich klientów wyższymi kosztami i wezwali rząd do pomocy przy niższych stawkach biznesowych.
Oddzielne badanie Barclaycard pokazało podobny obraz dla BRC, z rocznym spadkiem wydatków na artykuły gospodarstwa domowego o ponad 5%, co świadczy o tym, że konsumenci ograniczają wydatki uznaniowe. Firma płatnicza podała, że 91% osób jest zaniepokojonych negatywnym wpływem wyższych rachunków rodzinnych na ich finanse osobiste – wzrost z 88% w maju.
Wraz ze spowolnieniem wzrostu, rosnącymi stopami procentowymi i prognozami Banku Anglii, które przewidują, że inflacja wzrośnie powyżej 11%, Barclaycard powiedział, że konsumenci są również mniej optymistycznie nastawieni do swojej zdolności do życia w granicach swoich możliwości i ich zdolności do wydawania mniej ważnych rzeczy.
Helen Dickinson, dyrektor naczelny BRC, powiedziała: „Wielkość sprzedaży spada do poziomu, którego nie widziano od czasów pandemii, ponieważ inflacja nadal wpływa, a gospodarstwa domowe ograniczają wydatki. Mocno ucierpiały zakupy uznaniowe, zwłaszcza AGD i gospodarstwa domowego przedmioty, podczas gdy konsumenci również wymieniali się na metki Najtańsza reklama zarówno w przypadku artykułów spożywczych, jak i nieżywnościowych.
„Podczas gdy Jubileuszowy Weekend tymczasowo pobudził sprzedaż żywności, a sprzedaż modowa wykorzystała sezon wakacyjny i ślubny, to nie wystarczyło, aby przeciwdziałać znacznemu spowolnieniu wydatków konsumenckich”.
Monitor sprzedaży BRC wykazał, że w czerwcu wydatki na żywność były wyższe niż rok wcześniej, podczas gdy wydatki na produkty nieżywnościowe spadły. W ciągu trzech miesięcy do czerwca sprzedaż detaliczna artykułów nieżywnościowych spadła o 3,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.
Barclay Card – która pokazuje wydatki na restauracje, rozrywkę i wakacje, a także sprzedaż detaliczną – mówi, że wydatki na karty były w czerwcu o 6,6% wyższe niż rok wcześniej. W zeszłym miesiącu nastąpił gwałtowny wzrost wydatków w kinach, barach i podróżach zagranicznych.
Najnowszy raport wykazał, że wydatki kierowców wzrosły o prawie jedną czwartą po stałym wzroście kosztów paliwa, co spowodowało, że średnia cena benzyny bezołowiowej przekroczyła 1,90 funta za litr.
Jose Carvalho, prezes ds. produktów konsumenckich w Barclaycard, powiedział: „Ciągły wzrost cen paliw, żywności i energii oznacza, że konsumenci muszą planować budżet i szukać wartości tam, gdzie mogą, na niezbędne i nieistotne zakupy.
„Chociaż to ostrożnościowe podejście wpływa na supermarkety i indywidualne wydatki, można znaleźć jasne punkty, ponieważ Brytyjczycy zwiększają swoje uznaniowe wydatki na rozrywkę, podróże i fast foody, gdy zbliżamy się do lata”.
„Detaliści są złapani między gwałtownie rosnącymi kosztami w swoich łańcuchach dostaw a ochroną swoich klientów przed rosnącymi cenami” – powiedział Dickinson. „Rząd musi być kreatywny i znaleźć sposoby, aby pomóc złagodzić niektóre z tych presji kosztowych – nadchodzące doradztwo w zakresie ulg przejściowych jest złotym możliwość upewnienia się, że sprzedawcy detaliczni nie przepłacają za swoje biznesowe rachunki cenowe.
„Środki rządowe dotyczące ulg przejściowych spowodowałyby istotną różnicę w kosztach dla detalistów i zmniejszyły presję cenową dla klientów”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Co warty 40 milionów funtów browar Greene King będzie oznaczać dla Bury St Edmunds?
Bitcoin – Ten niedźwiedzi wskaźnik może być kluczem do wzrostu cen Ethereum i Solany
Superchain firmy Optimism osiąga wartość 6 miliardów dolarów – co to oznacza dla OP?